Känner mig som världens sämsta mamma =(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Alla mina 4 barn har sovit/sover i vår säng. De 2 äldsta (tjejer) sov i egen säng redan vid 1 års ålder medan pojkarna har varit mer beroende av oss på natten upp till 2 års ålder. Vi har även idag juniorsängen till 3 åringen brevid oss och för honom räcker det så han sover hela nätterna. 1 åringen sover halva natten i spjälsängen brevid oss men kommer sedan upp till oss.
Som förälder så tycker jag att man får räkna in att man kanske får ha barn i sängen under deras tidigaste år. Vi är deras trygghet och behöver de den på natten så är det vår skyldighet att ge dem det. Sen att det är mysigt att ha dem där är bara ett plus i kanten. ;)
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Klart att han är läskunnig ! Och klok som förstår att mamma behöver sin sömn :-)

Jag tror att du gör helt rätt som litar på DIG SJÄLV ! Du kan behöva lite praktiska tips för att få till det och det har du ju fått flera stycken här. Alla är olika, både barn och föräldrar.

En grej kanske skulle vara att du inte har så mycket leksaker just i sängen hos honom så att han förknippar sängen med sömn inte lek. OCh sen kanske du kan lägga en mamma-t-shirt där så att han känner lukten av mamma. Och ställa spjälisen precis jämte din säng som flera redan föreslagit. En annan grej kan vara att när han vaknar inte amma honom om han nu inte är just hungrig utan bara vill ha lite trygghet så kan han ju få det genom att du gör honom medveten om att du finns, min son han älskade att hålla hand. Andra barn kan tycka om att man sjunger för dem (det gillade han konstigt nog också trots att det var jag som sjöng) eller bara klappa dem över kroppen. Sen hade ju mina barn napp och det var väldigt praktiskt - var de hungriga åkte nappen ut, var de bara nappiga så stannade den.
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Nu ni sover han i sin säng,jag gjorde såhär,ammade så han blev trött,la honom i sängen (då vaknar han ju till men är fortfarande lite seg) med sin bitring (han använder inte napp) och snuttefilten,sätter igång hans speldosa så lyssnar han på den,biter ev lite på ringen drar snutte över huvet och somnar...
BVC tanten kommer nog inte att bli glad,men jag är KANONNÖJD :bump:
Han vaknar dessutom mer sällan i sin säng och verkar sova bättre där än i min säng där vi väcker varann hela tiden,när han väl började att sova mer så ledde det till att han började sova mer ofta,han sover tom middag vilket ju är väldigt praktiskt att ha den tiden att röja på.

Tack för alla jättefina tips jag fått här,sparar tråden för många tips var väldigt bra och kan vara bra att ha senare (tror ju inte att han sover som en klocka ALLTID bara för att det funkat en vecka)

Mvh Zaria
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Klart han kunde läsa ;)

Nä, jag tror att genom att du funderade högt på hur du ville ha det, så blev du tydligare mot honom och då blev han lugn/trygg av det.

så det var väldigt bra jobbat av dig zaria :love:


Kram
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Vad skönt att du hittat ett sätt som fungerar! Ofta är det ju så att man genom tips från andra kan hitta ett eget sätt som passar. Om inte annat så kan det vara skönt att höra att i princip alla har en egen ide om vad man ska göra. Och att allas sätt är rätt trots att inga gör likadant!

Jag tror som mimus, att du omedvetet blivit tydligare och då blir ni båda trygga i situationen.

Njut nu när du löst problemet :) Och du - du är en jättebra mamma!
Kom ihåg det!
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Vad skönt att det löste sig! Och du, kom ihåg: Det är DU och DITT BARN som ska vara nöjda, inte BVC-tanten :D
 
Sv: Känner mig som världens sämsta mamma =(

Madick skrev:
Vad skönt att det löste sig! Och du, kom ihåg: Det är DU och DITT BARN som ska vara nöjda, inte BVC-tanten :D

Jag håller med dig fullständigt!

Alla barn är olika och jag har också försökt med den där 5 minuters metoden och den fungerade så jävla illa att min son inte ville sova alls tillslut för den stunden förknippades med gråt och separation för honom så jag litade på mig själv och gjorde det jag tyckte kändes bra och allt löste sig.

Allt BVC säger är inte dåligt men vissa saker får man ta med en nypa salt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 428
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 036
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp