Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, min mamma gillar Rusta...Mammaaaaa?
![]()
Den är jättefin! Jag började nästan gråta när dottern hade sönder den, och har inte klarat av att slänga den än@Ninnurur Uppsalakulan är en klassiker! Min mamma har både julkulan och den med kungsängsliljan
Kommer bli ett fint minne från studietiden sen.
Sirapen till peppisarna ska vara ljus.![]()
Tusen tack, blir till att provbaka lite pepparkakor snart. Någon som har tips på lite klassiska julgrejer, typ julkulor i porslin, silver-guldfärgade pyntgrejer osv som inte kostar skjortan?
Ska till Rusta imorgon, kan kolla där, dom brukar har billiga grejjer och Ö&B ligger vägg i vägg så det betar jag av samtidigt.
Den hade jag inte hört omMinne guldfisk om jag redan tipsat om denna: http://julbloggarna.blogspot.se/
Massor med uppdateringar varje dag nu![]()
Är det ett helt fönster eller liksom flera fönster bredvid varandra? Om det är uppdelat så tror jag inte att det skulle se så konstigt ut med flera hissgardiner, eller varför inte kanske två uppsättningar med kappor och längder? Om längderna hamnar bredvid varandra vid en "avdelning" så borde ju inte det se konstigt ut heller? Bara en tanke :PJulgardinen jag hittade förut blir det inget av. Men nu jäklar, nu trillade jag över den här vackringen och föll pladask! Men jag har ett nästan 5 meter brett fönster... Inga kappor i sikte som jag skulle vilja ha, jag kan inte sy själv och längder funkar inte. Så funderingen är väl flera roll up-gardiner bredvid varandra. Vad säger ni, skulle det se sjukt dumt ut?
Så länge julkänslorna finns så löser det sig alltidÄr det ett helt fönster eller liksom flera fönster bredvid varandra? Om det är uppdelat så tror jag inte att det skulle se så konstigt ut med flera hissgardiner, eller varför inte kanske två uppsättningar med kappor och längder? Om längderna hamnar bredvid varandra vid en "avdelning" så borde ju inte det se konstigt ut heller? Bara en tanke :P
Kl
Jag längtar så till julen! Det "värsta" är nog att vi flyttar i dagarna och ska komma iordning innan man ska tänka på julpynt och allt vad det är, jag kommer vara tvungen att köpa nya gardiner och ja, en hel del egentligen. Kan man inte få extra bidrag till julshoppande?Jag hoppas dock hitta en del på någon återvinningsaffär, där brukar man ju kunna fynda en del.
Och julfirandet.. Det är svårt, jag älskar julen medan maken inte lägger lika stor vikt vid det. När jag var liten/ yngre så firade vi alltid jul med min mormor och morfar och när de gick bort så blev det aldrig samma sak igen, tyvärr. Nu har man egna barn och vill skaffa egna traditioner, men än är de ju så små (den ena inte född än, men hen kommer om några dagar..) att de inte riktigt lägger märke till allt vad jul är heller.
Vi har iaf firat hos min mamma sedan vi blev ett par, problemet nu är egentligen det att mamma skaffat hund och maken är allergisk.. Jag har därmed tänkt tanken att vi antingen firar jul själva hemma eller så bjuder vi hem mamma med make till oss istället. Det är ju inte kul att ha en som blir sjuk på julen menar jag, men samtidigt blir det väääldigt mycket att göra på rätt kort tid om vi ska vara hos oss.. Fast med kommande föräldraledighet för oss båda så borde det inte ta så lång tid att komma iordning heller, det värsta är ju att vi ska få hem en målare som ska tapetsera om två rum i november.. Men det löser sig på något vis! Jag hoppas iallafall att jag kommer få iordning med lite julpynt hemma till advent!
Har ni några speciella traditioner som ni håller stenhårt på?