Julklappstipstråden

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi kan tipsa varandra om julklappar till barnen. Framförallt för att jag själv behöver tips :D

Har köpt en nyckelhållare till mina söner (13 och 17) där man kan sätta in tex en modellbil och få effekten av att det är flera stycken på rad.
De får även ett bilspel till PS som de önskat sig
Ska hitta lite mer till dem men vet inte riktigt vad än.

Till yngsta dottern (6år) har jag köpt glitterpennor som är väldigt glittriga.
Biljetter till Dollystyle

Har shoppat alldeles för mycket, dock en del på rea och saker som förhoppningsvis håller länge, såsom egna bakbunkar, måttsats till bakningen i rostfritt, termosflaska som håller både kallt och varmt, underkläder, någon tröja, flaskfärger och lite så. Stora får en ny mobil och ett tändstål.

Mitt barn fyller även år i december så det blir mycket paket, men kan lista dem också för inspiration! Han ska få följande:
Ny hjälm, det ska ju åkas madrass och grejer nu.
Stor kudde som ser ut som en spelkontroll från lagerhaus, perfekt form och storlek för att ligga i sängen och läsa mot.
Coolstuff har även choklad i form av spel/hästgrejer/verktyg, han får det också.
En pyjamas/onesie med kul tryck från bonprix. Perfekt för barn som inte är så nödgade att klä sig mer än nödvändigt hemma 😁 Sedan en bokserie, akademibokhandeln har haft och kanske har bra erbjudanden om man går med i kundklubben. Största paketet är ett luftgevär av juniormodell med måltavlor och hållare till dessa. Har tipsat familjen om presentkort på inträde till äventyrsbad och bio.

När han var yngre fick han alltid ett sånt där stort kinderägg på julafton, de var väldigt uppskattade eftersom man bara fick de små, vanliga till vardags! I år slog jag in ett juligt trepack med toffifee istället, tycker godsaker alltid funkar att lägga under granen.

Sjuåringen får bla en vägglampa som är som en minecraftfackla, lite pokemonkort och något mer som jag glömt just nu. Sen fyller han i januari och då ska han få mellobiljetter för mig och honom.

Fyraåringen får pärlset med enhörningstema, ett frostparaply och sen har jag hunnit glömma där med 😅
De har också fått varsin leksaksjulkalender (lego och gabbys dockskåp) så det drog ner julklappsbudgeten lite. Och så köper ju även pappan julklappar.

Min treåring ska få kinetic sand, ett brädspel, dockservis, böcker och en discolampa. Min sexmånaders ska få en bok och babblarna-figurerna.

Jag ska köpa/har köpt:

Ridtäcke med ryttarens namn, till ung kusin
Bok och rituals (hudvård) till svärmor
Liten stöpjärnsngryta till moster
Andra kusiner, playmobil och fantasidjur från schleich (heter det så ^^)
Till en väninnas barn som vi har en mysig tradition med: små söta smycken från en billig butik i stan, som har massa fint
Min man, väst till en kostym, bok och ett fint änglaspel med tomten i sin släde

Barnen,
Barbie
Polly pocket, den är så fin (vill ha den själv 😅)
Trådlösa hörlurar
Detektiv kit
Kassaskåp
Radiostyrd bil
1 bok var som dom får vara med och välja till varandra

Till svärfar samt mamma och hennes man står det lite stilla 🤔

Och sist men inte minst, till mig själv, ett par nya ridbyxor 😁

Sonen fyller fem år på julafton.
Av oss får han lite Hot wheelsbanor med tillhörande bilar (begagnat från Vinted och marketplace). Bamsetidningar som jag fått av en kollega. En ny kikare (Focus junior, rekommenderar!) för den förra likadana har efter två års flitigt och stundtals lite hårt användande gått sönder. En matchande pyjamas, lillasyster får likadan.
Av släkt vet jag att han bland annat kommer få lego, mer grejer till Hot wheelsbanan, och en Bamse-prenumeration. Det blir snabbt mycket när det är både födelsedag och julafton på samma dag.

Lillasyster (1,5 år) får pyjamasen och lite gamla leksaker/böcker/pussel från källaren (varit undanplockade men är nu åldersadekvata) som vi slår in. Och en TBE-vaccination, dock utförs den inte på julafton ;)

Barnen får också välja varsin bok som julklapp till varandra, tänkte vi skulle ha det som tradition. Kommer ju bli roligare när de är lite äldre och kan välja helt själva, just nu är lillasyster lite för liten för att kunna göra ett vettigt val så det blir vi som väljer från henne ;) Men det är en tradition vi tänkte att de kan ha med långt upp i vuxen ålder.

Ett tips till er med två- och treåringar är Black Diamond pannlampa Wiz. Hur tålig som helst och med massa roliga ljuseffekter i olika färger. Sonen har haft sin i tre år och den är fortfarande underhållande! Lätt att byta batteri på med, och inga specialbatterier.

Av oss får han lite Hot wheelsbanor med tillhörande bilar (begagnat från Vinted och marketplace). Bamsetidningar som jag fått av en kollega. En ny kikare (Focus junior, rekommenderar!) för den förra likadana har efter två års flitigt och stundtals lite hårt användande gått sönder. En matchande pyjamas, lillasyster får likadan.
Av släkt vet jag att han bland annat kommer få lego, mer grejer till Hot wheelsbanan, och en Bamse-prenumeration. Det blir snabbt mycket när det är både födelsedag och julafton på samma dag.

Lillasyster (1,5 år) får pyjamasen och lite gamla leksaker/böcker/pussel från källaren (varit undanplockade men är nu åldersadekvata) som vi slår in. Och en TBE-vaccination, dock utförs den inte på julafton ;)

Barnen får också välja varsin bok som julklapp till varandra, tänkte vi skulle ha det som tradition. Kommer ju bli roligare när de är lite äldre och kan välja helt själva, just nu är lillasyster lite för liten för att kunna göra ett vettigt val så det blir vi som väljer från henne ;) Men det är en tradition vi tänkte att de kan ha med långt upp i vuxen ålder.

Ett tips till er med två- och treåringar är Black Diamond pannlampa Wiz. Hur tålig som helst och med massa roliga ljuseffekter i olika färger. Sonen har haft sin i tre år och den är fortfarande underhållande! Lätt att byta batteri på med, och inga specialbatterier.
Så bra ide att välja bok till syskonet! Jag har också introducerat att de ska få ge varandra något i år, men vi har inte landat vad än. Böcker är ju toppen :)

Av mormor och morfar får dottern 17 månader en klätterställning för inomhusbruk, hoppas det kan roa henne.

Av oss päron får hon
- babblarpussel
- duplo
- grönsaker mm till sitt lekkök
- ett spel som hon förmodligen är lite för liten för just nu, men vi får se (babblarna kan-du-göra-spelet).

Ska köpa ett par nya böcker åt henne också.

Lillebror som kommer vara 2,5 månad på julafton ska såklart också få något, men det blir nog en bitleksak och lite kläder.

Gillade ditt tips på pannlampa, tänkte att det vore ju kanon till kusinen som snart flyttar till ett hus på landet. Men när jag googlar ser jag ingen info om ljuseffekter i olika färger. Heter den bara Black diamond wiz? Är det en sån här du har? https://www.stadium.se/sport/elektr...15WFQ5FsHr-NSZUTbKF83Q_eMETdYG8gaAi6aEALw_wcB

Gillade ditt tips på pannlampa, tänkte att det vore ju kanon till kusinen som snart flyttar till ett hus på landet. Men när jag googlar ser jag ingen info om ljuseffekter i olika färger. Heter den bara Black diamond wiz? Är det en sån här du har? https://www.stadium.se/sport/elektr...15WFQ5FsHr-NSZUTbKF83Q_eMETdYG8gaAi6aEALw_wcB
Ja, det är exakt den här min son har:
1764942272613.webp

Kollar man på den här länken så står det att den kan lysa i alla regnbågens färger. Konstigt att det inte står på de första träffarna på google. Kan det finnas en nyare modell också?

Han fick sin i present så jag kan inte gå i god för sidan jag länkar, har inte handlat där.

EDIT: De nya modellerna verkar laddas med USB-C. Den vi har är med batterier.

Här blir det mkt lego, pysselsaker, playmobil och ngt smycke. Äldsta barnet far en (begagnad) TV.

Alla barnen tillsammans önskar sig ett stort Harry Potter lego slott, ska bli spännade att se när dom bygger det tillsammans, det kan bli total katastrof eller riktigt mysigt.

Senast ändrad:
Mina barn ska få Lego, en kulbana och ryggsäckar till skolstarten men skulle gärna ge dem någon mer leksak, tycker att det är svårt i år!

Jag ska köpa/har köpt:

Ridtäcke med ryttarens namn, till ung kusin
Bok och rituals (hudvård) till svärmor
Liten stöpjärnsngryta till moster
Andra kusiner, playmobil och fantasidjur från schleich (heter det så ^^)
Till en väninnas barn som vi har en mysig tradition med: små söta smycken från en billig butik i stan, som har massa fint
Min man, väst till en kostym, bok och ett fint änglaspel med tomten i sin släde

Barnen,
Barbie
Polly pocket, den är så fin (vill ha den själv 😅)
Trådlösa hörlurar
Detektiv kit
Kassaskåp
Radiostyrd bil
1 bok var som dom får vara med och välja till varandra

Till svärfar samt mamma och hennes man står det lite stilla 🤔

Och sist men inte minst, till mig själv, ett par nya ridbyxor 😁
Åh, polly ppockethsde jag som liten. Och sambon förslog det till vår yngsta nu ikväll, så ska kolla lite vad som finns.

Mitt barn får kläder, ridkläder, lite sminkborstar, gosedjur och ett eget mobilabonnemang. Jag ville köpa en ridhjälm med mips men jag hittade ingen i barnstorlek.

Dottern, 2 år, ska av oss föräldrar få rit/målarsaker. Bl.a. ett sånt ritstativ från IKEA där ena sidan är griffeltavla och andra är whitebord + att man kan hänga på en stor pappersrulle och dra ut efterhand (eller allt på en gång, vi får se :laugh:).

Av hennes farmor och farfar får hon ett Pippi-dockhus. Och av sin mormor får hon en Readioo-penna + bok.

Liknande trådar

• Trött på dagens samhälle
  • Kan jag få vårdnaden för min egen bror?
  • Julklappstips!
  • Mitt ansvar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar