JultrĂ„den 2023 🎄

karamelldrottningen

TrÄdstartare
Mitten pÄ november redan och sÄ vitt jag kan se har ingen startat Ärets jultrÄd Àn :crazy:!!
SÄ ja hÀr kommer den!
Snön lyser med sin frÄnvaro och det kÀnns lÄngt kvar till jul för min del men det kommer gÄ fort som det alltid gör :D

IMG_4891.jpeg
 
Vet ju inte vart du bor men i min trakt Àr det inte konstigt med barmark Ànnu men hoppas blötan och de ger sig snarast sÄ det fÄr bli kallare och sÄ snö sÄ smÄningom :).

Jag har druckit glögg, julmust, Àtit pepparkakor, jultallrik och skinksmörgÄs och Àven risgröt (hm "fuskat" dÄ med köpt men iaf). Julklappar Àr jag igÄng med :)
 
Vi bakade pepparkakor i helgen och har "smakat" pĂ„ dom hela veckan ^^ 😁👌 har börjat julpynta lite smĂ„tt och ska pĂ„ pysselverkstad hos svigers i helgen. Juljazz pĂ„ Spotify nĂ€stan varje dag, sĂ€kert lite glögg med i helgen eller kanske tom i veckan ..julklappar och kalendrar Ă€r till stor del fĂ€rdigt redan. Vill gĂ€rna baka med saffran nĂ€sta vecka, tĂ€nker frukostbullar och kokostoppar kan bli bra, Ă€r favoriter hĂ€r i huset iaf sĂ„ hoppas det finns tid och ork för det 🧑‍🎄
 
Mitten pÄ november redan och sÄ vitt jag kan se har ingen startat Ärets jultrÄd Àn :crazy:!!
SÄ ja hÀr kommer den!
Snön lyser med sin frÄnvaro och det kÀnns lÄngt kvar till jul för min del men det kommer gÄ fort som det alltid gör :D

Visa bifogad fil 131961
HÀr Àr det julmarknad pÄ torsdag-lördag sÄ man lÀr fÄ stÄ i bilkö som vanligt nÀstan hemmavid pÄ vÀg hem. Men ingen stÀmningsfull snö har de Àn i alla fall.
 
Jag har vart pÄ IKEA och kollat pÄ nya julkollektionen och köpt nÄgra grejer. Fick Àntligen tag pÄ den jÀttefina bjÀllerkransen i guld som va slut förra Äret :love:

Idag har vi faktiskt snö (bor i norra VÀstmanland), sÄ nu Àr man ju Ànnu mer sugen pÄ att börja pynta pÄ allvar!

I övrigt sÄ hÄller jag som bÀst pÄ att funderar om det blir nÄn Nisse i Är eller inte. Jag hade fÀrdiga köpta brev förra Äret men det Àr ju ett jÀkla pyssel... funderar pÄ om den bara ska komma pÄ helgen eller till advent i Är. DÄ kanske vi kommer igÄng lite mer med just advent-firande, jag har inte gjort det sÄ mycket förut men det vore trevligt att komma igÄng med.
 
Undrade just nÀr nÄgon skulle ta tag i att starta den hÀr trÄden... Bra gjort @karamelldrottningen :D

SjÀlv försöker jag hÄlla mig i skinnet i ett par veckor till, men jag har bestÀmt mig för att jag fÄr börja gÄ in i julen helhjÀrtat frÄn och med nÀsta söndag, alltsÄ 26 november. DÄ blir det julfilm med julfika och sÄ ska jag sÀtta upp nÄgra ljusslingor. Pynta pÄ riktigt gör jag den 1 december och samma dag kommer min storebror och hans svÀgerska hit pÄ besök över helgen, sÄ det blir lite extra hÀrligt att ha det fint och nypyntat dÄ :love:
 
HÀr Àr det julmarknad pÄ torsdag-lördag sÄ man lÀr fÄ stÄ i bilkö som vanligt nÀstan hemmavid pÄ vÀg hem. Men ingen stÀmningsfull snö har de Àn i alla fall.
Ja just ja! Ligger vÀl en vecka före Àn förra Äret och dÄ var det minsann snö nÀr vi var dÀr :love:
 
Jag har insett att jag har plats för julgran!!! Grannen/hyresvÀrden har dessutom erbjudit att hugga en Ät mig. :love: Ligger sÄledes och surfar toppstjÀrnor. I tÀten ligger en i rotting frÄn Clas Olsson för 50 riksdaler och Georg Jensens lilla guldplÀterade för knappt 500kr. :laugh::bag: En vÀn vill nÀmligen ge advents-/julmys i gÄva och den hÀr processen att (nÀt-)fönstershoppa Àr ovÀntat trevligt! Hade tÀnkt sourcea allt frÄn lokala röda korset annars.
 
Planen Ă€r slĂ€nga upp pyntet imorgon, egentligen tĂ€nkt hĂ„lla mig lite till. Men svĂ€rförĂ€ldrarna kommer över till helgen, tĂ€nkte kul nĂ„gon mer Ă€n sambon fĂ„r se pyntet IRL :rofl: OK, ja för jag vill ha upp det med 😂


Ska mĂ„la om dessa sĂ„ blir snyggare Ă€n horribla fĂ€rgerna dom har nu. Äntligen dessa som fĂ„tt av sambons mormor, nĂ„gon nytta hĂ€r 😅
Ska kika med föreningen om deras hobby rum funkar eller mÄste spraya ute. NÄja, spÀnnande! Aldrig gjort detta nÄnsin.
 

Bifogade filer

  • received_690688533040916.jpeg
    received_690688533040916.jpeg
    91,4 KB · Visningar: 23
Jag har inte pyntat Àn, kÀnns nÀstan olagligt att pynta för tidigt. Grannarna kanske lÀmnar in en protest. :angel:
Ni som pyntar tidigt, kÀnner ni inte att ni kommer tröttna snabbare pÄ julsÀsongen dÄ? Att nÀr vÀl jul kommer sÄ Àr det uttjatat.

För övrigt har jag druckit min första julmust i dagarna och Àtit för mycket lussekatter. Nu börjar frossandet. :nailbiting:
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 712
Senast: Jeps
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kÀra nÄn, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 150
Senast: Fruentimber
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sĂ„dan trĂ„d men jag letade kanske för dĂ„ligt eller sĂ„ kommer den hĂ€r :D Är nyfiken pĂ„ hur bukefolkets grovfoderĂ„r blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Hemmet Bor sen ett Är tillbaka i en BRF som Àr en gammal herrgÄrd, omgjort till 14 lÀgenheter. Delar av parken som hör till Àr omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 542

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • VĂ€lja sĂ€kerhetsvĂ€st
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtrĂ„den II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp