Julklappar

Vem får julklappar från mig?

  • Alla i familjen får klappar

    Röster: 64 64,0%
  • Endast barnen

    Röster: 20 20,0%
  • Endast djuren

    Röster: 0 0,0%
  • Ingen får något

    Röster: 16 16,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    100
Jag ser det personligen som lite mer av en "kom ihåg"-lista åt mig själv. Jag har en note i telefonen som heter just "önskelista" där jag skriver upp något jag kommer på under året, sen när det är dags för födelsedag eller jul och mamma frågar så copy-pastear jag helt enkelt den åt henne :D

På riktigt? :D Finurligt. Från vuxen ålder har jag nog aldrig gjort en önskelista, det blev mer random saker man kom på när mamma eller pappa frågade.
 
Jag ser det personligen som lite mer av en "kom ihåg"-lista åt mig själv. Jag har en note i telefonen som heter just "önskelista" där jag skriver upp något jag kommer på under året, sen när det är dags för födelsedag eller jul och mamma frågar så copy-pastear jag helt enkelt den åt henne :D

Om någon frågar mig vad jag önskar mig så är svaret alltid "jag vet inte" just för att lika fort som jag inser att pryl X saknas i mitt liv, glömmer jag bort det tills dess att behovet uppstår igen osv osv..
Jag gör exakt samma sak! Känner mig lite girig när jag börjar på önskelistan för födelsedagen redan 8 månader innan jag faktiskt fyller år, men när det sedan börjar närma sig är jag väldigt tacksam över att ha en lista av saker som jag en gång spanat in.
Ah jo, jag uppfattade önskelista lite så. Men de kanske lämnar över en lista. Vi är så få, vore man flera kanske man skulle göra det. Önskar mina småbröder kunde leverera lista med typ av böcker de gillar, nu får de böcker jag tror att de gillar :sneaky: (och definitivt gärna skulle läsa själv också, eller har läst).
Jo, vi brukar faktiskt skicka en lista skriftligen. Oftast via mail eller WhatsApp.

Min boktokige far har ett Excel-ark där han skriver upp böcker som han hör/läser recensioner om under årets gång, och så skickar han ut den varje år. Oftast är det över 30 stycken på listan och eftersom han i princip aldrig önskar sig något annat brukar det bli att han får en hel del av dem, om än inte alla.
 
Det är olika varje jul tycker jag

Förra julen köpte jag och sambon till varandra något litet. I år så valde vi att fira nyår på Spa vilket är en julklapp + födelsedags då vi båda fyller tidigt.

I år är det till mina 2 brorsbarn (de köper jag åt varje år) och till min pappa.

Förra året ordnade vi en julklappslek med hela sambons släkt. Året innan det skulle vi alla har ett paket som började på bokstaven A sen lottades det ut.

Sambons släkt är stoooooooor men i år träffas vi bara allihop och umgås.
 
Hundarna får inget nytt, utan slagit in deras gamla leksaker. Är ju mest öppnandet som är roligt. Sedan får de nått godis och jultallrik.

Hästarna och nötdjuren, lite äpplen. Inget de får till vardags.

Katterna, får inget. De är för kräsna för att vilja ha godis.

Syrran får begagnade väskor med roligt tryck, begagnade dvd:er. Ny tröja med roligt tryck och annan skärning, hon såg liknande i en katalog och tyckte de var fina. Och en parfym. Vi byter varje år och byter önskelista, så att det inte bara är nått. Utan nått som uppskattas och kommer till användning.

Systerson får tshirts i förhoppningsvis rätt stil, klädsnobb. Och presentpacket med parfym och duschtvål.

Mamma och pappa, tråkigt men trisslotter. Har inte givit några andra uppslag. Eller mamma en skål, i viss stil och storlek, som enbart finns begagnat. Men hittade inte den.

Brorsan och hans fru, inget. De har avsagt sig och lika bra. För de var inne på presentkort och då kan man lika gärna köpa själv. Sedan firar vi med dem dagarna innan jul och ska byta en annan dag.
 
På riktigt? :D Finurligt. Från vuxen ålder har jag nog aldrig gjort en önskelista, det blev mer random saker man kom på när mamma eller pappa frågade.
Lite sent svar nu men ja, på riktigt! Det är ju lite svårt med presenter när man är vuxen. Leksaker och sånt är man ju inte intresserad av längre. Samtidigt om t.ex min micro skulle gå sönder så behöver jag ju en ny nu med en gång (och har kapital till att köpa en) och det är inte läge att liksom vänta över ett halvår kanske (jag fyller dessutom år relativt nära jul så det är ett lång uppehåll). Däremot kan det ju finnas grejer som är svåra att minnas i stunden men som man tänker på ibland annars som att kanske byta ut något befintligt som är slitet/fult/gammalt som man skulle vilja ha något nytt men det är liksom inget brådskande.

I år fick jag en brödkniv! Jag har inte köpt någon själv då jag använder brödkniv rätt sällan, kanske någon gång i månaden bara, men när den väl behövs ja då behövs den verkligen. Så less på att typ nypa av limpa med vanlig kniv.. Inget som var brådskande och inget som jag orkade lägga tid och pengar på, men glad för gåvan då den ju kommer komma till fin användning, om än inte så ofta :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
673
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 536
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Sassy
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 119
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp