Jultråd 2014

Jag har provat göra fudge för första gången idag, med skumtomtar. Blev inte jättegott :( För mycket smak av mörk choklad och typ ingen skumtomtesmak. Gjort på receptet från Hemmets veckotidning "julens söta" "receptbok" som finns i butiker nu. Någon som har tips på nått annat recept med fudge + skumtomtar som faktiskt SMAKAR skumtomte? :P

Efter lite googlande verkar det vara vit choklad man ska ha i sin tomtefudge... Störande! Tur jag bara gjorde en halv sats för att prova. Nu måste jag ju åka och köpa mer socker och vit choklad. :banghead:

Jag har provat göra fudge för första gången idag, med skumtomtar. Blev inte jättegott :( För mycket smak av mörk choklad och typ ingen skumtomtesmak. Gjort på receptet från Hemmets veckotidning "julens söta" "receptbok" som finns i butiker nu. Någon som har tips på nått annat recept med fudge + skumtomtar som faktiskt SMAKAR skumtomte? :P

Sök på "tomtefudge" på google, jag gjorde efter ett recept från arla och visst smakar det skumtomtar alltid! Den blev populär hos hela familjen och jag använde rosa/vita tomtar, så den fick en fin rosa färg :)

Yep.
Brukar göra kladdkaka med pepparkakskryddning, och har ett pepparkaksrecept med lika delar ingefära, nejlika, pomeransskal, kanel och kakao. Fina grejer som folk ber om recept på. Kör på bara! :up:
Ska kolla om han äter kakao igen. Minns att han alltid fick massor med finnar av det när jag bodde hemma. I så fall kanske pepparkakskladdkakan vore nåt. Det lät lagom avancerat :p

Jag ska stå på julmarknad imorgon men lyckades pajja ryggen för en vecka sedan. Har nästan ingenting klart inför det heller, känns sååå trist.. :(
Gjorde försök ikväll att koka lite julgodis att sälja i strutar, men trots termometer verkar det som att både kolan och fudgen blev misslyckade.. :(

10431717_10154887807280114_4935199387861555619_n.jpg

10846188_10154887521055114_8605602886873781084_n.jpg

Bakat! Supergoda lussebullar, pepparkakorna blev sådär :( De smakade inte alls mycket och degen var jättekladdig så fick använda hur mycket mjöl som helst för att dom ens skulle gå att gå loss från bordet :( Kommer inte köpa Ica's "butiksbakade" pepparkaksdeg mer utan hålla mig till skogaholms som alltid funkar super!

Jag använder aldrig mjöl när jag bakar ut pepparkakor. Rullar ut dom direkt på bakpappret, då kan man göra dom riktigt tunna också utan att de förstörs :)

Bakade pepparkakor nyss och använde Skogaholms färdiga deg denna gång, de har mycket god smak! Bättre än degen från Gilles.

Idag var det julkoncert i stallet och jag var där och volontärade, det var en väldigt trevlig kväll även om jag hade missbedömt hur mycket strumpor som behövdes :p Mulled wine, massvis med ljus och fusksnö satte stämningen :)

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 799
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 655
Senast: MJLee
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 608
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31