Mitt paket ligger tydligen redan och väntar på att bli uthämtadeNu har mamma och jag lagt en gemensam beställning.Kan knappt vänta på att få hem slingan och få lite ljus på balkongen
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt paket ligger tydligen redan och väntar på att bli uthämtadeNu har mamma och jag lagt en gemensam beställning.Kan knappt vänta på att få hem slingan och få lite ljus på balkongen
![]()
Trevligt!Mitt paket ligger tydligen redan och väntar på att bli uthämtadedet kallar jag snabbt
2. Jag tänkte bli rik denna julen (.....) så hade ställt in mig på att köpa triss julkalender. Men vid googling hittar jag ingen info alls om denna? Säljs inte de längre?
Kolla på loppisar och liknande efter ljusstakar och pynt. Massor av levande ljus. För in färg, den färg du förknippar med julen, t ex genom att ha en stor röd julduk/gardiner. Sätt fast nejlikor i apelsiner, häng upp i rött band. Baka pepparkakor. Lyssna på julmusik.Jag brukar vanligtvis hata julen, men efter en jävligt tråkig november där jag som tillbakaflyttad svensk kommer ihåg varför jag var så jävla deprimerad när jag bodde här, känner jag att jag BEHÖVER lite jul.
Men hur gör man då? Hur hittar man julstämningen?
Jag har två adventsljusstakar. Det är allt.
Se här, julomaner, här är ett HELT BLANKT JULBLAD att skriva på. Dela med er av era bästa julstämningstricks. Får gärna vara gratis eller billigt. Jag har en ganska mysig lägenhet så den borde gå att göra julig.
Ååh, julmarknad är ju typ det mysigaste som finns! Jag ska gå på en i grannstaden nästa helg, har längtat sedan jag var där förra året ungefär!Jag insåg precis att jag kan gå på julmarknad i byn hemma på lördag, den börjar kl 15![]()
Ååh, julmarknad är ju typ det mysigaste som finns! Jag ska gå på en i grannstaden nästa helg, har längtat sedan jag var där förra året ungefär!
@vilse
Jag hittade det här: "
Nästa års julkalender i SVT är ett magiskt och spännande äventyr om syskonen Minna och Sam som åker utomlands med sin mamma till Orkidékusten vid Medelhavet för att fira jul. Men den idylliska Orkidékusten är hotad och det enda som kan rädda den är om de kan hitta den legendariska piraten Aquilas försvunna skatt."
Låter spännande men inte särskilt juligt.
Jag har hört reklam på radion för triss adventskalender så den finns![]()