Bukefalos 28 år!

Jag har KRIS :arghh:
Jag har inte en enda vettig julgardinkappa :turd:. Jag som tänkte ha kappa i biblioteket i år :cry:.
Innebär det att jag måste handla en NY... :angel:
 
Nu har vi adventsfixat!
11222236_10153093468007131_6987797394084683135_n.jpg
 
Jag ääälskar julpynt! Har en hel del, men köper alltid ngt nytt ändå, eller får ngt av min mamma som vet om min passion!
Bäst är olika former av värmeljushållare... Tog fram allt pynt igår, och tänkte tända alla ljus för att fira första advent... ett halvt storpack värmeljus gick åt :o
Ändå kan jag inte hålla mig om jag ser ngt fint pynt i affären...

Så allt är framme nu utom granen, den brukar vi inhandla efter min födelsedag (närmare bestämt runt lucia). TÄnkte köpa en grå konstgran i år, men dottern ville ha en riiiktig så blir det i år igen hehe.
 
Nu har adventstakarna och stjärnorna kommit fram Vi har satt en ljusslinga runt taket på altanen och så stolsdynorna fått amaryllis-tyg istället för höstlöv. Och så förstås tehuva med amaryllistyg O_o

Jag har inga gardiner hemma men gillar att inreda med textil så det får kuddar, stolsdynor, tehuva, grytlapp och sånt som blir till årstiden (dessutom är det precis lagom att tvätta och byta efter ett par månaders användning.

Till själva jul så kläs granen antagligen nån dag innan, då åker också tomteskaran fram.
 
Jag vill skilja på advent och jul. Älskar julen, men tycker att väntan på den är den mysigaste tiden. Så till första advent pyntas mitt hem med adventsljusstakar och julgardiner. Balkongräcket kläs med ljusslinga och äppleträdet på kolonin pyntas med röda kulor och ljusslingor. Allt annat julpynt kommer fram till fjärde advent. Är uppvuxen med traditionen att julpyntandes görs på lillejulafton, men vardagskvällarna brukar ha lite ont om tid för vår del, så det får bli helgen innan istället.

"Avpyntar" nån gång efter trettondagen, lite beroende på när vi har tid till det. Ljusen kan dock få stå kvar januari ut, de lyser upp mörkret så fint. :-)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
906
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 145
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 029
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp