Jultråd 2018

Sån juldepp här. 😢 Hela familjen är sjuka i influensa sedan i måndags. Inte blivit klar med julklapparna, inte köpt gran, missat julfika och julbord. Så himla tröttsamt, har typ tappat hela julfeelingen.
Så hade vi det förra veckan. 1 vecka med vinterkräksjuka lade verkligen sordi på julstämningen. Nu är vi back in track igen iaf även om jag får nöja mig med lite mindre julstök än vanligt.
 
Har internetshoppat ikapp lite julklappar så nu ligger min julhandling i Postnords händer. 🙃

Alltid lika spännande :nailbiting: Har en beställning jag väntar på, som tydligen blivit liggande pga att en sak behövde skickas från ett lager någonstans... den enda saken som jag sedan sett på sjutton andra ställen i fysiska butiker när vi gjorde en sväng igår, och som dessutom varit billigare där :cautious:
 
Vår gran. Jag älskar den, nästan orimligt mycket :love:
IMG_20181217_190451_612.jpg

Till och med maken erkände att han ändå är glad att jag envisas med gran :D tur är väl det eftersom det var han som fick köpa den, och släpa hem den...
 
Alltid lika spännande :nailbiting: Har en beställning jag väntar på, som tydligen blivit liggande pga att en sak behövde skickas från ett lager någonstans... den enda saken som jag sedan sett på sjutton andra ställen i fysiska butiker när vi gjorde en sväng igår, och som dessutom varit billigare där :cautious:

Men näe vad jobbigt!

..........

Hörreni jag hade velat ha tips på gott köpe-vörtbröd! Finns det eller är det baka själv som gäller? Jag tycker Lidls smakat mkt förr, så köpte det nu, men det smakade ju inget :(. Vet att vi köpte pågens i julas, smakade inget heller.
 
Men näe vad jobbigt!

..........

Hörreni jag hade velat ha tips på gott köpe-vörtbröd! Finns det eller är det baka själv som gäller? Jag tycker Lidls smakat mkt förr, så köpte det nu, men det smakade ju inget :(. Vet att vi köpte pågens i julas, smakade inget heller.
Jag älskar Ica Maxis egenbakade. Så jäkla gott!

Iår kör jag med less is more på granen. Är så sjukt nöjd :love:
image.jpg
 
Men näe vad jobbigt!

..........

Hörreni jag hade velat ha tips på gott köpe-vörtbröd! Finns det eller är det baka själv som gäller? Jag tycker Lidls smakat mkt förr, så köpte det nu, men det smakade ju inget :(. Vet att vi köpte pågens i julas, smakade inget heller.

Var i landet finns du?
I Jörlanda (mellan Gbg och Stenungsund) finns det godaste vörtbrödet i världen
 
Men näe vad jobbigt!

..........

Hörreni jag hade velat ha tips på gott köpe-vörtbröd! Finns det eller är det baka själv som gäller? Jag tycker Lidls smakat mkt förr, så köpte det nu, men det smakade ju inget :(. Vet att vi köpte pågens i julas, smakade inget heller.
Jag tycker att Södevidinges är klart överlägset, men det är kanske svårt att få tag på norr om Skåne? Brukar finnas på Ica och liknande här, men jag är osäker på hur pass lokalt det är.
 
Åh jag köpte en så himla fin julkula på en julmarknad här i Amsterdam nyss! :love:

Visa bifogad fil 22759

Nu ska jag bara bestämma om den ska få bo i föräldrarnas gran (som jag träffar på onsdag) eller i min egen gran (som jag inte återser förrän den 28)...
Den kanske kan bo i båda granarna? Ta med den till Sverige (eller är det till Sverige du ska?) och placera i granen här och sedan ta med dig den hem och placera i din egen gran. Då kan du se den hela tiden :idea:
 
Var in på Erikshjälpen idag och handlade lite julklappsböcker till junior, det får bli sista julklappen för i år :p Vi ger ju bara barnen, dvs junior och i år även hans nya lilla kusin :heart

Sen har vi (junior mest) börjat dekorera pepparkakshuset och de pepparkaksgubbar/djur som ska vara med, årets tema blir en julkrubba i djurvärlden :D Giraffen "Jösses" är klar, liksom de tre vise velociraptorerna... :angel:
Pepparkakstraktorn och pepparkaksutedasset är inte ihopsatta än så fortsättning följer :p
 
Äntligen lyckats få en bild på granen som vi fick upp efter många om och men. Och det är ju först när man tagit en bild som man ser hur fel allting sitter och vad man borde flytta på. :D

Valde att skippa pärlbanden i guld som vi använt istället för glitter i många år och helt enkelt bara langa på typ alla andra grejer vi har utom det röda. Så det fick bli nåt sorts grönt-vitt-guld-koppar-"tema" i år. Egentligen lyser den i en varmare ton är som går att få med på bild och den är hur mysig som helst. :heart

Bilden visar även hundarnas personlighet rätt bra. Sherlock ska alltid bara komma och sitta i vägen när man vill göra nåt och Watson ska äta upp vad det än är man sysslar med.

Qv7hXmG.png


Ikväll gör vi förhoppningsvis vår andra julskinka (den andra försvann fort...), knäck, lakritskola och mintkyssar! Sen är det bara ekollon och mintkakor kvar... och ett andra lass med ischoklad för av någon anledning så verkar de också försvinna väldigt snabbt. :angel:


Åh jag köpte en så himla fin julkula på en julmarknad här i Amsterdam nyss! :love:

Visa bifogad fil 22759

Nu ska jag bara bestämma om den ska få bo i föräldrarnas gran (som jag träffar på onsdag) eller i min egen gran (som jag inte återser förrän den 28)...
Åh :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 365
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
414
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 524
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 550
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp