Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför jag åt så mycket till lunchen, är proppmätt nu å ja vet mycket väl att det blir så men ändå. Borde inte. Kan knappt dricka vatten utan att det blir jobbigt.
 
Varför kan jag inte sjunga och dansa?
Det är inte så att jag inte försökt menar jag. Det bara går inte.
 
Anna-Maria Fredholm? Jag höll på att bli komplett tokig senaste världscupfinalen när hon på sitt beskäftigt självsäkra sätt presenterade den ena hästen efter den andra med "det är en hingst" (uppenbart fel).

Annabelle? Det är en hingst. Havanna? En hingst. (det var minst en till, troligen två som jag inte kommer ihåg nu) Men när hon malde vidare med "Isabelle Werth rider Weihegold. Det är en hingst" (och jag stod upp och skrek av irritation NEJ DET ÄR FÖR I HELVETE OCKSÅ ETT STO!) så fick i alla fall Gunilla Byström äntligen nog och rättade henne. :arghh:
Ja precis! Tänkte det var onödigt att namnge henne dock 😅
Men funderar på riktigt att maila svtsport och skriva att alla jag pratat med som är hästintresserade tycker hon är dålig 🙈 Men problemet är ju att få det seriöst och inte bara som trolleri 😅
 
Att det låter bra än hellre ;) och gärna i nån slags takt. Jag älskar att sjunga men är totalt värdelös, kan inte hålla tonen eller nåt. Varför är det så?
Jag skulle också väldigt gärna vilja sjunga bra! För (mina egna öron :o ) låter det rimligt okej i toner jag klarar, men kan varken sjunga höga eller låga toner utan att rösten bryts.

Jag gillar att sjunga högt när jag dammsuger 😄. Då hörs det inte lika mycket om det blir falskt.

Och jag hade visst inget svar på din fundering 🙈
 
Jag skulle också väldigt gärna vilja sjunga bra! För (mina egna öron :o ) låter det rimligt okej i toner jag klarar, men kan varken sjunga höga eller låga toner utan att rösten bryts.

Jag gillar att sjunga högt när jag dammsuger 😄. Då hörs det inte lika mycket om det blir falskt.

Och jag hade visst inget svar på din fundering 🙈
Haha men visst är det orättvist!
Jag sjunger jättefint, när ingen hör :angel:
 
Att det låter bra än hellre ;) och gärna i nån slags takt. Jag älskar att sjunga men är totalt värdelös, kan inte hålla tonen eller nåt. Varför är det så?
Jag hörde nyligen av en musiklärare att forskning visar att om föräldrarna sagt när man var barn att de själva var omusikaliska så tror man själv också att man är omusikalisk. Men det går att öva upp. 👍
 
Jag hörde nyligen av en musiklärare att forskning visar att om föräldrarna sagt när man var barn att de själva var omusikaliska så tror man själv också att man är omusikalisk. Men det går att öva upp. 👍
Lite som det där om att föräldrarna är akademiker så är chansen större att barnet blir det. Klassiker.

Jag vet inte om jag tror att det är så enkelt.
Jag har spelat trumpet i massor med år, totalt obegåvad. Sjunger så fort tillfälle ges, låter gräsligt. Kan inte hålla takten för fem öre. Poängen är att jag har ju övat, mycket, men blir inte bra för det.
 
Hur man kan förmedla till SVTs sportredaktion att de borde byta ut journalisten som kommenterar all hoppsport utan att låta som ett troll…
(Tycker hon är enormt irriterande och kan alldeles för lite för att ha jobbat med att kommentera ridsport i så många år, och dessutom pratar som att hon kan jättemycket.)
Håller med, pinsamt dåligt ibland. Skriv som det är bara.
 
Kanske får bifoga alla inlägg som ni svarat här i tråden 😁

Du får mer än gärna citera mitt (som jag anser befogade) raseriutbrott eller kärnan i det, jag har för mig att jag skrev en något mer återhållsam version på SVT-sportens Facebook då men fick inget svar så de kan gott påminnas om det. Jag kan erbjuda mig att kolla om sändningen bara för att verifiera hur många gånger hon sa fel utöver de tre nämnda. Ska hon kommentera VM senare i år så måste jag ev. stänga av ljudet.

Detta är ju ändå konkreta faktafel på en så extremt elementär nivå så det tycker jag inte man ska känna sig som troll för att man påpekar sakligt. Och som sagt hade det gällt en mansdominerad sport/sport som följs främst av män så hade det aldrig någonsin accepterats eller fått fortgå.
 
Du får mer än gärna citera mitt (som jag anser befogade) raseriutbrott eller kärnan i det, jag har för mig att jag skrev en något mer återhållsam version på SVT-sportens Facebook då men fick inget svar så de kan gott påminnas om det. Jag kan erbjuda mig att kolla om sändningen bara för att verifiera hur många gånger hon sa fel utöver de tre nämnda. Ska hon kommentera VM senare i år så måste jag ev. stänga av ljudet.

Detta är ju ändå konkreta faktafel på en så extremt elementär nivå så det tycker jag inte man ska känna sig som troll för att man påpekar sakligt. Och som sagt hade det gällt en mansdominerad sport/sport som följs främst av män så hade det aldrig någonsin accepterats eller fått fortgå.
Därför tittar jag sällan på ridsport längre jag står inte ut med henne som kommentator
Hon har ändå kommenterat ganska många år nu men det verkar ju inte bli bättre hör jag
 
Därför tittar jag sällan på ridsport längre jag står inte ut med henne som kommentator
Hon har ändå kommenterat ganska många år nu men det verkar ju inte bli bättre hör jag

Jag håller med. Hon är riktigt jobbig och bidrar inte med något positivt.

Om jag jämför med Henrik Johnsson som jag tyckte var riktigt bra! Han både är inne i världen och inte. Så han kan förklara saker på ett bra sött för de som inte är inne i världen samtidigt som han känner en del av ryttarna och kan bidra med info till oss som själv rider. Man kanske ska vara glad för att SVT inte har OS längre. Då slipper man henne där iaf...

Om någon sätter igång en namninsamling för att få henne utbytt så skriver jag under.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 658
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 812
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp