Det är juridisk abort som är på förslaget, inte en fysisk sådan. Alltså att mannen skulle kunna avsäga sig faderskapet och därmed allt ansvar för barnet.
Då hänger jag med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är juridisk abort som är på förslaget, inte en fysisk sådan. Alltså att mannen skulle kunna avsäga sig faderskapet och därmed allt ansvar för barnet.
Så han ska inte kunna "tvinga" henne till en abort utan bara genom ett enkelt uttalande ställa henne helt ensam med hela ansvaret för fostret i sin mage. Det är ju så synd om männen - de blir ju hela tiden lurade av kvinnfolk som inte äter sina piller eller tar hål på kondomer, att de måste ges en utväg.(Om han är sen med att göra sin "abort" - har hon lite tid att ändra sig och abortera det barn som hon trodde de var två om. Det är inte som om flickor löser det själv med strumpstickor, utan de måste beställa tid och mecka. Fast det är ju inte de stackars männens problem. Eftersom det är ett liberalt förslag räknar de nog med att den osynliga handen sköter det praktiska)
Eftersom barnet inte försvinner av den juridiska "aborten" kanske den alternativa term som föreslogs ovan, juridiskt rövhatteri, är att föredra.
Nu kommer några tjejer från LUF med förslaget att män ska ha möjlighet att göra juridisk abort om dom känner för det. Det innebär att män ska ha rätt att frånsäga sig faderskap fram till 18:e graviditetsveckan, lika länge som det är möjligt för en kvinna att välja abort. Det är bra att man även börjar tänka lite på männen också![]()
Och så går vi tillbaka i utvecklingen IGEN så att det blir svårare för mamman när det kommer till ansvar över barnet som fadern inte vill ta men ändå vill ha för att kunna jävlas.... Ditt förslag är bara fel.Juridisk abort skulle enligt LUF:s förslag bara att utföra under tiden en vanlig abort är möjlig att genomföra. Att plötsligt sticka går ju göra redan idag. Men jag tycker att det borde gå skriva under om gemensam vårdnad för ogifta par redan innan barnet är fött, det hade väl löst det problemet tror jag.