Jultråd 2018

Den kanske kan bo i båda granarna? Ta med den till Sverige (eller är det till Sverige du ska?) och placera i granen här och sedan ta med dig den hem och placera i din egen gran. Då kan du se den hela tiden :idea:
Du är ett geni!

*sätter påminnelse på telefonen att plundra föräldrarnas gran på åtminstone en kula morgonen den 28*
 
Nu har jag provat Maxis vörtbröd både rostat och orostat, men tyckte inte att det smakade särskilt mkt det heller :(. Ger upp vörtbröd nu, det verkar ha blivit sämre. Vill inte baka sj heller när det är gå pass lite jag vill ha...

Blir ändå så plufsig i kroppen av bröd, så äter det bara i undantagsfall när jag vill ha bröd till spec tillbehör, men då ska det ju vara gott också!

Men nu lät det väldigt negativt, är inte så negativ egentligen:) det blir nog bra ändå
:)
 
För en ateist äter jag många lussebullar - iofs bullar inte katter. Yum, yum. Har en liten plastgran och två julstjärnor i fönstren. Det är mer än nog. Gav mig själv en dator i julklapp (nödvändig) men i bitar. Tänker definitivt inte slå in alla separata delar innan jag bygger samman dem.

Bah! glödlampan har slocknat i ena stjärnan. Måste byta.
 
Vi blev otroligt nöjda med vardagsrummet i år :love: Blev lite mörk bild tyvärr
20181219_142020.jpg
 
Slogs av tanken på att det här blir första julen i mitt liv utan en katt. Tänkte att det "bara" var första julen utan den senaste som somnade in i somras, skaffade honom dessutom precis innan jul när det begav sig... men katten innan dess fanns innan jag föddes och fram tills den nya :cry:

Håller i skrivande stund på att städa och plocka fram lite mer julpynt, åker till min pojkvän imorgon och åker sedan från honom till mitt mer familjära firande först på julafton. Känns lite underligt att inte vara hemma dagarna innan jul. Planerar dock att tvinga honom att se Dr Whos julavsnitt "A Christmas Carol" med mig, eftersom att inget säger jul så mycket som en vagn dragen av en haj :love:
 
Slogs av tanken på att det här blir första julen i mitt liv utan en katt. Tänkte att det "bara" var första julen utan den senaste som somnade in i somras, skaffade honom dessutom precis innan jul när det begav sig... men katten innan dess fanns innan jag föddes och fram tills den nya :cry:

Håller i skrivande stund på att städa och plocka fram lite mer julpynt, åker till min pojkvän imorgon och åker sedan från honom till mitt mer familjära firande först på julafton. Känns lite underligt att inte vara hemma dagarna innan jul. Planerar dock att tvinga honom att se Dr Whos julavsnitt "A Christmas Carol" med mig, eftersom att inget säger jul så mycket som en vagn dragen av en haj :love:

Det avsnittet är så bra!! :love:
 
Nu har alla i mitt kontorsrum varit eller är sjuka förutom jag .. :nailbiting: Inte på julafton snälla snälla näsa :arghh:
 
Nu har vi klätt granen hemma hos föräldrarna också! Och ja, min nya julkula finns där någonstans på bilden av den sjukt väldekorerade granen :D Mamma blev så förtjust i julkulan så jag tror att den får stanna här faktiskt.

1545431897110.png


Annars känner jag mig ovanligt... Redo i år. Snudd på uttråkad faktiskt. Men jag ska naturligtvis passa på att njuta lite extra av att ha i princip allt gjort och nu bara kunna mysa runt hela helgen. Att satsa på att göra mig av med den här förkylningen och återfå min röst kanske också vore något... :p
 
@Mineur vilka fina naglar :love:

@pepp det är nog bara de vita som är svagdoftande och det stämmer. Jag vill ha stark doft men faller för att de vita är finare :laugh:

Ett litet tips! Har testat både Ernst äppelcider med smak av kardemumma och Hannas päroncider med smak av pepparkaka från systemet. Mycket goda båda två!
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 395
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
422
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 599
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 642
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp