Jultråd 2014

Nu har jag kollat allt under christmas och jul på Pinterest så nu har julinspirationen infunnit sig ordentligt. Det spelas White Christmas med Bing Crosby på Spotify just nu :love: och dörrkransen är redan beställd.

Nu måste jag bara sortera ut de pins jag gjort för att se vilka som jag kommer orka/ ha tid att göra i år. Det blir ju första julen hemma men också första julen med en liten och lite beroende på när denne kommer så lär jag ju orka olika saker.

Ni som har hyacinter inne, när brukar ni köpa dem så att de håller över julen? Jag har glömt vid vilken tid jag köpte dem förra året.

Årets första julskinkamacka är äten :) och jag har köpt hem pepparkaksdeg :o
biltema har förresten fått in sitt julpynt och finns jättemycket fina kulor! Hur tusan ska jag få plats med allt pynt i granen som jag vill ha, när jag har tänkt köpa en mindre typ bordsgran :crazy:

Vi har iaf firat hos min mamma sedan vi blev ett par, problemet nu är egentligen det att mamma skaffat hund och maken är allergisk.. Jag har därmed tänkt tanken att vi antingen firar jul själva hemma eller så bjuder vi hem mamma med make till oss istället.

Har ni några speciella traditioner som ni håller stenhårt på?

Kan ni inte bjuda över mamma på jul lunch istället då? Vovven kan ju vara hemma några timmar själv.
Så gjorde vi förr i mitt dåvarande äktenskap. Tid 12.00 och sen (då många hade mindre barn) var lunchen avslutad så alla hann hem till Kalle :).

Kan ni inte bjuda över mamma på jul lunch istället då? Vovven kan ju vara hemma några timmar själv.
Så gjorde vi förr i mitt dåvarande äktenskap. Tid 12.00 och sen (då många hade mindre barn) var lunchen avslutad så alla hann hem till Kalle :).
Det var ju en riktigt smart ide! Varför har jag inte tänkt på det!? Tack snälla du för tipset!! :)

Det var ju en riktigt smart ide! Varför har jag inte tänkt på det!? Tack snälla du för tipset!! :)

I det läget som var hade det aldrig funkat med jul tillsammans :). Farmor och farfar, mormor och morfar hon har 5 syskon med 3-4 barn mellan 5-6år vardera hon hade 2 innan mig och vi har 1 tillsammans :). Vi hade fått öppna julklappar till juldagsmorgon ....
Tar lite orken av jul typ.

Jag har börjat fundera på detta med julgran. Sambo vill inte ha en riktig och jag vill inte ha en i plast. Hans argument köper jag, den barrar, den luktar och bäbiskisse kommer garanterat gå banans i den. Kattproblemet är inte så svårlöst, men resten? Finns det någon bra gransort som ni har erfarenhet av?

Jag har börjat fundera på detta med julgran. Sambo vill inte ha en riktig och jag vill inte ha en i plast. Hans argument köper jag, den barrar, den luktar och bäbiskisse kommer garanterat gå banans i den. Kattproblemet är inte så svårlöst, men resten? Finns det någon bra gransort som ni har erfarenhet av?
Köp en självgående dammsugare till sambon i adventspresent :)

Kungsgran barrar inte, det kanske kan vara ett alternativ? Dock tror jag inte dom luktar så mycket gran..

Kungsgran barrar inte, det kanske kan vara ett alternativ? Dock tror jag inte dom luktar så mycket gran..

Att det luktar kommer han få stå ut med (i viss mån) jag tror barrandet är det största problemet, särskillt med tanke på att lillkissen garanterat kommer att skaka om den ett par gånger om dagen :D

Att det luktar kommer han få stå ut med (i viss mån) jag tror barrandet är det största problemet, särskillt med tanke på att lillkissen garanterat kommer att skaka om den ett par gånger om dagen :D
Gällande kattproblemet så ställ granen typ nära ett fönster eller något annat med fasta hållare/handtag och knyt minst två snören från stammen till väggen som fästpunkter. Det funkar finfint! :)

Förra året hade vi galen valp hemma, så då satte vi en riktig krok i taket och sen ståltråd virad i toppen på granen så stod den sig hela julen :D

Jag som bor utanför stan belv lagom besviken när jag min kiro inte har tid förrän 2 h o 40 min efter att jag slutat på onsdag, enda dagen jag kunde denna veckan. Sen kom jag på att jag kan ju vandra runt lite i stan o kolla julgrejer :love:

Nu är det faktiskt november, helt okej att dricka glögg! Och jag är inte ens först på jobbet med i göra det, vissa började i helgen (jag tillbringade helgen med att byta panel på stallet o vara i ridhuset till efter 21, funkar oxå :p)!

Och framförallt, Halloween är över så nu kan inte "alla" tjata om att man måste fira det innan man får börja tänka på julen! :p
Men nu ÄR Halloween över, så NU tänker jag hoppa in i den här tråden :D
Var på minisemester på höstlovet och naturligtvis hittade vi en affär som råkade ha en fyndhörna... :angel: vilket resulterade i att årets julprylar börjat föröka sig :p

Jag var på första julmarknaden i helgen! Lite för tidigt och lite för lerigt men ändå trevligt. :) jag vill inte börja med julen för tidigt men att provsmaka och inhandla första glöggen var trevligt. :d älskar verkligen julen och nu är första gången i eget boende som jag har plats för gran och pynt. Ska försöka att inte gå bananas... :D

Förutom marknaden så inhandlades ett sött litet förkläde på Ica med domherrar och rönnbär!

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 798
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 345
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka