Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni vet när katterna varit ute och kommer hem igen och står och väntar på att man ska öppna dörren. När man släpper in dom och dom säger ”mjau”. Tror ni att träna dom säger ”tack” eller ”hej”? 🤔
 
Jag kan ofta bli helt slut i hela kroppen vid åskoväder. Så jag typ inte kan hålla mig vaken. Varför?
Min mor är så med, sen hon var liten.
 
Hur toxisk en arbetsmiljö kan bli? Kan inte låta bli att undra varför arbetslivet måste gå ut på att snacka bakom ryggen på folk.
 
Igår tog jag bort duken från matbordet, ska lägga på en ny när jag orkat stryka en. Torkade av bordet och trasan blev grå av damm!
Hur kan bordet ha blivit dammigt under duken?
 
Hur toxisk en arbetsmiljö kan bli? Kan inte låta bli att undra varför arbetslivet måste gå ut på att snacka bakom ryggen på folk.

Så oerhört tråkigt och jobbigt att vistas i en sån miljö! Men arbetslivet måste inte vara så. Det är nåt som cheferna ska styra upp men givetvis måste alla som jobbar på arbetsplatsen också jobba mot en trevlig stämning.
 
Japp.

Det är t.ex. svårt att vara arg och spänna sig om man ler.
Var ett av mina trick för att inte få hästen att spänna sig. Jag märkte skillnad
Fungerar inte på mig. Även om jag ler så är resten av kroppen ledsen. Känner mig falsk när jag ler för att vara artig/verka positiv.
 
Just nu funderar jag på vad jag tänker, om tankarna betyder något, om de är rätt eller fel och vad eventuell delgivning (till någon vän) av tankarna skulle leda till. Det är alltid en balansgång.

Så jag tänker på tankar helt enkelt!
 
Hur man kan förmedla till SVTs sportredaktion att de borde byta ut journalisten som kommenterar all hoppsport utan att låta som ett troll…
(Tycker hon är enormt irriterande och kan alldeles för lite för att ha jobbat med att kommentera ridsport i så många år, och dessutom pratar som att hon kan jättemycket.)
 
Hur man kan förmedla till SVTs sportredaktion att de borde byta ut journalisten som kommenterar all hoppsport utan att låta som ett troll…
(Tycker hon är enormt irriterande och kan alldeles för lite för att ha jobbat med att kommentera ridsport i så många år, och dessutom pratar som att hon kan jättemycket.)
Jag håller helt med. Känns som att många inte tycker hon är bra.
 
Hur man kan förmedla till SVTs sportredaktion att de borde byta ut journalisten som kommenterar all hoppsport utan att låta som ett troll…
(Tycker hon är enormt irriterande och kan alldeles för lite för att ha jobbat med att kommentera ridsport i så många år, och dessutom pratar som att hon kan jättemycket.)

Anna-Maria Fredholm? Jag höll på att bli komplett tokig senaste världscupfinalen när hon på sitt beskäftigt självsäkra sätt presenterade den ena hästen efter den andra med "det är en hingst" (uppenbart fel).

Annabelle? Det är en hingst. Havanna? En hingst. (det var minst en till, troligen två som jag inte kommer ihåg nu) Men när hon malde vidare med "Isabelle Werth rider Weihegold. Det är en hingst" (och jag stod upp och skrek av irritation NEJ DET ÄR FÖR I HELVETE OCKSÅ ETT STO!) så fick i alla fall Gunilla Byström äntligen nog och rättade henne. :arghh:
 
Det är ju ungefär lika dumt/slappt att inte klara av att hålla rätt på om en häst på den nivån är sto, hingst eller valack som om man skulle ha en bisittare till en hockeymatch mellan Rögle och Färjestad och den självsäkert skulle presentera lagen med att Rögle, ja de kommer ju från Sveg. Och de möter Färjestad. Som kommer från Öland.

Men hade det hänt så hade den aldrig någonsin kommenterat ett sportevenemang på SVT igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
407
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 542
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 700
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 345
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp