Julfilmer/Julserier

Jag gillar The christmas cronicles. Annars är traditionen att alltid plöja igenom typ netflix eller viaplats julfilmer, liksom de "nya" de har. Brukar vara ganska fjantigt men mysigt.
Har aldrig förstått storheten i Love actually. Vet inte om jag sett The Holiday. Ogillar Ensam hemma.
Enda julfilmen maken vill se är Tomten är far till alla barnen..så den händer också tyvärr..
 
Någon som har tips på ngn film eller serie med julantnytning som är mer drama än romantisk komedi?

Såg precis Julstormen som jag tyckte mycket om!
 
Jag gillar The christmas cronicles. Annars är traditionen att alltid plöja igenom typ netflix eller viaplats julfilmer, liksom de "nya" de har. Brukar vara ganska fjantigt men mysigt.
Har aldrig förstått storheten i Love actually. Vet inte om jag sett The Holiday. Ogillar Ensam hemma.
Enda julfilmen maken vill se är Tomten är far till alla barnen..så den händer också tyvärr..
Hallå skärpning! 😤😂
 
Norska serien Hjem til jul 😍 Gjordes två säsonger och jag satt där och väntade på en tredje förra året men väntade förgäves :(
 
MY KIND OF TRÅD

Obligatoriska julfilmer:
Harry Potter, alla 8 filmer
Die Hard 1 och 2, men helst alla fem för sakens skull
The Holiday
Love Actually
The Grinch
Ett päron till farsa firar jul
Ensam Hemma 1 och 2
Mupparnas julsaga
Narnia, alla 3 filmer
Sällskapsresan 1 och 2
Skönheten och odjuret (otecknade)
Lethal Weapon 1

Det här året har jag beslutat mig för att bredda och lagt till några wild cards:

Bad Santa
Elf
The Polar Express
The Guardians of the Galaxy Holiday Special
It's a Wonderful Life
Äntligen någon som nämnde Bad Santa, som ligger i topp tillsammans med A nightmare before Christmas.
 
Die Hard! Åtminstone de första två, och så The Holiday.

Det måste förresten sägas, Tomten är far till alla barnen är en gräslig gräslig film, så dysfunktionell familj.
Det senare är väl hela grejen med både familjekomedi och julfilm? :p
 
Jag tycker att många julfilmer är roliga och sevärda en eller två gånger men jag tål inte att se dem igen och igen. "Ett päron till farsa firar jul" är en sån, och även "Ensam hemma". Ensam hemma har blivit svårare att se sedan jag fick barn, eftersom de vuxna i familjen är så elaka mot barnen. Men musiken är magisk. Vill man ha mer magisk musik så är tecknade "The snowman" underbar.

Nyare julserier som jag gillat är "Hjem till jul", "Julstormen" samt nya "Trevlig julhelg" som finns på Svt Play nu.
 
Jag tycker att många julfilmer är roliga och sevärda en eller två gånger men jag tål inte att se dem igen och igen. "Ett päron till farsa firar jul" är en sån, och även "Ensam hemma". Ensam hemma har blivit svårare att se sedan jag fick barn, eftersom de vuxna i familjen är så elaka mot barnen. Men musiken är magisk. Vill man ha mer magisk musik så är tecknade "The snowman" underbar.

Nyare julserier som jag gillat är "Hjem till jul", "Julstormen" samt nya "Trevlig julhelg" som finns på Svt Play nu.
Julstormen har jag precis börjat se, gillar den redan väldigt mycket. :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Vilka är era bästa julfilmer/ julserier? Har ni tips på några som man kan han missat som inte hör till ”klassikerna”?
2
Svar
29
· Visningar
1 502
Senast: cambodia
·
Tjatter Inget juligt i denna tråd. Själv ska jag undvika alla julfilmer, -program och -musik. Har inget julpynt. Ingen julmat, inget julgodis...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 590
Senast: Ajda
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
2
Svar
24
· Visningar
1 074
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
659
Senast: Cinzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp