Julklappar

Vår ena 9- åring önskar sug en prenumeration på Kamratposten och det kommer hon att få. Sedan blir det en slalomkurs till båda. Vet inte riktigt vad den andra 9-åringen kommer att få, kanske några specialpennor eller ritblock ( hon älskat att rita). Något klädesplagg blir det nog till båda.
4-åringen önskar sig lego och har vi tur kommer han in på en bad- klass ny till våren.
 
Min tös blir 1,5 om en månad och till henne blir det en waldorfdocka med lite kläder, ritblock och kritor samt ett knopp-pussel. Hon ääääälskar både pussel och att rita så det blir nog bra. Säkert nåt klädesplagg också. Av morfar får hon ett bord med ett par stolar.

Pulka tänkte vi också på först men köper den innan jul, jag vill inte vänta så länge som till jul :)
 
Funderar på vad jag ska ge barnen i år.
Äldsta är tokig i Star Wars och önskar sig lasersvärd, misstänker dock att saker kommer gå sönder här hemma om han får det :p Så lutar åt något till rummet och ev en Dart Wader kostym. Han är mycket för Turtels också.

Yngsta älskar Bamse och Lejonkungen.
Blir nog något till rummet även där, vet inte vad än bara. Han gillar allt som är mjukt och gosigt också, så troligtvis något gosedjur (vore guld och hitta med Bamse)filt eller något sådant.
 
Sonen som är nästan 1,5 år vid jul kommer att få duplo, byggklossar i trä och lite böcker. Sen kommer han säkert få en massa annat av resten av familjen. Han fick mängder med leksaker när han fyllde ett så jag känner att vi får begränsa paketen till jul så att det finns något kvar att köpa tills tvåårs dagen ;)
 
Dottern är 2,5 år och det vi vet att hon ska få är lite pärlor och sånt pyssel och så ska fixa iordning en docksäng som vi hittat i uthuset. Sen önskar hon sig en gul grävtraktor när hon lämnar napparna till tomten innan jul så det får vi fixa ;)
 
Syskonbarnet på 2 år mitt älskar tydligen pappas innebandyklubbor som finns i garaget och han kommer få ett eget innebandyset med två klubbor och ett mål, storlek mindre då, av min och sambon.
 
Till Mira som kommer vara 8,5 manad vid jul är det svarast, vi kommer köpa bokstäver i trä med hennes namn för att ha pa dörren (storasystrarna har lika), kanske ngn pekbok och lite kläder. Leksaker finns det sa det räcker.

Maja som är 4 ar kommer fa en radiostyrd bil.
Emilia som är 5,5 ar kommer fa Sylvanianfamily, det fick Maja när hon fyllde ar och nu önskar sig Emilia det ocksa.

Sen kommer dom säker ocksa fa lite pysselsaker, ngn bok, pussel och lite kläder. Bada önskar sig figurerna fran filmen Frost men jag vet inte, dom är sa dyra och jag vet inte hur länge det kommer vara roligt. Min moster kommer iaf sy "Elsaklänningar" till dom.

Av farmor eller farfar kommer vi önska varsin cd-spelar till barnen som dom kan ha pa sina rum.

Av pengar fran min mormor kommer vi betala delar av Emilias och Majas skidkurs som är i Januari.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 552
  • Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 090
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Hur tänker ni kring jul, födelsedagar och i vardagen för att skapa glada hälsosamma och tacksamma barn i detta konsumtionssamhälle...
2
Svar
25
· Visningar
2 358
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 466
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp