Bukefalos 28 år!

julklapp till 10 mån tös

Apollo 13

Trådstartare
Nu är det julafton och jag behöver verkligen tips av er föräldrar om vad jag kan köpa till min 10 månader gamla brorsdotter.
"problemet" är att hon har en 1 år äldre bror och har ärvt massor med leksaker så det är hon inte riktigt i behov av egentligen... såfall skulle det ju vara något som står ut..?

har ni några tips? kläder känns lite trist....
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Som 10 manaders har man inga storre krav och inga storre intressen heller. Kop en bok eller en cd med sanger pa som hon kan ha nar hon blir lite aldre. Boken "knacka pa" ar jattepoppis. Haller med om att klader ar lite trakigt fast det ar kul att fa (som foralder tycker jag det ar kul i alla fall).
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Sonen har sedan 6 mån ålder en "bok" från fisher price, rimboken heter den. Den spelar/sjunger låtarna i boken, och man kan trycka på knappar så säger den t.ex " fyra elefanter" osv, för att lära sig räkna, former osv. Låtarna står även skrivna i boken. Den blinkar när den sjunger. Än idag ( 2 år snart) älskar han den, skrattar helt hejdlöst varje gång han startar den. :love:

Rekommenderar den verkligen! :laugh:

Annars skulle jag köpt något som har lång användningstid, jag försökte tänka så när jag köpte/skrev önskelista julklappar till sonen i år. Jag ville att han skulle kunna tycka de vore roligt/kunde använda längre än bara 1 år. Så här blev de duplo, tågbana, brio spis m tillbehör, snowracer, böcker osv. Nu är de rätt dyra saker dock.
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Jag har kusiner, ett tvillingpar, som fyllde ett år för två veckor sen. Vi har köpt varsin bilderbok med djur till dem, där djuren "låter" och så står det någon liten text på varje sida som mamma/pappa kan läsa för dem.
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Då ska hon snart börja tulta omkring lite, och något vi tyckte var toppen var inneskor i skinn - de gav så bra grepp. (Också bra om det är lite kallt på golvet). Ellen hade sina länge länge, så de formade sig efter hennes fötter - alltså är det inget man låter gå i arv (om nu äldre syskonet råkar ha ett par).
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Klossar kanske, de vi har Brio är fint färgade i svart, vitt, grönt, rosa o rött. Vissa barn har ju inte fått alls och de är väldigt roliga att bygga med som förälder. Om storebror hade så kan man ju alltid ha fler och bygga högre torn. Dessutom skavs färgen av litegrann med tiden. A kunde sätta en kloss på en annan vid 10 mån ålder har jag för mig och tyckte det var kul.
 
Sv: julklapp till 10 mån tös

Kan rekommendera boken Historien om någon.
En rolig bok och väldigt enkel historia, så den kan nog passa en 10 mån också.:)
Eller så kan den sparas tills hon blir lite större:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 730
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp