Jultråd 2014

Två grejer jag gärna hade velat ha tips om!

Vilka "julkalendrar" följer ni? Tänker på fb eller internet som har ett litet erbjudande varje dag/advent. Typ Ica, coop, bodyshop, Strömsbergsgård osv.

Vilka julprogram rekommenderar ni? Går de bara på tv eller finns på play/internet i efterhand oxå? Typ Ernst o liknande.

J

De har börjat sälja julgranar här nu. Korta, jättebreda och väldigt söta är de, men eftersom vi är borta över jul och nyår blir det konstgran för oss, troligtvis en bordsgran eftersom vi inte har så mycket plats. Hoppas på att hitta fint pynt även för minigran :)

Här går det åt skogen med julfixandet. Maken prioriterar att fixa det mest konstiga istället för att faktiskt hjälpa till så jag har inte alls hunnit så mycket som jag tänkt.
Dessutom är min löpare borta och pappstjärnorna till stakarna är trasiga. Så nu sitter jag med ett halvfixat hem utan att ha hunnit till skyltsöndagen och humöret är på botten!

Fler bilder på julpynt :)
10407256_10152931964843953_7027660279297730419_n.jpg

Vit hyacint och vit amaryllis :love: Första gången som jag köper en amaryllis faktiskt

63781_10152931964913953_7049854680546936700_n.jpg

Första gången jag har en adventsljusstake med blockljus så jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Nästa år köper jag storleken mindre på ljus dock. De såg så må ut i affären :angel:

10556498_10152931964973953_544826953686165105_n.jpg

Idag var det julmarknad här i stan, de hade stängt av huvudgatan och det var lite stånd med mat och mulled wine samt en massa karuseller för barnen och en scen med lite uppträdande från den lokala dansskolan. Var rätt mysigt och fullt med folk :)

Två grejer jag gärna hade velat ha tips om!

Vilka "julkalendrar" följer ni? Tänker på fb eller internet som har ett litet erbjudande varje dag/advent. Typ Ica, coop, bodyshop, Strömsbergsgård osv.

J
Ingen än så länge för de har väl inte dragit igång än ;) Jag brukar följa CDON och Addnature, men jag kommer nog inte följa dem i år för jag tyckte inte de hade så bra erbjudanden ifjol.

Jag är mitt i flyttbestyren, så det har inte blivit några ljus eller pynt öht. Längtar tills jag är på plats. Då blir adventsstakarna prio ett.

Kröp upp i soffan och tittade på julkalendern tillsammans med mannen nu på morgonen innan han åkte till jobbet. Vi väljer en gammal, laddar hem och följer den för det mesta, och om det årets sedan får bra recensioner väljer vi den ett senare år (enda undantaget var uppföljningen av Greveholm).

I år är det dags för Tjuvarnas Jul, mycket nöjd med all snö redan i första avsnittet :D

Julpyntet är framme sedan i fredags, pyntar iofs mest med ljus dvs, ljusstakar, stjärnor och ljusslingor orkar liksom inte ställa fram tomtar överallt. Är mest trött på mörkret.
Har även smygstartat med att lyssna påmin julspellista på Spotify och lagt till lite musik som passar årets gäster här hemma, bl. a. tyska och portugisiska julsånger, intressant minst sagt. Rudolf heter dock Rudolf även på tyska.

Är det någon som vet vart man skulle kunna hitta en mistel, jag har kollar lite blomsteraffärer, men ingen verkar sälja, kan man beställa ngnstans...?

Uäähähähähääää....alla pyntar så fint och mysigt och jag är mitt i ett flyttkaos utan dess like, med två veckor kvar till flytt, idag blev halva bohaget rökskadat efter sotarens tabbe och inget julpynt i sikte. Det ligger i NÅN kartong...:(

KOm med polkagrisar och knäck utan mandel till mig, please!!? ;)

Här tvärdog mitt nät, så jag som vanligtvis glor på küren medan jag pyntar på första advent fick snällt sätta mig hos mamsen och skjuta upp pyntandet.
Men såhär långt har jag iaf kommit. Tyvärr kass bild så man ser inte hur fina gardinerna är men... :p

10809513_626734430771445_831810376_n.jpg

10809894_463956017077266_1242856606_n.jpg

10832267_1549613445276078_1530834595_n.jpg

pepparkakor.jpg
[/URL]
Fler som ville ha så här är det. VARNING ni kommer aldrig att äta några andra resten av livet.
Ps. Det bör helst vara lite deg kvar till utbaket, konstigt nog så går degen åt väldigt fort.

Nu var det min tur att dra igång första pepparkaksbaket, och det blev första gången någonsin jag gjorde egen deg. Tack så otroligt mycket för att du delade med dig av receptet! Snabbt, enkelt och så otroligt gott, mums! Aldrig mera köpedeg :love:

Gaah! Jag behöver en BRA och LÄTT nötknäckare innan mina gravidhormoner får psykbryt över dessa jävla nötter :devil:

Har idag en av denna modellen och den är piss kass värdelös....
11208515-origpic-b4656b.jpg

Gaah! Jag behöver en BRA och LÄTT nötknäckare innan mina gravidhormoner får psykbryt över dessa jävla nötter :devil:

Har idag en av denna modellen och den är piss kass värdelös....
11208515-origpic-b4656b.jpg

Hammare! :devil: Kill em' all liksom :p

*förmodligen bäst om du har nöten i en skål typ trä dock* Fast du får garanterat ut dina aggressioner :up:

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 799
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 368
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka