Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller. Jag har ett knivstål som jag brukar vässa mina på med jämna mellanrum.
Men då kanske jag inte ska köra dom i diskmaskinen i fortsättningen å se om jag märker skillnad. Har också nått å vässa mina knivar med. Gör det ibland när jag tycker de känns slöa, men det beror nog på andra anledningar än ev disk i diskmaskin. 🙈
 
Men då kanske jag inte ska köra dom i diskmaskinen i fortsättningen å se om jag märker skillnad. Har också nått å vässa mina knivar med. Gör det ibland när jag tycker de känns slöa, men det beror nog på andra anledningar än ev disk i diskmaskin. 🙈

Jag brukar väga saker mot varandra, har jag en speciell kniv jag är rädd om så kan jag diska den för hand, men att diska alla knivar för hand tycker jag inte känns värt det, så då får de åka maskin 😁 vi är nog överlag för oförsiktiga med våra knivar så kan nog int skylla deras eventuella slöhet enbart på maskinen :o
 
Jag brukar väga saker mot varandra, har jag en speciell kniv jag är rädd om så kan jag diska den för hand, men att diska alla knivar för hand tycker jag inte känns värt det, så då får de åka maskin 😁 vi är nog överlag för oförsiktiga med våra knivar så kan nog int skylla deras eventuella slöhet enbart på maskinen :o
Nä så är det ju. Jag vet att jag använder kniven ibland att skära upp plast med och det är väl inte så lyckat egentligen, men men. Fått lära mig nått nytt idag. 😅
 
Jag brukar väga saker mot varandra, har jag en speciell kniv jag är rädd om så kan jag diska den för hand, men att diska alla knivar för hand tycker jag inte känns värt det, så då får de åka maskin 😁 vi är nog överlag för oförsiktiga med våra knivar så kan nog int skylla deras eventuella slöhet enbart på maskinen :o
Vi har en gammal uppsättning knivar och en ny (mycket bättre kvalité). De gamla får åka diskmaskin och används till mer vårdslösa grejer, de nya är vi däremot ordentligt rädda om :)
 
Just nu undrar jag hur en häst kan gå omkring med 3.5 ben. Hur kan en hov och halva benet vara borta? Vem kunde tråckla ihop hästen efter att den där biten försvann? Hur kunde den stackars överleva!? Men vem f*n kom på att det är en bra idé att låta hästen klara sig bäst den ville på tre ben?!
 
Just nu funderar jag på vad som händer om man t ex. Lämnat in sina semesterveckor i juli, inte fått dom beviljade än. Man säger upp sig och så infaller sista arbetsdagen på första egentliga semestervecka. Kan man få semester då eller kan arbetsgivaren neka?
Tänker man har rätt till semester under juni-augusti, men vet inte om det kan ändras i samband med en uppsägning.
 
Just nu funderar jag på vad som händer om man t ex. Lämnat in sina semesterveckor i juli, inte fått dom beviljade än. Man säger upp sig och så infaller sista arbetsdagen på första egentliga semestervecka. Kan man få semester då eller kan arbetsgivaren neka?
Tänker man har rätt till semester under juni-augusti, men vet inte om det kan ändras i samband med en uppsägning.
Varför inte bara säga upp sig dagen inn semestern och få all semester utbetalt?
 
Vi har en gammal uppsättning knivar och en ny (mycket bättre kvalité). De gamla får åka diskmaskin och används till mer vårdslösa grejer, de nya är vi däremot ordentligt rädda om :)
De flesta av mina knivar åker diskmaskin. Men jag skärper dem ändå nästan alltid innan jag använder dem.
Men så har jag inga flashiga dyra. De flesta är väldigt gamla och välanvända.
 
Jag brukar väga saker mot varandra, har jag en speciell kniv jag är rädd om så kan jag diska den för hand, men att diska alla knivar för hand tycker jag inte känns värt det, så då får de åka maskin 😁 vi är nog överlag för oförsiktiga med våra knivar så kan nog int skylla deras eventuella slöhet enbart på maskinen :o
Grundslipar man dem igen så spelar det ingen roll att man ovässat dem i diskmaskinen under året som gått. Bra knivar blir inte förstörda, bara oskarpa.
 
De flesta av mina knivar åker diskmaskin. Men jag skärper dem ändå nästan alltid innan jag använder dem.
Men så har jag inga flashiga dyra. De flesta är väldigt gamla och välanvända.
Jag fick en uppsättning i 30-årspresent som jag tycker förtjänar lite extra kärlek. Lämnar in dom på proffs-slipning en gång om året också. :)
 
Jag funderar på om det finns en app där man kan spara alla sina recept. Både egna och recept man hittar på nätet/i kokböcker. Jag skulle vilja att jag och min man kan ha en app där alla recept vi använder finns och som synkar mellan våra telefoner. Idealet hade varit om man kan komma åt den via datorn också för snabbare och enklare inskrivning av recept.
 
Jag funderar på om det finns en app där man kan spara alla sina recept. Både egna och recept man hittar på nätet/i kokböcker. Jag skulle vilja att jag och min man kan ha en app där alla recept vi använder finns och som synkar mellan våra telefoner. Idealet hade varit om man kan komma åt den via datorn också för snabbare och enklare inskrivning av recept.
På family wall kan man lägga in recept, både egna och kopiera in länk från hemsidor. Så där man ni dela emellan er. Där finns annat också man kan dela kalender och matplanering, listor mm.
 
FB_IMG_1655118699231.jpg

Kommentarer käns överflödig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
407
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 700
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 348
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp