Bukefalos 28 år!

Kädsel :P

C

careblomman

Får man ha brun kavaj när man tävlar dressyr? I vilka klasser isf, alla?

Någon som har något bra tips på vart man kan köpa en mörkbrun kavaj? :o :bump:

+ Måste man ha vitt schabrak eller går det lika bra med cremefärgat?
 
Sv: Kädsel :P

Du får ha vilken färg du vill på kavajen och schabraket, är inte reglerat i TR.
Tävlar själv ibland med brun kavaj (equiline) o cremefärgat schabrak, tycker de är toksnyggt!
 
Sv: Kädsel :P

Sist jag tävlade ägde jag ingen svart kavaj utan endast en brun. Letade som en tok om man fick bära sådana färger men utan resultat.
Så jag åkte ialla fall i väg på tävlingen med min bruna kavaj och svarta hjälm:angel: kände mig lite dum när alla andra bar antingen svarta eller mörkblåa kavajer. Men det var ingen som sa något ialla fall :p
 
Sv: Kädsel :P

Kolla Tävlingsreglementet (TR) för dressyr. Där står precis vad du får och inte får ha! ;) Själv tycker jag det är på tiden att det blir lite gladare på tävlingarna! ;)
 
Sv: Kädsel :P

Tack för alla svar!! :D

Jag är sån där tönt och måste matcha (stavning?) allt även när jag tränar.. Heheh så jag har inte kunnat börja tävla riktigt än igen för jag håller på och ska byta ut allt..

Vill ha en brun JW hjälm men vet inte om man får tävla dryssyr i den kanske inte någon snygg dressyr hjälm men den är ju så snygg! :D
Och så tänkte jag ha en brunkavaj med typ rosa eller creme färgad krage och creme/rosa skjorta, Creme färgat schabrack med brun o rosa kant :D Brun sadel, brunt träns med mässing beslag :D och cremefärgade ridbyxor, bruna sporr remmar och mässing sporrar, bruna stövlar (det har jag)

Så det är bara kavaj, hjälm, skjota och schabrack som saknas :D
Haha ni tycker säkert det låter hemskt, men jag tycker det låter finfint :D:D:D:D:D
 
Sv: Kädsel :P

Så tråkigt med allla nissar som bara har svart och vitt :( Behövs verkligen mera färg :D !!
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 067
Senast: MiniLi
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: ako
·
Övr. Katt Rent hypotetiskt, om jag skulle välja att importera en kattunge från Europa, dvs utomlands men inte längre bort än så, är det något jag...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp