Jultråden 2021

Exile

Trådstartare
Jag letade, men kunde ej finna. Missade jag den? Eller finns det ingen jultråd än för i år?

Annars kör vi igång en tycker jag. Hur är eran julkänsla så här i slutet av oktober? 🎅

Jag börjar längta lite efter glögg och julmat. Och kanske lite snö, så man ser något när man kör till jobbet på morgonen :)
 
Jag letade, men kunde ej finna. Missade jag den? Eller finns det ingen jultråd än för i år?

Annars kör vi igång en tycker jag. Hur är eran julkänsla så här i slutet av oktober? 🎅

Jag börjar längta lite efter glögg och julmat. Och kanske lite snö, så man ser något när man kör till jobbet på morgonen :)

Älskar, älskar älskar! :heart

Jag ska inte dra igång för mycket redan än, jag vill hålla lite på det, men har definitivt börjat planera och längta! :laugh: Satte upp första utebelysningen igår, ett ljusträd vid parkeringen för att lysa upp lite, och det blev så himla fint så nu surfar jag runt och letar efter mer fin belysning och kommer ju oundvikligen in på rena julgrejjer också, i år känns det verkligen så roligt så jag ska nog beställa lite så jag har att längta efter! :idea::o
 
Älskar, älskar älskar! :heart

Jag ska inte dra igång för mycket redan än, jag vill hålla lite på det, men har definitivt börjat planera och längta! :laugh: Satte upp första utebelysningen igår, ett ljusträd vid parkeringen för att lysa upp lite, och det blev så himla fint så nu surfar jag runt och letar efter mer fin belysning och kommer ju oundvikligen in på rena julgrejjer också, i år känns det verkligen så roligt så jag ska nog beställa lite så jag har att längta efter! :idea::o
Belysningen längtar jag också efter (men först kanske jag måste orka ta tag i att rensa ur balkonglådorna, ta in dynor osv..)

Det är inte så mycket ljusslingor på balkongerna här då det bor mest äldre (traditionella) här. Förra året hade jag tre slingor lindade runt räcket, alla multifärg. Det eh.. sticker ut, men längtar efter att få sätta upp det igen :D
 
Passar på att slänga in en fundering:

Jultåg som går på brio-järnväg, finns det?
Alltså, jag tycker det borde finnas, jag är jättesugen på ett sådant där gräsligt som låter och lyser och går runt julgranen :D
typ:
422490d.jpg

Men skulle man kunna köpa bara ett tåg, till dotterns järnväg så att man kan bygga lite fritt, vore ju det mycket roligare! :idea: Kan verkligen inte hitta trots intensivt googlande, så jag bara hoppas att någon annan kanske vet!
 
Åh jag längtar efter allt ät- och drickbart! Har faktiskt en flaska glögg sparad som nog kommer öppnas i helgen pga sjukt julsug. Annars försöker jag hålla mig ifrån pepparkakor och julmust pga äter så mycket att jag tröttnar alldeles för fort.

Vi har rätt lite regelrätt pynt utöver en mindre julgran men kör på okonventionell belysning inne i lägenheten istället. Multifärgade ljusslingor i olika färger, mycket 80-talsvibes som skär sig lite kul till min vanliga granny-estetik :laugh: Ser fram emot att ta fram en ful, lysande drake med tomteluva som käkar batterier utan dess like.

I år letar jag efter en ren (eller hjortdjur öht, enhörning funkar också) att ha inomhus i regnbågsfärger alternativt rosa, lila, eller turkos. Gärna glittrig och lite större än en ordinär huskatt. Vet någon något så tipsa gärna! Att DIY har slagit mig men är rätt osugen på att ta in löst, pudrigt glitter i lägenheten...

Men den eviga frågan: När är det tillåtet att börja lyssna på sina julspellistor egentligen?
 
Åh jag längtar efter allt ät- och drickbart! Har faktiskt en flaska glögg sparad som nog kommer öppnas i helgen pga sjukt julsug. Annars försöker jag hålla mig ifrån pepparkakor och julmust pga äter så mycket att jag tröttnar alldeles för fort.

Vi har rätt lite regelrätt pynt utöver en mindre julgran men kör på okonventionell belysning inne i lägenheten istället. Multifärgade ljusslingor i olika färger, mycket 80-talsvibes som skär sig lite kul till min vanliga granny-estetik :laugh: Ser fram emot att ta fram en ful, lysande drake med tomteluva som käkar batterier utan dess like.

I år letar jag efter en ren (eller hjortdjur öht, enhörning funkar också) att ha inomhus i regnbågsfärger alternativt rosa, lila, eller turkos. Gärna glittrig och lite större än en ordinär huskatt. Vet någon något så tipsa gärna! Att DIY har slagit mig men är rätt osugen på att ta in löst, pudrigt glitter i lägenheten...

Men den eviga frågan: När är det tillåtet att börja lyssna på sina julspellistor egentligen?

Min man började för några månader sen. För flera veckor sen högt så hela familjen hör. Hemma hos oss börjar julen tidigt!
 
Allt utom ljusslingor tycker jag nog är strängt förbjudet innan första advent men man kan ju drömma :D

Jag ser just nu mest fram emot prinskorv? Runt jul är enda tiden på året man kan köpa skinnfri prinskorv av någon anledning, så ska komma ihåg att bunkra lite i år.
 
Åh jag längtar efter allt ät- och drickbart! Har faktiskt en flaska glögg sparad som nog kommer öppnas i helgen pga sjukt julsug. Annars försöker jag hålla mig ifrån pepparkakor och julmust pga äter så mycket att jag tröttnar alldeles för fort.

Vi har rätt lite regelrätt pynt utöver en mindre julgran men kör på okonventionell belysning inne i lägenheten istället. Multifärgade ljusslingor i olika färger, mycket 80-talsvibes som skär sig lite kul till min vanliga granny-estetik :laugh: Ser fram emot att ta fram en ful, lysande drake med tomteluva som käkar batterier utan dess like.

I år letar jag efter en ren (eller hjortdjur öht, enhörning funkar också) att ha inomhus i regnbågsfärger alternativt rosa, lila, eller turkos. Gärna glittrig och lite större än en ordinär huskatt. Vet någon något så tipsa gärna! Att DIY har slagit mig men är rätt osugen på att ta in löst, pudrigt glitter i lägenheten...

Men den eviga frågan: När är det tillåtet att börja lyssna på sina julspellistor egentligen?
Du kan låtsas att det är körrepetition. De börjar nästan alltid med julrepertoaren i oktober. 👌🏼
 
Jag håller på att planera adventskalendrarna. Jag brukar alltid göra egen till dottern. I år är hon så stor så hon ska för första gången få ett paket varje advent istället för 24 små paket. Det blir nog en pocketbok eller liknande i varje. Sen har jag beställt nåt till min man också. Men det vet han inte om. Vi har aldrig gjort till varandra innan. Men det är bara nåt litet.
 
Längtar definitivt till julen men gillar också att dröja lite.

Den här tråden fick mig att inse att jag kommer behöva levla min matlagning till jul eftersom jag fått ändra kosthållning massor av hälsoskäl. Har ni sädfria, sockerfria gärna mjölkfria julrecept så hit me. :laugh: :cautious:
 
FINALLY! Har väntat på att den här tråden skulle dyka upp men ville inte vara den som startade den för "det är ju för tidigt att tänka på jul" :angel:

Jag håller mig också i några veckor till innan jag går all in, men visst har jag börjat fundera lite på planer och idéer. Jag fullkomligen älskar julen (framförallt perioden som leder fram till den, typ första advent och framåt) och det gör mig alldeles glad och varm i magen att tänka på redan nu. 😍 Jag har köpt adventskalender, bokat biljetter hem till familjen i jul och börjat fundera lite på utebelysning. Sätter nog upp ett par ljusslingor på framsidan om ett par veckor när vi ställt tillbaka klockan, det är ju då det känns som allra mörkast tycker jag. Vi ska också komplettera vår lysande snögubbe, som blev en stor succé förra året, med ännu en jul/vinterfigur av något slag. Jag vill ha en ren, sambon en pingvin :D
 
Jag. Har. Inte. Tid. :banghead:

Har har jatte manga satt upp ljusslingor till Halloween decorationer redan. Sedan tar man bort sjalva Halloween grejorna och satter ut lite fler pumpor och halm, och vips har man Thanksgiving decorationer. :D Sedan andrar man till Jul decorationer efter Thanksgiving, den sista Torsdagen i November. Allt med samma ljusslingor som ofta sitter kvar till Mars.:)
Det ar faktiskt himla praktiskt, det blir ljusare och trevligare den morkaste delen av aret ... slingorna ar inte direkt "jul slingor" har, manga har dem som "vinter slingor". :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 082
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp