Vad får dina barn i julklapp i år?

Dom böckerna sneglar jag lite på till nästa år dom ser så fina ut, kul att läsa att dom rekommenderas ☺️👌
De böckerna är toppenbra! Fanns väldigt billigt på gekås också när jag var där i höstas! Dyrare på vanlig bokhandel. Vi har ett helt gäng av de böckerna 🤩
Finns även som pekböcker för mindre barn :)
 
9-åringen får tågresa, hotellnatt i Stockholm och biljetter till Bröderna Lejonhjärta på Intiman för honom och mig. Hoppas att det ska bli uppskattat, Bröderna Lejonhjärta är hans absoluta favoritbok och han verkligen njuter av ha egentid med en förälder och att inte behöva dela uppmärksamheten med lillasyster.

6-åringen får en "välj fritt, vi gör vad du vill"-dag (som infaller samtidigt som storebror åker till Stockholm). Pappan ska skapa ett "presentkort" där hon kan välja mellan Leos lekland, badhus, sushi, bio etc. Hon ska även få biljett till Disney on ice tillsammans med sin kusin.

Så som flera andra i tråden uttryckt så känner jag mig SÅ trött på saker, bådas rum är överfulla av saker som de sällan eller aldrig leker med. Nu blev det enbart upplevelser från vårt håll i år, pengamässigt förmodligen lite dyrare än vad vi har gett dom tidigare men jag hoppas att det ska skapa fler roliga minnen och mindre plast i mitt hem...
Upplevelse låter som en jättefin present! Något barnen kan minnas länge 😊. Ska själv funderat på att ge det till min brorson som fyller 7 i slutet av december.
 
9-åringen får tågresa, hotellnatt i Stockholm och biljetter till Bröderna Lejonhjärta på Intiman för honom och mig. Hoppas att det ska bli uppskattat, Bröderna Lejonhjärta är hans absoluta favoritbok och han verkligen njuter av ha egentid med en förälder och att inte behöva dela uppmärksamheten med lillasyster.

6-åringen får en "välj fritt, vi gör vad du vill"-dag (som infaller samtidigt som storebror åker till Stockholm). Pappan ska skapa ett "presentkort" där hon kan välja mellan Leos lekland, badhus, sushi, bio etc. Hon ska även få biljett till Disney on ice tillsammans med sin kusin.

Så som flera andra i tråden uttryckt så känner jag mig SÅ trött på saker, bådas rum är överfulla av saker som de sällan eller aldrig leker med. Nu blev det enbart upplevelser från vårt håll i år, pengamässigt förmodligen lite dyrare än vad vi har gett dom tidigare men jag hoppas att det ska skapa fler roliga minnen och mindre plast i mitt hem...
Så himla skönt när vi kommer dit.. en fyraåring uppskattar ju tyvärr plast mer än något annat i världen känns det som.
 
Så himla skönt när vi kommer dit.. en fyraåring uppskattar ju tyvärr plast mer än något annat i världen känns det som.
I fjol fick maken och äldsta dottern (yngsta barn inte född ännu) en spavistelse i julklapp, då var hon 3,5 och det märktes att hon liksom inte greppade innebörden av en upplevelse att göra senare. I år är hon 4,5 och har uttryckligen önskat sig en "semesterresa" i julklapp efter att vi pratat lite om hur man kan önska sig sådana saker också. Blir en natt på spa med barnen på jullovet i år också :heart
 
Jag var iväg i panik idag 😁

Har hittills köpt
7 åringen
En bokhylla
Termoridbyxor
En grimma
Pyssel
Pälsglans
En tvådagars ridkurs
En sänglampa

5 åringen
3 förpackningar Pokémon kort
Ett skrivbord
En lampa till rummet
Kläder
Minneskort till Nintendot
Pyssel
Simskola

1 åringen
Ett gosedjur

Sen ska brorsorna köpa något till varandra och jag har lite bra att ha men vet inte vem som får de grejer typ pennor, sudd osv
 
Dom får alldeles för mycket! Jag köper för mycket och det gör min man med, så vi får inte gå in i fler butiker nu, haha. Kaos! Kommer inte ens ihåg allt vi köpt (dels för att jag börjar redan under black friday, en hel månad sen!)😁

6-åringen:
Tröjor
Paw Patrol-leksaker
Paw Patrol-bok där man kunde skriva i sitt barn namn så barnet är med i äventyret
Pyssel
Såpbubblor påfyllning
Regnbågslampa

2-åringen:
2 klänningar
Docka
Sulky till docka
Bok
Pussel
Glassvagn
Såpbubblor påfyllning

Sen har jag köpt ett Nintendo Switch & mario cart till familjen (från tomten) som jag tror kommer uppskattas av alla. :)
 
Mina barn blir överrösta med leksaker från släktingar vid juletid så det är sparsamt med "roliga" saker från oss.

Äldsta får av oss:
Världskarta
Robotdammsugare (delas med syrran som hon delar våning med)
Eventuellt lite färger
Någon slags "valuta" i Roblox

Äldsta får av min familj:
Lite faktaböcker och liknande
Slajmtillverkning av något slag

Yngsta får av oss:
Pärlpyssel
Robotdammsugare (som ju delas med syrran som sagt)
Eventuellt lite färger
Valuta i Roblox

Yngsta får av min familj:
Mulleböcker (hon har fått dille på Mulle, @Lena Furberg 🤣 )
Slajmtillverkning

Vad de får av resten av sin släkt vetesjutton.
 
Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år?

Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar kring julklappar MEN (!!!) tråden är bara för skojs skull. Det här är ingen lämplig tråd för debatt eftersom alla har olika ekonomiska förutsättningar och prioriteringar när det kommer till julen. Ingen är bättre eller sämre än någon annan för att de ger fler/färre eller dyrare/billigare paket. Barn kan ju ha en magisk jul oavsett om de får ett paket eller tjugo!

Vår nioåring får:
  • ett dyrare set med Harry Potter-Lego
  • den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de Vises Sten
  • 500 bitars-pussel med hundar
  • pusselmatta
  • 1 kg ritpapper
  • ett Lego-set med jultema som vi fick gratis av Jollyroom när vi beställde.
Vår tvååring får:
  • ett dyrare Duplo-set, Europas vilda djur
  • en stapelregnbåge i trä
  • nya kritor
  • en barnsax pga nyvunnet enormt intresse för att klippa papper i små, små, små bitar
  • 1 kg ritpapper.
Våra barn öppnar våra julklappar på morgonen, så något kul att sysselsätta sig med tills det är dags att gå till släktkalaset på eftermiddagen är prioriterat (Lego, pussel). På släktkalaset får de sedan några julklappar till. Släkten är inte så mycket för att köpa leksaker utan det brukar bli någon mer påkostad leksak från mina föräldrar plus makens bror och sedan lite böcker, kläder och praktiska grejer, ofta någon slant till äldsta. Brukar bli väldigt lagom vilket vi är tacksamma för!
Eftersom vi har barn på växelvist boende också så blir det lite olika med julklappar, men i slutändan får de i princip lika ändå.
Av oss fick vår 15 åring 2 hoodies, 2 bandtröjor (Iron Maiden och Motörhead), ett modellbygge av en båt, en eltandborste, halskedja och godis. Av farmor fick han en mysig filt och en jacka. Av morfar pengar. Av min bror en drös med godis.

Av oss fick 12 åringen en bok som var signerad av en youtuber han följer, halskedja, 2 tekniklego (en racingbil och en John Deere traktor), en mecanobil, eltandborste och godis. Av morfar pengar och av min bror en massa godis.
Sedan får dem av sin pappa och den släkten sas också.
De får av mormor med sambo senare också.
4 åringen fick av oss plus plus med enhörning, nagellack med Frost som man bara kan dra bort, läppbalsam i form av enhörning, en liten söt ryggsäck i form av... exakt, en enhörning 😆 som läppbalsamet låg i, målarbok (ja, med enhörningar 😄) stämpelpennor, en julkula, en mugg och godis. Av morfar och mormor + sambo en docka, av min bror målarbok och pennor och lite godis. Sedan går hennes farmor och farfar alltid loss så där fick hon en Elsabarbie, ett set med skumbad, tvål och badsalt med Frost, någon form av pärlor som hon kan göra armband av och 2 målarböcker och pennor.
 
Kul tråd!

Min äldsta fick dyrare julkalendrar
Utrustning till sin sport
Sminkspegel
Hestra handskar
Några begagnade böcker

Yngsta får
Nya kläder till sin sport
Också begagnade böcker
Nerf, skott, midjebälte.
Pannlampa
Fick en julkalender med blandat leksaker, badgrejer, godis.

Och så får de dela på ett spel till sitt PS :)
De kommer även få säsongskort till en mindre slalombacke (Så det handlar inte om så stora pengar som de stora anläggningarna).
Vi strök PS-spelet och säsongskortet. Men de fick pengar av farfar som de köpte spelet för.

Det är roligt med barn, man vet aldrig vad som blir bästa klappen, och oftast är det lite oväntade grejer .
Bästa julklappen enligt dottern var en fejksvans 😄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp