Bukefalos 28 år!

Juverinflammation. Varför plitor runt juvret?

nilie

Trådstartare
Min gamla tik behandlas med antibiotika mot juverinflammation i ett juver och svullnad i ett bakben. Hon har bytt penicillin och får nu en starkare sort. Det är sista möjligheten att ev bota henne. Går inte detta måste vi ta bort henne.

Tiken har samtidigt fått en massa plitor runt juvret. Hur hänger det ihop? Prov har visat lite stafylokocker i juvervätskan. Kan hunden få plitor av stafylokocker eller är det en biverkning av medicin? (Hon äter också Rimadyl mot smärta och inflammation).

Detta har kommit efter löpet. Det skulle också kunna vara juvertumörer och hudtumörer, säger veterinären. Det är inte aktuellt med operation då hon är nästan 14 år.

Svullnaden har minskat både i juver och ben men det är fortfarande svullet på båda ställena. Återbesök till veterinär på tisdag.

Synpunkter någon?
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt 24-åriga islandssto har under ungefär 2 års tid varit väldigt svullen runt och i sitt juver. Juvret är så pass svullet att det...
Svar
5
· Visningar
1 771
Senast: Teilani
·
Hundhälsa Min vovve fick tillbaka sin ögoninflammation i helgen. Var hos veterinären igår och nu går han på både antibiotika och kortison. Han...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Aliide
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 803
Senast: lillcrim
·
Hästvård Min pålle hoppade rätt in i kulhandsken på transporten med ena bakbenet, det blev som ett hack, 2-3 cm på framsidan av skenbenet (om man...
Svar
2
· Visningar
2 987
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp