Julfilmer/Julserier

Någon som vet om The Holiday kommer att visas på TV i jul? Jag hittar inte den någonstans på någon kanal som jag har när jag letar, men det finns ju på SF Anytime att hyra för inte jättemycket pengar i värsta fall...
 
Någon som vet om The Holiday kommer att visas på TV i jul? Jag hittar inte den någonstans på någon kanal som jag har när jag letar, men det finns ju på SF Anytime att hyra för inte jättemycket pengar i värsta fall...
Brukar göra det men vet inte säkert.
Verkar gå på många streamingtjänster. Men du har ingen av dom?
 
Ensam Hemma 1 och 2 (ibland även 3:an pga nostalgi)
Rare Exports
Happy! säsong 1
Supernatural S03E08 (A very Supernatural Christmas)
Polarexpressen
The Holiday
The Guardians of the Galaxy Holiday Special
 
MY KIND OF TRÅD

Obligatoriska julfilmer:
Harry Potter, alla 8 filmer
Die Hard 1 och 2, men helst alla fem för sakens skull
The Holiday
Love Actually
The Grinch
Ett päron till farsa firar jul
Ensam Hemma 1 och 2
Mupparnas julsaga
Narnia, alla 3 filmer
Sällskapsresan 1 och 2
Skönheten och odjuret (otecknade)
Lethal Weapon 1

Det här året har jag beslutat mig för att bredda och lagt till några wild cards:

Bad Santa
Elf
The Polar Express
The Guardians of the Galaxy Holiday Special
It's a Wonderful Life
 
Någon som vet om The Holiday kommer att visas på TV i jul? Jag hittar inte den någonstans på någon kanal som jag har när jag letar, men det finns ju på SF Anytime att hyra för inte jättemycket pengar i värsta fall...
Tv3 brukar sända den men vet att någon av The Holiday eller Love Actually inte sändes förra året på vanlig tv... Vet bara inte vilken:p Borde varit The Holiday men kan också varit att den endast sändes en gång så jag missade och aldrig orkade försöka med dvd :o

Dessa två är alltså mina go-to som jag egentligen kan se året runt hehe
 
Jag har ett gapande hål i mitt filmtittande med A Christmas Carol, Ensam Hemma (bör sett nån gång, kanske mest stycken?), Die Hard etc. Borde verkligen...


Sen är jag den som idag passerar 70 julfilmer i år där större delen är väldigt fåniga:D:love1:
 
Alltid Trolltider (originalversionen av julkalendern) samt årets julkalender om jag gillar den. Byter annars ut den mot Pelle Svanslös och/ eller Ture Sventon julkalendern.
I övrigt Trolltyg i tomteskogen och Beatrix Potter- filmen, tecknade originalversionen av Karl Bertil Jonsson.
Runt nyår blir det Tour de Ski, backhoppning och annan vintersport mestadels.

Sen funkar alltid Narnia- filmerna, Die Hard, Tomten är far till alla barnen, Love actually, Grinchen, Harry Potter om det passar in i övrigt schema.
 

Liknande trådar

Tjatter Vilka är era bästa julfilmer/ julserier? Har ni tips på några som man kan han missat som inte hör till ”klassikerna”?
2
Svar
29
· Visningar
1 504
Senast: cambodia
·
Tjatter Inget juligt i denna tråd. Själv ska jag undvika alla julfilmer, -program och -musik. Har inget julpynt. Ingen julmat, inget julgodis...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 590
Senast: Ajda
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
2
Svar
26
· Visningar
1 134
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
659
Senast: Cinzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp