julklapps-önskningar 2010

Sv: julklapps-önskningar 2010

Onskade mig ett ponnyhack strl cob och ett svart schabrak av mamma. Hon levererade ett hack strl ponny och ett strl hast samt ett svart schabrak med vinrott piping av den lyxigare modellen - fulltraff! (Hacket skulle passa en hog hastar med mkt olika strl sa det har ar annu battre!)

Oj, en hel del western grejer :)
En ny teddygjord eftersom min är grymt utsliten..
En läder curbstrap (kindkedja utan kedja kan man säga)
Tyglar. Mina nuvarande är svarta, men träns och sadel är mörkbruna så man vill ju ha matchande ^^
Professionals choice ventech benskydd i mörkblått :)
Eventuellt också nya stigbyglar i silver ^^

Åh, stigbyglar i silver! Det har man gått och sneglar på länge.. :love:
De står på önskelistan till födelsedagen, så jag hoppas att jag får dem då, innan tävlingarna drar igång.

Hoppas att du får dem! :p

Jag önskar mig:

Dom blåa bakbenskydden från h**ks då jag har framskydden redan
Reflextäcket från h**ze som jag skulle köpt på globen men då var dom slut :,(
Tömkörningsgjord i läder
Pannband med blåa pärlor

kl, när jag var liten så önskade jag mig alltid en häst och en rockard vagn. nu så har jag 2 hästar och 2 ponnyer så det hamnar defenitivt inte på önske listan i år:rofl: och den gamla shettisen är inte inkörd så en vagn är nog inte så nödvändigt :/

önskar mig mest pengar och att stallet blir färdigrenoverat i vår^_^ + en hö häck i hagen, och en vattenhink som aldrig fryser eller behöver fyllas på!:love: och en större sadelkammare ... :angel: hoppas jag varit snäll iår...

Jag önskar mig ett par snygga helskodda jodpurs ridbyxor (islandsridbyxor) :)
Han nämnt det lite försiktigt för min sambo haha :angel:

Får jag inte sånna i julklapp kan jag försöka med födelsedagspresent då jag fyller år i januari :)

*kl*

Har inte önskat mig något hästrelaterat i år, jag har önskat mig pengar till en utbildning istället... Men hade jag önskat mig någonting till pållis så hade det varit:

Ett amigotäcke, 1200D Heavy med hals
Bidrag till en ny sadel
Den superläckra sadelfilten jag vill ha, svart/lila/cerise...

Edit: Och ett par nya, snygga benskydd bak och fram, i svart eller grått.

KL

Jag önskar mig ett par ridstövlar - de jag har sjunger minsann på sista versen, stackarna. Ett rött schabrak till tramshästen skulle jag också vilja ha.

En varseljacka att rida i när det är mörkt och kallt, och ett par feta ridvantar, och tränsreflexer.

Ny ridhjälm eftersom den nuvarande varit med om för många vändor i backen..
Ett par snygga Jodphurskor
Ridhuskort
Dressyrträningar

:)

Ny ridhjälm eftersom den nuvarande varit med om för många vändor i backen..

Hehe pappa tror inte på att hjälmar funkar mindre bra när man ramlat några gånger (det tror jag däremot..) i dem då jag påpekade att jag tappat den en massa+ gjort ett par tre avsittningar där huvudet slagit hårt i marken. Jag bad om en ny och då sa han:
Att den är trasig, det köper jag inte, men du får gärna en ny om du tycker att din är ful...
Kul pappa jag har...
Så en hjälm står på önskelistan. Och massor av reflexer. Och en ridändamålsenlig resa till det isiga landet nästa sommar.

Oj, min pappa är tvärtom. När jag sprang och köpte en ny gpa-hjälm för sisådär 5000,- så sa han bara "åh men gud vilken bra investering, det är en billig livförsäkring". Ja varför inte?

Min önskelista ser ut såhär:
Pannbandsgrejer (swarovski och läder)
Anna Scarpati-shabrakset

Sen kommer jag inte på något mer.......mamma frågade om jag inte önskar mig nånting till MIG SJÄLV, men vad skulle de vara? När hästarna är fina så får jag allt vad jag vill ha :)

delvis kl

Hjälm är faktiskt en superbra "försäkring"! Eftersom ridsporten har en hel del olyckor så har jag haft riktigt bra argument för att önska mig EQ2-hjälmen :D

jaa, hjälmen jag har nu är mkt mkt tjock (!) och klumpig och framförallt varm, så jag skulle gärna kunna tänka mig att ha en svalare sommarhjälm, och gärna en snygg svart (ej solblekt som min nuvarande) tävlingshjälm... Synd bara att varken jag eller föräldrarna skiter pengar :p

knapplån

Jag önskar mig:
stigbyglar i mässing (gärna med bling på)
sadelgjord med magplatta

kl
Två nosgrimmor, en till min egen häst och en till hästen jag hjälper till att rida in
Två gelpaddar, sånna där halva som höjer upp sadeln i fram (båda till mig, har två sadlar)
Ev. några träns då jag nog inte har träns till de fyra bett jag råkat shoppa loss senaste veckorna...
En flugluva till
En ny säkerhetsväst

Det var nog allt :D

Hehe pappa tror inte på att hjälmar funkar mindre bra när man ramlat några gånger (det tror jag däremot..) i dem då jag påpekade att jag tappat den en massa+ gjort ett par tre avsittningar där huvudet slagit hårt i marken. Jag bad om en ny och då sa han:
Att den är trasig, det köper jag inte, men du får gärna en ny om du tycker att din är ful...
Kul pappa jag har...
Så en hjälm står på önskelistan. Och massor av reflexer. Och en ridändamålsenlig resa till det isiga landet nästa sommar.

:O Jag byter hjälm efter varje gång jag varit i backen. Vilket betyder att jag byter hjälm typ många ggr om året...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
753
Senast: Tilly_85
·
Övr. Barn Vad önskar sig era barn i julklapp? Sonen på 8 önskar ha en playstation 4 och en mobil 😅 Dottern på 6 önskar sig slime, squishmallows... 2
Svar
23
· Visningar
1 661
Senast: Osthyvel
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 402
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka