Bukefalos 28 år!

Junior tävla storhäst? vad gäller för klasser?

Sandrahorse

Trådstartare
Hej! Har en fråga jag skaffar häst under sommaren och stor häst (1,65 cm). Och lär avsluta året med någon tävling troligtvis eller nästa år men jag blir 15 i december. Och är alltså junior ryttare som ska tävla storhäst gäller det samma klasser alltså Lätt D är 90 cm och Lätt C är 1 m och för mig då eller vad är skillnaden? Har hört så mycket olika rykten och prat om att man får tävla vilken klass man vill eller så? fattar inte exakt?
Skulle gärna vara tacksam för svar inom kort. :confused::D:o:bump:
 
Ld, lc osv används inte utan det är höjden som anges.
Du startar bland alla andra på vanliga tävlingar.
Sen finns det specifika junior klasser men det är vanligtvis cuper, sm osv.
 
Det du behöver är grönt kort, licens till både dig och hästen och sedan kan du ge dig ut och tävla vilka storhästklasser du vill på lätt nivå dvs upp t o m 120. Vill du hoppa högre så måste du kvala. För att få starta 130 så måste du t ex ha två felfria grundomgångar i 120 osv.
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 932
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 465
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 470
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 371
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp