Jultråden 2021

Jag jobbar hela julveckan inkl julaftons kväll i år men satsar stenhårt på mycket julkänsla och mys veckorna innan och dagarna efter. Kommer tjuvstarta lite i år eftersom jag i princip jobbar bort själva julveckan.
För 1,5 vecka sen satte vi glögg. Vår första.
Kommer nog dra upp utebelysningar tidigare i år, typ i mitten av November. Det kommer bli lussekattsbak MED SAFFRAN och pepparkakshus också. Som vanligt. Tänkte också köra ett litet glöggmingel med tilltugg för närmaste vännkretsen :)
 
Jag ska ju sälja boken på en julmarknad i år (början av december), så jag känner att jag redan förbereder mig lite så smått.... :)

Köpte faktiskt en julgrej på loppis idag. Eller egentligen är det ingen julpryl, eftersom man kan byta dekoration när som helst. En sådan där fyrkantig glaslåda (spegel i botten) som man kan sätta ljus på allra överst och sedan dekorera som man vill inuti lådan. Jag tänker att man kanske kunde bygga upp en liten pepparkakshusscen där inne..... :)
 
Här jag shoppat klart alla julkappar iår, REDAN! Rekord för va mig! Nu ska bara vänta tills några av de tillar in i brevlådan och ombud. Risken finns man kommer köpa mera :rofl: 🙈

Julklappspapper, snören och stickers inhandlade med redan... stickers till de paket som tas med till sambons familj, då kattfanskapen älskar snören för mycket :meh:. Mammas missar däremot kunde bry sig mindre :rofl:

Resterande julsaker som ska köpas och sättas upp, försöker hålla mig till närmar sig december och flytten.
 
Åh jag längtar också! Har börjat sjunga julsånger här hemma för mina barn för att verkligen förbereda dem för vad som komma skall! Börjar jobba efter min föräldraledighet 1/11 så har förberett min bästa kollega på att vi kommer gå all in på jobbpyntningen från och med då. Här hemma har vi redan börjat planera pynt inför nästa jul eftersom vi köpt hus med inflyttning i januari, vilken dröm att få så stora ytor att pynta!
 
Jag letade, men kunde ej finna. Missade jag den? Eller finns det ingen jultråd än för i år?

Annars kör vi igång en tycker jag. Hur är eran julkänsla så här i slutet av oktober? 🎅

Jag börjar längta lite efter glögg och julmat. Och kanske lite snö, så man ser något när man kör till jobbet på morgonen :)
Jag längtar till julen och hoppas att vi får en vit jul i år.
Har börjar smyglyssna på julmusik och handlat en julklapp alla fall.
 
Vi ska pynta pepparkakshus i helgen 😅 ska lämnas in till utställning och det var extra tidig deadline i år. Är svärmors tradition, hon bjuder in alla barnbarnen med föräldrar att göra bidragen hos dom. Väldigt trevligt,, brukar bli lite god mat med 👌 😁

Har även börjat på kalendern till mini, köpt in lite småsaker till inpackning och nån småpynt. Börjat på inköp av julklapparna med. Tycker det är skönt att börja på julklapparna tidigt så man slipper julrushen i butikerna.

Är väldigt sugen på glögg och julmusik, men väntar nog lite till med det. Vill få upp utebelysning nån gång i november tror jag. Funderar på att köpa en bok med recept på traditionella julkakor/godis med, vill göra mer sånt själv än innan.

Längtar också väldigt efter julblommor inne 😍
 
Säkert tecken på att det snart är dags: När de börjar sätta upp julbelysningen på stora torget som ligger precis invid mitt kontor 😍 (de kommer dock inte att tändas förrän i slutet av november, oklart varför de sätts upp så tidigt)

Xmas.jpeg
 
Säkert tecken på att det snart är dags: När de börjar sätta upp julbelysningen på stora torget som ligger precis invid mitt kontor 😍 (de kommer dock inte att tändas förrän i slutet av november, oklart varför de sätts upp så tidigt)

Visa bifogad fil 78579

Nu vet jag inte hur stor din stad är men i min rätt lilla stad tar det 2 veckor att sätta upp julbelysningen. Så jag kan gissa att det är nåt sånt.
 
Var inne på ICA förut för att köpa glögg, och de hade inte ens börjat med det än :o Personalen letade upp en flaska på lagret från förra året åt mig :rofl:

Long story short: maken hade köpt lussekatter (?!) som fika när vi fick besök i helgen så då var det bara för mig att gilla läget och damma av en flaska från ifjol och öppna den till det :angel::D Sen så spred sig ryktet om vår glöggpremiär i växthuset så nu bjöd resten av familjen in sig på glögg-fika ikväll :laugh:

Har för övrigt stora planer på att jul-dekorera mitt nya växthus, ska ha en stor gran där och funderar på vad som mer ska få komplettera det hela :love::D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Angel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
304
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
816
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 211
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp