Vad får dina barn i julklapp i år?

För att svara på frågan så:

De två äldsta (8,5 och 6) får ett sällskapsspel och andra Harry Potterboken tillsammans. Sen får de varsin åkmatta (alltså typ pulka), och varsitt par fårskinnstofflor. Sen får 6-åringen ett gäng av mina sparade barbies med tillhörande kläder som vi inte tagit fram ännu. Och 8-åringen något lego.

2-åringen kommer att få brio tågbana och duplo och någon bok. Vet inte exakt men allt är syskonens gamla som plockas ner från vinden :)

Sen får de massor med klappar av närmaste släkten också, så vi försöker hålla det någolunda vettigt från oss föräldrar.
 
Jag kapar tråden med en julklappsefterlysning!

Min 8årige son önskar sig en lurvig dagbok. Alltså en sån där med plyschpäls på. Jag har letat men alla jag hittar är så otroooligt "flickiga" om ni ursäktar uttrycket. Sonen kan nog tänka sig de flesta färger men vill nog inte att det ska vara både rosa, glittrigt, enhörnigt OCH med sminkade ögonfransar 🙄 Och de jag hittat som varit tex som djur har inte haft lås på. vilket är väldigt viktigt.

Någon som har ett tips på var man kan hitta någon liiiiite mer neutral? Leder hittills gör en röd hjärtformad
Jag googlade ”lurvig dagbok”. Fick upp en regnbågsfärgad och en svart med någon dinosaurie på, båda med lås vad jag kan se. Sen var det mest ”flickiga”…
 
Våra får

Paw patrol drake
Polisbil som blinkar
Lego set med dinosaurier
Experiment låda med massa olika experiment

Sedan våra är rätt små köper jag julkapp från dom till varandra och har som tradition att dom ger varandra var sin bok, så det får dom också. Jag hoppas dom vill fortsätta med det när dom blir större ☺️🎁🎁🎄
 
Våra får

Paw patrol drake
Polisbil som blinkar
Lego set med dinosaurier
Experiment låda med massa olika experiment

Sedan våra är rätt små köper jag julkapp från dom till varandra och har som tradition att dom ger varandra var sin bok, så det får dom också. Jag hoppas dom vill fortsätta med det när dom blir större ☺️🎁🎁🎄

Vilken fin idé! Jag har funderat på om vi ska börja med att de ger varandra julklappar snart men just nu vet jag ju exakt vad de skulle ge varandra (bilar som de själva vill ha) och att det troligtvis skulle bli bråk om det. En bok är ju toppen! Har du involverat dem i bokvalet eller typ bara sagt att det här är en present från dig till x?
 
Vilken fin idé! Jag har funderat på om vi ska börja med att de ger varandra julklappar snart men just nu vet jag ju exakt vad de skulle ge varandra (bilar som de själva vill ha) och att det troligtvis skulle bli bråk om det. En bok är ju toppen! Har du involverat dem i bokvalet eller typ bara sagt att det här är en present från dig till x?
Tack ☺️

Har än så länge bara sagt den här är från x till dig, vår äldsta sa i fjor att hen valt den helt själv fastän jag var själv i affären å handlade 😆
tänker kanske att äldsta kan få vara med å välja till nästa år.

Ja, hade svårt att komma på nått för ville dom skulle ge varandra nått litet. Vill generellt uppmuntra till läsning (älskar böcker själv) och sedan man alltid behöver nya böcker :angel: och dom blir äldre och själva kan önska sig något som dom vill läsa längre fram så hoppas jag att det blir en fast tradition 🤞
 
Tack ☺️

Har än så länge bara sagt den här är från x till dig, vår äldsta sa i fjor att hen valt den helt själv fastän jag var själv i affären å handlade 😆
tänker kanske att äldsta kan få vara med å välja till nästa år.

Ja, hade svårt att komma på nått för ville dom skulle ge varandra nått litet. Vill generellt uppmuntra till läsning (älskar böcker själv) och sedan man alltid behöver nya böcker :angel: och dom blir äldre och själva kan önska sig något som dom vill läsa längre fram så hoppas jag att det blir en fast tradition 🤞

Ja men exakt, böcker är ju verkligen toppen! Jag ska genast försöka implementera detta hemma också.
 
Jag googlade ”lurvig dagbok”. Fick upp en regnbågsfärgad och en svart med någon dinosaurie på, båda med lås vad jag kan se. Sen var det mest ”flickiga”…

Tack! Den regnbågsfärgade hittade jag också nu, var hittade du dinosaurievarianten? :)
 
Ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt 😅 det är maken som har fixat julklappar, jag tror att 2-åringen ska få ett par fordon till samlingen och 4-åringen ska få fler delar till sitt Gabby-dockskåp.

De fyller båda år runt halloween och fick mängder av presenter av släkten så det finns inget behov av mer grejer egentligen. Jo, lite mer pärlor till pärlplattor har vi önskat till dottern från mormor eftersom de 7000 pärlor hon fick till födelsedagen börjar sina :o 😂
 
Jag har en brorson som får klappar av mig och jag tycker att det är sååå svårt att inte gå bananas. Men i år tror jag att jag lyckats. :)
Han ska få en badleksak, som han önskat sig.
Sen ett duplo med en sopbil, han gillar sopbilen.
Två böcker, den ena är så himla fin "jag älskar dig till månen och tillbaka".
Sen stickar jag ett par mockasiner (han har önskat sig nya då de han fick förra julen börjar vara för små!) och ett par vantar med rävmotiv!
Jag hade tänkt att jag skulle hinna sy en pyjamas men jag tror faktiskt inte att det hinns med!
 
Min drygt 1,5-åring ska få:

*Lektält med Babblarna-motiv
*Bärsele för dockor (förhoppningen är att hon ska sluta kräva att vi tar på henne den stora bärselen för att bära dockan i)
*Litet piano med massor av knappar och melodier
*Leksakskök

Eventuellt dock att köket får vänta till efter jul, hade tänkt köpa Biltemas men var lite sent ute så det är slutsålt överallt i närheten. Om vi inte tar en annan modell eller hittar det begagnat, men det var så himla prisvärt att jag ogärna byter.
 
Nästan 3årig pojke - en ny leksaksbrandbil då han lekt sönder den gamla. Han Älskar 🚒

6 årig tjej - snickarlåda med barnanpassade riktiga verktyg så hon kan snickra med mamma och farfar ❤️
 
Vår snart 2-åriga dotter får Duplo och ett Duplo-djurtåg :). Särskilt tåget tror jag att hon kommer älska ❤️.

IMG_3907.jpeg
 
Av oss föräldrar får dom (3 samt 5.5 år) hörlurar för att kunna lyssna på platta/mobil om vi åker långt i bilen.
Av övriga släktingar vet jag det kommer:
Playmobil
Böcker
Pengar att användas valfritt av oss föräldrar (vi funderar på att köpa 10-kort på leklandet)
Pussel
Prenumeration på Bamse-tidning
 
Mina barn på 8 år och 5 år får upplevelser av oss. De får lite prylar av släktingar men jag styr ganska hårt. Är trött på prylar prylar prylar och barnen saknar inte heller prylar när de får annat.
 
Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år?

Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar kring julklappar MEN (!!!) tråden är bara för skojs skull. Det här är ingen lämplig tråd för debatt eftersom alla har olika ekonomiska förutsättningar och prioriteringar när det kommer till julen. Ingen är bättre eller sämre än någon annan för att de ger fler/färre eller dyrare/billigare paket. Barn kan ju ha en magisk jul oavsett om de får ett paket eller tjugo!

Vår nioåring får:
  • ett dyrare set med Harry Potter-Lego
  • den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de Vises Sten
  • 500 bitars-pussel med hundar
  • pusselmatta
  • 1 kg ritpapper
  • ett Lego-set med jultema som vi fick gratis av Jollyroom när vi beställde.
Vår tvååring får:
  • ett dyrare Duplo-set, Europas vilda djur
  • en stapelregnbåge i trä
  • nya kritor
  • en barnsax pga nyvunnet enormt intresse för att klippa papper i små, små, små bitar
  • 1 kg ritpapper.
Våra barn öppnar våra julklappar på morgonen, så något kul att sysselsätta sig med tills det är dags att gå till släktkalaset på eftermiddagen är prioriterat (Lego, pussel). På släktkalaset får de sedan några julklappar till. Släkten är inte så mycket för att köpa leksaker utan det brukar bli någon mer påkostad leksak från mina föräldrar plus makens bror och sedan lite böcker, kläder och praktiska grejer, ofta någon slant till äldsta. Brukar bli väldigt lagom vilket vi är tacksamma för!
Vi kommer troligtvis ge 1.5åringen en pall med väggar, tror de kallas montessori-stol så att han kan få vara med och pyssla i köket. Han fick babblarna-figurer spontant förra veckan vilket är det bästa som har hänt och de är med överallt så vi känner att det räcker så 😅
Släkten har vi ingen koll på men vi har önskar få prylar. Får passa på så länge han är liten!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp