Det borde vara straffbart att göra så.utan efter oskyddat sex.
Man måste ju i alla fall försöka att skydda sig.
Det finns egentligen inga ursäkter för att låta bli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det borde vara straffbart att göra så.utan efter oskyddat sex.
vadå aldrig någonsin vill ha barn?Ja och helt ärligt så får de då se till att skydda sig mot det på olika sätt.
För en man som aldrig någonsin vill ha barn så finns det vasektomi att tillgå.
Ja men då så får man väl ta risken då.Det är ju långt ifrån alla som vill gifta sig
tycker mamman ska stå för det ekonomiska då, om hon väljer barn.Kan tänka mig hur rörigt det kommer att bli i vissa fall.
Oväntad graviditet:
Men jag vill ju inte bli pappa nu, jag avsäger mig faderskapet! Fast jag vill inte göra slut med min tjej och nu är ungen 3 år och vi ska ha ett barn till som jag vill vara juridisk pappa till.
Det här var ju oväntat och vi är iofs jättekära nu, men om vi går isär om några år så vill ju inte jag betala nåt jäkla underhåll. Så jag avsäger mig i förebyggande syfte.
Och om det inte finns någon fader ska kommunen betala då? Eller blir mamman utan underhåll?
Då så är det kondom som gäller.vadå aldrig någonsin vill ha barn?
han kanske vill ha barn med rätt tjej , inte ett one night stand![]()
Ja och jag upprepar att jag tycker att mamman skall kunna avsäga sig pappan i konsekvensens namn.Visst ibland kanske det är bättre för barnet att inte ha kontakt med pappan.
Det borde vara straffbart att göra så.
Man måste ju i alla fall försöka att skydda sig.
Det finns egentligen inga ursäkter för att låta bli.
PÅ samma sätt som man får skylla sig själv om man inte använder kondom maoJa men då så får man väl ta risken då.
Vill man inte använda det juridiska skyddsnät som finns så slipper man ju.
Det är en väldigt lätt väg att gå att bara kunna säga av sig faderskapet. Det är inte direkt likvärdigt med att behöva gå till läkare, förklara varför, behöva genomgå ett UL och senare en skrapning eller ännu värre en medicinsk abort.Det är bra att man även börjar tänka lite på männen också![]()
Det är bra att man även börjar tänka lite på männen också![]()
Det är en väldigt lätt väg att gå att bara kunna säga av sig faderskapet. Det är inte direkt likvärdigt med att behöva gå till läkare, förklara varför, behöva genomgå ett UL och senare en skrapning eller ännu värre en medicinsk abort.
Den dagen de kommer på ett likvärdigt sätt att "slippa undan" en graviditet så är jag med på den.
Varför kommer man inte längre med manligt p-piller?
Det har det ju pratats om i så många år men ändå kommer det aldrig.
Vad jag förstår är seg fortfarande långt borta
Och då så är det ju så att det inte spelar någon roll vilka regelverk som finns för människor trasslar till det ändå.Icke desto mindre är det vanligast.
Ja precis.PÅ samma sätt som man får skylla sig själv om man inte använder kondom mao![]()
Man kan villkora det med en full venerisk undersökning med borste i urinröret och allt.Den dagen de kommer på ett likvärdigt sätt att "slippa undan" en graviditet så är jag med på den.
Därför att män är så rädda om sin manlighet och lider av kastrationsångest.Varför kommer man inte längre med manligt p-piller?