Funkar kakao och pepparkaka ihop?Man kan köpa pepparkakskrydda på påse. Gör vanliga chokladbollar fast med mindre kakao och en påse sånt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkar kakao och pepparkaka ihop?Man kan köpa pepparkakskrydda på påse. Gör vanliga chokladbollar fast med mindre kakao och en påse sånt?
Ingen aningFunkar kakao och pepparkaka ihop?
Yep.Funkar kakao och pepparkaka ihop?
Jag har provat göra fudge för första gången idag, med skumtomtar. Blev inte jättegottFör mycket smak av mörk choklad och typ ingen skumtomtesmak. Gjort på receptet från Hemmets veckotidning "julens söta" "receptbok" som finns i butiker nu. Någon som har tips på nått annat recept med fudge + skumtomtar som faktiskt SMAKAR skumtomte? :P
Ska kolla om han äter kakao igen. Minns att han alltid fick massor med finnar av det när jag bodde hemma. I så fall kanske pepparkakskladdkakan vore nåt. Det lät lagom avanceratYep.
Brukar göra kladdkaka med pepparkakskryddning, och har ett pepparkaksrecept med lika delar ingefära, nejlika, pomeransskal, kanel och kakao. Fina grejer som folk ber om recept på. Kör på bara!![]()
Jag drömde för några nätter sedan att jag åt maskindiskmedel som godis. Kan fortfarande minnas hur jag tror att det smakade. När jag läste detta tänkte jag "i smeten?!" innan jag mindes vad det handlade om...Ha i maskindiskmedel också, det är ganska aggressivt och brukar få loss det mesta![]()
![]()
![]()
Bakat! Supergoda lussebullar, pepparkakorna blev sådärDe smakade inte alls mycket och degen var jättekladdig så fick använda hur mycket mjöl som helst för att dom ens skulle gå att gå loss från bordet
Kommer inte köpa Ica's "butiksbakade" pepparkaksdeg mer utan hålla mig till skogaholms som alltid funkar super!
Ja jätte mysigt ute nu med frost, vindstilla och stor fullmåne ^_^. Lite hopp om en vit jul får man.Vilken fin gård ni har @Buck ! Och passande dag, eller vi har iaf massa frost här![]()
Här regnar det idagoch dottern och jag som ska på kameläventyr!