Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med manliga p-piller menar du?Misstänker att man kanske släcker ut sexdriften. Tänkte på nån jycke som en kamrat hade som fick kemisk kastration som prov om den skulle kastreras. Det är väl bra, inget sex inget problem, eller så får karlarna göra som de gör, på egen hand.
Det gör P-piller för kvinnor ofta också.Misstänker att man kanske släcker ut sexdriften.
Senast jag kollade så krävs det ju dock två människor för att bli gravid.Män borde bli bättre på att använda kondom...
Ja så ser ju naturen ut.Men om man vänder på resonemanget då - Tjejen vill inte ha barnet men karln vill? Han har inte så lätt att bära fram det själv precis.
Själv hade jag aldrig litat på en man som hävdade att de åt p-piller. Jag förstår å andra sidan heller inte hur män litar på kvinnor som säger att de äter p-piller.Varför kommer man inte längre med manligt p-piller?
Det fattar inte jag heller.Jag förstår å andra sidan heller inte hur män litar på kvinnor som säger att de äter p-piller.
Själv hade jag aldrig litat på en man som hävdade att de åt p-piller. Jag förstår å andra sidan heller inte hur män litar på kvinnor som säger att de äter p-piller.
Jag tycker också att det låter så fruktansvärt ur barnets perspektiv.Helt sjukt att man vill låtsas att ett barn inte existerar!!
Antingen är det en abort eller så är det ett BARN med rätt till sina föräldrar och att kalla det "juridisk abort" är bara ologiskt --> kalla det åtminstone för vad det är nämligen "avsägande av ansvar för sitt barn" att LÅTSAS att barnet inte finns är inte samma sak som att göra en VERKLIG abort
I scenario "juridisk abort" finns det ett barn
I scenario "verklig abort" finns det inte ett barn
Hur i helvete kan de scenariona ens jämföras med varandra utom på en jävla sandlådenivå??!!!
Man ska inte kunna låtsas att man inte är far till ett barn som faktiskt existerar. Är man pappa till ett barn så har det INTE skett någon abort och då ska man inte låtsas som det heller.Jag tycker också att det låter så fruktansvärt ur barnets perspektiv.
Som att en man bara kan skriva på ett papper och så är den saken ur världen.
Barnets rättigheter då?
Sen kanske pappan inte väljer att vara i barnets liv idag ändå,, men nej..
Tänk om barnet vill söka upp pappan då? Ska hen inte ha rätt till det då?
Jag tycker det blir märkligt när man försöker göra detta till någon sorts fråga kring rättvisa och jämställdhet,Man ska inte kunna låtsas att man inte är far till ett barn som faktiskt existerar. Är man pappa till ett barn så har det INTE skett någon abort och då ska man inte låtsas som det heller.
I en abort finns inget barn det är själva POÄNGEN med en abort. Finns det ett barn som man avsäger sig ansvar för så kallas det adoption eller bara "att lämna familjen i sticket" och det alternativet FINNS REDAN!!!
Bara det att man vill ha ett finare namn på det.
Abort?? Nej finns det ett barn så var det ingen abort --> hur jävla svårt kan det vara??!!
Se och benämn saker för vad de är och försök inte åka snålskjuts på aborträtten för att få ditt avsägande av föräldraansvar att se lite bättre ut.
Ja och man kan inte bara ändra betydelsen av abort hur som helst heller.Jag tycker det blir märkligt när man försöker göra detta till någon sorts fråga kring rättvisa och jämställdhet,
Att få barn kommer aldrig vara precis likadant för män och kvinnor. Och inte heller mellan individer av samma kön dvs alla kvinnor har inte samma förutsättningar och alla män har inte samma förutsättningar.
Det finns ingen eller liten rättvisa kring detta. Och man får inte glömma bort att det är ett barn det handlar om.
Ja vore jag man så skulle jag ha steriliserat mig långt tidigare. Det påpekade även barnmorskan som undersökte mig, att det lborde vara mycket vanligare för män attgöra det än för kvinnor.Själv hade jag aldrig litat på en man som hävdade att de åt p-piller. Jag förstår å andra sidan heller inte hur män litar på kvinnor som säger att de äter p-piller.
Ja och man kan inte bara ändra betydelsen av abort hur som helst heller.
Abort innebär att inget barn föds.
PUNKT!!!
Abort innebär INTE att man får ett barn och bara inte tar ansvar för det barnet som fötts och existerar!! Det alternativet finns redan och det kallas INTE för abort!!!!
Åååhhh vad irriterad jag blir på hur idiotiska folk är![]()
Men det har INTE skett en abort och det är hela den gigantiska skillnaden här!Det är ingen som försöker ändra termen abort. Juridisk abort betyder att det rent juridiska är likställt med vad som hade hänt om en abort skett. Det är samma sak med brott som är "juridiskt uppklarade", det har ingenting att göra med om brottet faktiskt är uppklarat eller ej. Det kanske finns någon bättre term men tror knappas denna är skapad för att "åka snålskjuts på aborträtten".