Jultråd 2014

Finns det någon själ här inne som kan svara på om julgransris barrar om man gör typ kransar av det och hänger i fönstret? Blir den brun och ful efter en vecka eller håller sig sånt?

Ja det barrar ganska fort inomhus. Ute på dörren håller det sig någon månad.

Jag letar efter ett ganska stort tätt ljusnät till granen inomhus. Köpte på ÖB förra året till jobbet men i år när jag skulle köpa ett eget verkar det vara glesare. Hjälp?

Jag vet att min mamma var på rusta och köpte massa slingor, för att ha både utomhus och inne. Jag fick även veta att det var billigt men jag har ingen direkt uppfattning om det eller kvalité. Men man kan ju alltid spana på hemsidan :D

Jag har så smått börjat julfuska i år, redan bläddrat (och lusläst) mina julmagasin, druckit glögg och käkat pepparkakor. För det behövde jag verkligen!
Köpt in en ny tomte i år också, brukar köpa en om året. Men i år får det nog bli fler eftersom allt mitt pynt är magasinerat på fastlandet och jag hinner inte åka och hämta det.. :(

Var på rusta häromdagen och fyndade ljusstake och stjärnor på fot för ynka 25kr resp 29kr/st!! Blev också en otroligt vacker papperstjärna till sovrummet, i vitt och rött. Nu längtar jag till nästa helg när jag får börja pynta! :D

Jag letar efter ett ganska stort tätt ljusnät till granen inomhus. Köpte på ÖB förra året till jobbet men i år när jag skulle köpa ett eget verkar det vara glesare. Hjälp?

Rusta har du ju fått tips om men prova Biltema också dom har också mycket, även dom byggbara.

Då var adventsljusstakarna uppe i köksfönstren. Bara resten kvar :D

Någon som har ett bra tips på hur man sätter upp en dörrkrans med så lite åverkan som möjligt på själva dörren?

Har man en trädörr kan man nog slå i en liten kort spik, verkar vara rätt vanligt att göra så. Tror det har vart en spik i varje lägenhetsdörr jag bott i :)

Har man en trädörr kan man nog slå i en liten kort spik, verkar vara rätt vanligt att göra så. Tror det har vart en spik i varje lägenhetsdörr jag bott i :)
Jag har en ickemagnetisk säkerhetsdörr. Vettefasiken hur jag ska fästa nåt i den. Silvertejp kanske?

Vår ena dörr är en diplomatdörr som kostade 25000:- så jag är lite orolig över att slå en spik i den. :(
Den andra dörren har vi inte bytt än så där är det inte lika kinkigt

20141123-175221.jpg

lite jul pyssel har det varit här också idag :)

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 799
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 368
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka