Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Påååå:

- Ungdomsstyrelsen. Jävla skämt.

- Att det ska vara så förbannat svårt för folk som går i tåggången att inte smälla sina överdimensionerade axelväskor i ansiktet på oss som sitter. Döööö.

- Mina hörlurar håller på att dö. Jag sitter alltså på ett fullt Stockholmståg med mängder med hostande och högt skrattande människor runt mig.

Ahhhhhhhh, det var ju inte såhär den här fantastiska helgen skulle börja och jag tror precis jag lyckades skrämma snubben jag ska träffa genom mina mindre glada tweets/FB-inlägg, haha. Nåväl. Vänd nu den här trenden daghelvete.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På att jag har dööödens ryggvärk OCH ont i ögat pga jävla skitbyxor (logiskt? nej.). Så nu tittar jag på Ellen DeGeneres och dricker juice.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

På arbetsförmedlingens handläggare som tvingar arbetssökande att söka arbeten de är underkvalificerade för.

Vad är poängen?
De retar upp arbetsgivare som får flera hundra, tom tusen, värdelösa ansökningar att bada i och de trycker ned arbetslösa ännu mer i skorna.
Galenskap. Idioti.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

knapp

På en nära vän som gör samma jävla misstag om och om igen. Och jag kan bara stå bredvid och titta på när det sker och fortsätta försöka skopa upp honom varje gång han faller :(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

På att jag brutit foten. Börjar sakta inse hur mycket det suger.
Och på att en av mina närmsta vänner inte verkar våga bry sig längre. Men jag hoppas verkligen jag har fel om det.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

För att en väldigt fin helg lider mot sitt slut, tre timmar kvar, och det känns pissigt på en nivå som gör att jag vill lägga mig ner och böla. Men men. Det bara... måste bli fler. Helst redan nästa. Punkt slut.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

....på att personen som jag tidigare skrivit om numera verkar stalka mitt Buke-konto i hopp om att hitta nya saker att irritera sig på.:banghead:
Well; jag hoppas att du läser mina senaste inlägg i denna tråd flertalet gånger om och faktiskt tar åt dig.
Om något, så snälla, se det som ett tillfälle för personlig utveckling istället för att bete dig som en fingerpekande drama queen.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

..och nu bekräftade personen mina misstankar med att skriva ut på Facebook allt elakt som sagts om henne här.
Att hon "inte kan rida", "är obildad", "inte kan ha sin häst registrerad i rätt land" (frågan jag ställt i November som hon blev så arg över; hade lite frågor gällande Englandsregistrerade hästar bosatta i Sverige och regler för tävling/utställning/avel. Men fråga saker för att lära sig mer får man ju inte göra för då hänger man tydligen ut folk.) osv.
Hon verkar fattat tycke för att ta ut ord ur sitt sammanhang och predika med överstrykningsmetoden. Det är ju givande..

Varför ens följa mitt konto om du endast ska ta åt dig av de negativa? :(
Usch vad ledsen jag blir.. hela den här gröten är så otroligt onödig..

Ursäktar för mitt trådkap..
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Du, person som tydligen har en för tråkig vardag och som fyllt ut den med att tipsa T om mina "elaka" inlägg, kan du inte skriva till mig i ett PM?
Eller på facebook, du vet väl troligen vem jag är.
Skulle vara intressant att få veta varför du velat bryta upp vårt samarbete och hänga ut mig som en avundsjuk idiot som bara vill T och F illa?

Har du läst igenom mina andra inlägg som understryker hur lycklig jag var som hade en sådan underbar medryttarhäst, och att hon och T var ovärderliga för mig? Att jag trodde på vårt samarbete för många år framöver? Att jag ville göra allt för att göra T lycklig och visa min uppskattning? Alla inlägg där jag prisat hästen om hur underbar hon är, samt hur otroligt tacksam jag var över ägaren som gjorde våra träningsmöjligheter möjliga? Att jag fullkomligt älskar dem båda?

Är det möjligen du som var avundsjuk?

*och nu ska jag sluta kapa tråden, förlåt. Men det här blir jag om något banne mig sjukt irriterad på!*
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Du, inte för att vara sådan, men det kanske vore bättre om du inte tog den här diskussionen i en öppen tråd? Även om du inte skriver ut namn/nick så skriver du rätt så detaljerat och den som följt de trådar du nämner kan nog sluta sig till vem det gäller. Jag förstår att du blir irriterad men att "ge tillbaka" genom att hänga ut personen och ta konflikten öppet i forumet är sällan produktivt.

Hoppas att ni löser det :)
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Nej, jag vet... otroligt dumt i stundens hetta och jag skulle gärna radera allt.
Men då personen skriver öppet, ilsket och aggressivt om detta på FB, vilket då får flera utomstående att hänga på och skriva vilken "usel, hemsk, idiotisk, och avundsjuk" människa det måste vara som skrivit allt elakt, ja då blir man rätt ledsen. Och, tyvärr, arg.

FB är hennes sätt att avreagera sig på och samtidigt få folk som "stöttar", dock blir det mer som en öppen lynch mob. Bukefalos är min plats att skriva av mig på.. tyvärr, så här i efterhand.

Jag började med att förlåta hundrafalt för att hon tagit illa upp, men utan gensvar så blev det flera arga uppdateringar på hennes fb istället vilket resulterade i mitt första inlägg här.
När vi sedan, vad jag trodde, avslutat detta så fortsätter hon med att skriva inlägg på fb och via sms rörande detta, aggressivt och hånfullt. Istället för att bara släppa och gå vidare.
Vi har väl eldat på varandra men i olika "forum" tyvärr.. så dumt och jag skäms verkligen när man ser på det så.
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Gud vilken tråkig situation :( Förstår att det är svårt att vara konstruktiv i sådana lägen. Det går inte att blockera henne på FB? Alternativt rapportera hennes inlägg om de är "tillräckligt" elakt? Det verkar ju som om du ändå försökt prata med henne, kanske är bäst just nu att bara ignorera och slippa se hennes meddelanden? Förhoppningsvis så lugnar det hela ner sig så småningom.

Det är ju sådana situationer som denna som gör sociala media farliga. Man tappar gärna hämningarna när man kan sitta bakom en skärm och slipper se folk i ögonen. Det är oerhört lätt hänt och kan ställa till med väldigt mycket.

Som sagt, jag hoppas ni reder ut det!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL
Irriterad på min rygg som fick för sig att börja värka satan nu bara sådär:cautious: Grymt onödigt
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Kl

Är irriterad på mig själv som missade min hovslagartid igår. Kom på det typ nu. Det är ju tur att det inte syns det minsta att han inte är verkad på 10 veckor. Får ringa och boka en ny tid helt enkelt men hatar att behöva ursäkta mig när jag glömt något. Känns ju som man missade med flit. Ångest..
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Ugh, jag hatar också att glömma saker :(

---

Själv är jag irriterad på att jag fegade ur en sak jag egentligen sett fram emot ikväll. Klockan hann bli ett par minuter för mycket och min skräck för att vara ny och komma sent gjorde att jag inte ens försökte ta ikapp. Känner mig som den som ständigt säger att hen ska med på grejer men aldrig dyker upp :(
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

*kl*

På min skola som förfan alltid lyckas krångla till det med kurslitteratur.

Dagen innan kursstart fick vi veta att vi skulle ha en upplaga från 2014.
Så roligt att den är slutsåld precis överallt då?! :banghead:

Sitter med en upplaga från 2002 och försöker läsa, fan fan fan vad det är jobbigt när sådant här händer :arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

På den här fittiga horvintern. JAG HATAR KYLA OCH SNÖ OCH JAG FRYSER IHJÄL NÄR DET BLIR KALLARE ÄN 5+, SLUTA NU!!!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

på att Netflix helt slutat fungera på min surfplatta - den tjaffsar om att jag inte har internetanslutning - men hur 17 kan jag då komma in på diverse internetsidor? :banghead:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Netflix har strulat för mig också de senaste dagarna, jag måste ladda om sidan var femte minut för att bilden fryser men ljudet fortsätter... Funderar på att avsluta abonnemanget...
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

Irriterad på tvättmaskinen som aldrig blir klar, man måste ställa in centrifugeringen manuellt efter att ha kört tvättprogrammet. Men man lär ju köra skiten två tre gånger för att det inte ska rinna om tvätten. Kan en maskin vara dement så är den där det.
Kläderna måste vara torra till i morgon också. :cautious: Bli klar någon gång så jag kan tumla skiten och gå och sova någon gång.

På att sonen är uppe och springer istället för att sova, sambon gick nyss upp och lade sig. Tror ni han kan be honom gå och lägga sig då? Nej han skickar ett sms till mig istället så jag får gå upp. Inte visste jag att våran säng gör en handlingsförlamad. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
911
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
3 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp