Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan erbjuda mig att kolla om sändningen bara för att verifiera hur många gånger hon sa fel utöver de tre nämnda.

Ok ska inte kapa tråden helt för detta ämne men ville bara tillägga att jag fick feeling och kollade upp saken på Svtplay, det gick ganska snabbt. Utöver Annabelle (låter väldigt maskulint ju), Havanna och Weihegold så presenterades även Davinia la Douce och Aquamarijn felaktigt som hingstar trots att det i bild på var och en av dem tydligt stod MARE (och den uppgiften stämmer). Där det stod STALLION så presenterades däremot de också som hingstar.

Dvs en enstaka felsägning hade jag inte hetsat upp mig för, men pinsamma och grundläggande faktafel vid presentationen av fem (av sjutton möjliga) hästar i en och samma sändning?! Då är det faktiskt bättre att vara tyst. Bra jämförelse med Henrik Johnsson ju, håller med om att han är på helt rätt nivå i sin roll och tillför vettig och intressant information för tittaren.
 
Ok ska inte kapa tråden helt för detta ämne men ville bara tillägga att jag fick feeling och kollade upp saken på Svtplay, det gick ganska snabbt. Utöver Annabelle (låter väldigt maskulint ju), Havanna och Weihegold så presenterades även Davinia la Douce och Aquamarijn felaktigt som hingstar trots att det i bild på var och en av dem tydligt stod MARE (och den uppgiften stämmer). Där det stod STALLION så presenterades däremot de också som hingstar.

Dvs en enstaka felsägning hade jag inte hetsat upp mig för, men pinsamma och grundläggande faktafel vid presentationen av fem (av sjutton möjliga) hästar i en och samma sändning?! Då är det faktiskt bättre att vara tyst. Bra jämförelse med Henrik Johnsson ju, håller med om att han är på helt rätt nivå i sin roll och tillför vettig och intressant information för tittaren.

Hon låter som en sån person som tror att hon kan mer än hon egentligen kan och därför helt ogenerat babblar på med självförtroende. Helt okunnig om de direkta faktafel hon levererar.
 
Ja jag funderade precis på samma sak
När det alltid ska sänkas någon? Letas fel. Men att stå för en åsikt på ett möte? Nä, där ska det pratas mysiga saker eller inte sägas något alls. För möten är såååå tråkiga. Dom vill ha den tiden till att snacka skit bakom ryggen istället. Och att dom inte förstår att skitsnack kommer fram. Jäkla mobbare är vad det är. I vuxen form.
 
När det alltid ska sänkas någon? Letas fel. Men att stå för en åsikt på ett möte? Nä, där ska det pratas mysiga saker eller inte sägas något alls. För möten är såååå tråkiga. Dom vill ha den tiden till att snacka skit bakom ryggen istället. Och att dom inte förstår att skitsnack kommer fram. Jäkla mobbare är vad det är. I vuxen form.
Ja helt otroligt egentligen
 
Att en typfamilj med barn i Sverige enligt SEB har en månadsinkomst på 65000 kr att disponera efter skatt. Vilket då kräver att man har en lön på sådär 43000 kr brutto vardera. Vilket jag trodde var en bra bit över medellön och dessutom brukar ju typiska barnfamiljer dessutom gärna jobba lite mindre än heltid.

Hur går det ihop sig?
 
Att en typfamilj med barn i Sverige enligt SEB har en månadsinkomst på 65000 kr att disponera efter skatt. Vilket då kräver att man har en lön på sådär 43000 kr brutto vardera. Vilket jag trodde var en bra bit över medellön och dessutom brukar ju typiska barnfamiljer dessutom gärna jobba lite mindre än heltid.

Hur går det ihop sig?
Ja det låter helt galet. Undra vilken den typfamiljen är?
 
Att en typfamilj med barn i Sverige enligt SEB har en månadsinkomst på 65000 kr att disponera efter skatt. Vilket då kräver att man har en lön på sådär 43000 kr brutto vardera. Vilket jag trodde var en bra bit över medellön och dessutom brukar ju typiska barnfamiljer dessutom gärna jobba lite mindre än heltid.

Hur går det ihop sig?
Kan det vara medräknat barnbidrag och bostadsbidrag? Fast det låter ändå väldigt högt 🤔

(Och med 65 k efter skatt borde man inte vara berättigad till bostadsbidrag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 658
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 795
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp