Julie har en pojkvän

Aningsfull

Trådstartare
och han beskyddar henne med sitt liv. :D

Min lillskrutta har alltid älskat min kompis två hundar. En storpudel och en flat. Trots den stora storleksskillnaden (3 kg kontra två bjässar på 30 kg) har det alltid funkat bra mellan dom. De två stora har helt enkelt gjort så att de lagt sig ner och busat med henne, och låtit henne klänga över dem och bita dem i öronen och i läpparna. Eller så har hon varit uppe i soffan och de suttit på golvet nedanför, så har de kommit mer i samma höjd. ;)
Men nu har herr storpudel blivit förälskad och ego om min lilla hund och så fort han tycker att flaten busar för våldsamt med henne avbryter han leken och straffar sin kamrat.
Så kanske man kan kalla det att hon fått sin egen skyddsängel. :D

Men jag måste säga att jag tycker att det är fascinerande att se att hundar med så stor storleksskillnad kan leka så bra. Hur vanligt är det egentligen?

{72c326d9-b149-4ce3-8833-411fb49556c8}.jpg

{3aa66489-ae34-4651-99aa-d958ef9661bd}.jpg
 
Sv: Julie har en pojkvän

Det är vanligt att större hundar anpassar sin lek till de mindre.

Våran uppfödare har Grand danois och Mops tillsammans.

Bebben har lagt in kort på hennes GD som busat med Frallorna.

Så det brukar gå bra, men man bör ha lite uppsikt..
 
Sv: Julie har en pojkvän

Calazirya skrev:
Det är vanligt att större hundar anpassar sin lek till de mindre.


förutom våran vorsteh som anser att alla är lika stora o starka som henne :angel:

hoppar vilt och skoningslöst på allt som kommer i hennes lekväg, storleken spelar mindre roll i dessa sammanhang :smirk: :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om en ska bo en period hos någon som har en hund som är väldigt olikt fostrad jämfört ens egen, hur ska en få det att fungera på bästa...
Svar
17
· Visningar
1 093
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 570
Senast: AlmostEasy
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 623
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp