Jultråden 2021

497A24F5-142C-4EED-988C-0F2CDB5F32A2.jpeg

Jag mår lite bättre och har mer ork, så idag bakade jag och sambon saffransbullar med mandel/vanilj-fyllning 😍
 
Julklappsspel, är det någon som har tips på klappar? Var några år sedan sist och känner att jag har ingen fantasi! Böcker, vin, Triss, fin choklad är så långt min inspiration räcker till just nu. Är det någon som har andra idéer? Tanken är cirka 100 kr/klapp och vi är en samling där alla inte känner alla. Ålder 18-85.
 
Julklappsspel, är det någon som har tips på klappar? Var några år sedan sist och känner att jag har ingen fantasi! Böcker, vin, Triss, fin choklad är så långt min inspiration räcker till just nu. Är det någon som har andra idéer? Tanken är cirka 100 kr/klapp och vi är en samling där alla inte känner alla. Ålder 18-85.
Kylskåpsmagnet med fyndig text, choklad med kapten Morgan, Låda till bag- in -box "vuxensaft", presentset med ostbricka, chokladskedar man stoppar i kaffe tex och ett doftljus med nystädat är det vi köpt till årets julklappspel pris mellan 29 och 149/klappen :)
 
Julklappsspel, är det någon som har tips på klappar? Var några år sedan sist och känner att jag har ingen fantasi! Böcker, vin, Triss, fin choklad är så långt min inspiration räcker till just nu. Är det någon som har andra idéer? Tanken är cirka 100 kr/klapp och vi är en samling där alla inte känner alla. Ålder 18-85.
Vantar, mössa, minibrandsläckare, laddningsbar tändare, batteridrivna ljus, set med reflexer, ölkorv, kaffe med annorlunda smak (köpte karamellkaffe på Cervera för något år sedan), resespel, stektermometer, vuxenmålarbok, tjocka strumpor, julpynt, verktyg, duschkit, termosmugg, filt, bakform, knivslip :up:
 
Kan för övrigt varmt rekommendera en grej jag hittade på för några år sedan. Vi införde julklappsspel där man inte fick köpa några klappar, utan bara slå in sånt man redan hade hemma men inte använde. Minstavärde ca 50 kr per klapp och minst en klapp per person, och självklart bara sånt som någon annan kan vilja ha (dvs inget skräp). Ett återvinningsspel helt enkelt. Man blev av med onödiga prylar hemma, och kunde få med sig något bättre.

Det var en stor hit! I spelen dök det upp bland annat ett set linnehanddukar, magnetisk knivlist, bok om trädgårdsskötsel, nackmassagepryl, en elektrisk kryddkvarn och chokladask (den senare hade jag fått i julklapp från jobbet, så den hade inte legat på en hylla och samlat damm först ;) ) .
 
Kan för övrigt varmt rekommendera en grej jag hittade på för några år sedan. Vi införde julklappsspel där man inte fick köpa några klappar, utan bara slå in sånt man redan hade hemma men inte använde. Minstavärde ca 50 kr per klapp och minst en klapp per person, och självklart bara sånt som någon annan kan vilja ha (dvs inget skräp). Ett återvinningsspel helt enkelt. Man blev av med onödiga prylar hemma, och kunde få med sig något bättre.

Det var en stor hit! I spelen dök det upp bland annat ett set linnehanddukar, magnetisk knivlist, bok om trädgårdsskötsel, nackmassagepryl, en elektrisk kryddkvarn och chokladask (den senare hade jag fått i julklapp från jobbet, så den hade inte legat på en hylla och samlat damm först ;) ) .
Vilken bra idé! Man har ju oftast massa bra och användbara grejer i sina skåp och lådor som bara ligger för att det inte passar mig.. synd bara att min familj envisas med att köpa massor med julklappar.
 
Vilken bra idé! Man har ju oftast massa bra och användbara grejer i sina skåp och lådor som bara ligger för att det inte passar mig.. synd bara att min familj envisas med att köpa massor med julklappar.
Precis! Och det som inte används av mig kan ju vara precis det någon annan skulle vilja ha.
Jag och min fd skickade in ett gäng klappar i lekarna, lika bra att bli av med fler grejer i ett svep :D
 
Vantar, mössa, minibrandsläckare, laddningsbar tändare, batteridrivna ljus, set med reflexer, ölkorv, kaffe med annorlunda smak (köpte karamellkaffe på Cervera för något år sedan), resespel, stektermometer, vuxenmålarbok, tjocka strumpor, julpynt, verktyg, duschkit, termosmugg, filt, bakform, knivslip :up:
Men vad bra tips, som brandsläckarsaker vill jag ju ha själv. Tack!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
770
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 755
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp