Julklappar

Vem får julklappar från mig?

  • Alla i familjen får klappar

    Röster: 64 64,0%
  • Endast barnen

    Röster: 20 20,0%
  • Endast djuren

    Röster: 0 0,0%
  • Ingen får något

    Röster: 16 16,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    100
Vi (son hustru) har bestamt att i ar ger vi bara hemmagjorda julklappar. Jag stickar som en liten gnu. :cautious: I gar sa sonen (lite appropa nagot jag sa) att det blir en blandning pa hemmagjorda och kopta julklappar fran dem.:meh: Och att det kommer fler folk pa julafton. Jag koper presenter i veckan.:angel:
 
Jag brukar köpa till min sambo, min syster och systerdotter (3,5 år), och sen köper syster och jag tillsammans till våra föräldrar, mormor och farmor (det är dessa som vi firar jul med och träffar).
I år har vi bestämt att inte köpa julklappar mellan oss vuxna men systerdottern får, och sambon får julklapp han med.
 
Vi kör endast till barnen, i år vårat och hennes kusiner.
Men så låter vi barnet välja ut en julklapp till mor och farföräldrarna, då vi ändå vill ge ngt då de fixar o donar med så mkt runt jul!
 
Min mamma får, sambons föräldrar får, barnet får, hunden får. Jag och min sambo ger varandra också. Alla får :). Och alla ger, oavsett förmåga att köpa eller ej (dvs barn och hund ger också).
 
Vi (son hustru) har bestamt att i ar ger vi bara hemmagjorda julklappar. Jag stickar som en liten gnu. :cautious: I gar sa sonen (lite appropa nagot jag sa) att det blir en blandning pa hemmagjorda och kopta julklappar fran dem.:meh: Och att det kommer fler folk pa julafton. Jag koper presenter i veckan.:angel:

Min familj (förälder+syskon) hade hemmagjort tema några år, då fick man välja att göra ett eller fler paket och antingen ange vem det var till eller bara lämna det till ”utdelningshögen” och så delades de oriktade paketen ut så att alla fick ungefär lika mycket.

Sedan fick vi för ont om tid :p, så förra året gav vi överraskningsfrön (var och en köpte en sorts frön och gav bort, utan att berätta vad det var för frön men med skötselråd - var och en fick ett sorts frön att odla och se vad det blev för något. I år är temat istället ”en ovanlig ingrediens”, var och en köper en och får en att tillaga.

Utöver den temaklappen köper jag/vi till barnen. Jag och sambon brukar inte ge varandra men sambon ger sina föräldrar och de brukar ge mig,
 
Jag och mitt syskon är yngst på julfirandet även om vi är vuxna så får fortfarande från föräldrar&en generation till upp. Ger till alla också. Även djur... hehe. Det är inte så mycket hets direkt utan mer att jag inte tycker om att slå in paket som är jobbigt :P
 
Vi har enats om att bara ge familjens enda småbarn. Utöver det ger jag partner och barn i nära bekantskapskrets. 🙂
 
Svarar själv. Förra året tänkte jag bara ge barnen i släkten presenter men blev stressad i sista minuten då flera skulle komma hem till mig och fira jul och det visar sig att jag får packet och själv inte tänkt ge. Som tur är har jag haft lite reservpresenter vid sådanna tillfällen.
I år ska dock tre kusiner, mina mostrar, mamma, några vänner och två barn få (resten har börjar bli så stora nu), har jag glömt nån?
 
Jag köper inte julklappar eftersom jag inte firar jul. Däremot köper jag gärna "julklappar"/presenter andra tider på året. Min mamma 60+ fick nyss en Marc Jacobs-väska med en färgglad axelrem som hon citat tyckte var "svin-cool" :D
 
Jag tycker om att ge, så jag brukar försöka att köpa någonting åt varje person. Siktar in mig på användbara saker men ändå med en personlig touch, och tänker att det är tanken som räknas framförallt. Den del av släkten jag träffar på jul är inte heller så stor, hade den varit det så hade jag nog begränsat mig till att bara köpa klappar till barnen.
 
Vi har bestämt att inte köpa klappar i år, jätte skönt! Har inga små barn i släkten och även om jag gillar att ge så känns det löjligt att köpa onödiga saker till folk som kan gå och köpa det de vill ha själva.
 
Här blir det julklappar till alla, och dubbla jular eftersom svärmor bor utomlands. Vi är dock inte så himla många. Familjen i Sverige har julklappsfnatt, men jag försöker lägga det på en nivå som är rimlig för mig. Familjen utomlands är mer måttliga. Jag har några kompisar som jag byter julklappar till, men vi är lika panka hela högen så vi håller oss runt femtiolappen.

Hästen får extra mycket kutterspån i julklapp, han kan inte få mer godis än jag redan ger honom och prylar tror jag inte att han fattar så mycket av.
 
Nej mina föräldrar får inget. Jag sa ifrån i början av nittiotalet att jag inte ville ha julklappar för jag ogillar köpande för köpandets skull. De julklappar jag ger är sådant jag hade gett ändå eller som personen själv annars hade köpt ändå, inte något som slängs/säljs/glöms bort i någon garderob och eftersom mina föräldrar inte kan förstå sådant som att ge det någon önskar/behöver utan ger sådant ingen vill ha så sa jag ifrån att jag avstår från julklappar. Det har tyvärr inte hindrat dem från att köpa än mer onödiga saker. Som om inte människans konsumtion är stor nog ändå utan att köpa sådant som inte ens används.
Sonen avsa sig och sin fru julklappar för några år sedan och sambon likaså. Min svärdotter kommer dock att få en liten grej som tack för hjälpen när jag opererades. Annars respekterar jag att de inte vill ha något och ger inget. Dottern, hennes sambo och jag tycker att det är roligt med julklappar så vi säger vad vi önskar oss också blir det något av det. Till bonusbarnbarnen köper jag och sambon gemensamt något de önskar sig/behöver och samma sak till bonusbarnen.
 
Vi ger till barnen (de egna samt två kusiner på vardera sida), jag och min man ger också något till varandra och så ger jag något till de två hundarna som vi kommer fira jul med :)
 
Köper julklappar till dom vi firar med samt barnens kusiner osv. Dvs mina föräldar och svärföräldar, mannen och barnen.
 
Jag älskar att ge julklappar, så jag köper till alla. Vi kör dock fortfarande med önskelistor trots att vi är mer än väl vuxna, och är vid det här laget väldigt bra på att köpa presenter till varann, så det blir aldrig det här att man köper något bara för att man ska. Till farmor (95) kan det kännas så ibland så då brukar jag antingen köpa något ätbart eller, som i år, göra en donation till den välgörenhetsorganisation hon är engagerad i.
 
Mitt alternativ fanns inte :p Utvalda personer får julklappar!
Alltså de ur familjen som jag fortfarande har/vill ha kontakt med (Mamma, Pappa, Farmor och Farfar, Mormor)
Samt världens bästa kompis. :)

Jag älskar annars julklappar och hade gärna köpt till många fler, kanske ska ta och köpa ett gäng klappar till katten och slå in :p
 
Presenter till (vuxen) son, partner och föräldrar. Mestadels symboliska presener som böcker, muminmuggar och flaskor från Systembolaget. I år ska jag försöka köpa en mössa till min mamma.

Låter rätt lagom även om jag inte förstår hur en bok är symbolisk.
Eller en muminmugg eller sprit.

Jag byter julklappar med en icke-biologisk familj. I den familjen är det väldigt många och fina julklappar, men det brukar vara bra, genomtänkta julklappar.
Kläder är ganska vanliga gåvor. Själv ska jag ge bort en dynggrep.
 
Jag ger till mamma, bror, hästar och hundar. Sen brukar jag, bror och mamma tillsammans ge nåt till mormor, morfar och deras hund, och barnen i släkten :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
662
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 467
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 213
Senast: Sassy
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp