Bukefalos 28 år!

Julklappar till 5-9-åringar

Sv: Julklappar till 5-9-åringar

om man tänker över alla julklappar man fått av släktingar som inte känner en så kan jag säga att det bästa konseptet är att föräldrarna köper ngt och du betalar för det :p.
fick alltid en pyjamas i julklapp av min mammas morbror, som jag själv/mamma valde ut, mamma köpte den och hennes morbror betalade. väldigt uppskattat ^_^.

värst var det när ngn köpte saker som dom trodde att man skulle tycka om, som CD skivor med gammal rock musik t ex. eller ngn tröja med tryck som var både för liten och i hemskt material.
och prydnadssaker! alla dessa hemska prydnadssaker man fått genom åren som nästan inte ens blivit uppackade... samlar bara damm.
 
Sv: Julklappar till 5-9-åringar

Mamman ville att jag skulle köpa, hon har lite mycket omkring sig.

Men tack för tips, allihop, jag ska ha alltihop i bakhuvudet när jag ger mig ut :)
 
Sv: Julklappar till 5-9-åringar

Har köpt legokopior på Dollarstore till mina barn. Billigare än vanligt lego.

Jag har också lämnat till en mamma genom Matkassen. Hon fick en hel påse med kläder efter min dotter, det var det hon behövde.
Härligt initiativ av Linda.
 
Sv: Julklappar till 5-9-åringar

Ja, det är ett helt otroligt initiativ. Jag gråter ofta när jag läser tackbreven och ser vad de här insatserna kan betyda för folk. En mamma skrev att hon lagat mat en hel helg och sen frusit in allihop. Det var första gången hon använde sin frys! En annan berättade att hennes lille pojke sagt "mamma, det känns som om vi är rika!" när han tittade i kylskåpet.

KL

Nu har jag just handlat. Det blev Tintinbok till 9-årie pojken, Legomonsterkrigare till 7-årige pojken och pysselbok med en miljard klistermärken att klistra in i dockskåp till 5-åriga flickan.

(Genusfail av episka mått här, jag märkte att jag valde annorlunda än till närstående barn. Men på något vis tänker jag att även ekonomiskt utsatta barn ska ha samma chans till usla stereotyper som andra barn;))

Via Silverkedjans barn ska de här barnen också få t ex Pokemonkort, hennes grabbar ska välja bland sina mängder och skicka. Så får de se lite av skillnaderna här i världen också.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 790
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 870
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 596
Senast: Klara
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
70 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp