Känns inte bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är saker som skaver och just nu har jag lite svårt att ha överseende med det. Antagligen har jag lite pms och då växer irritationsmomenten.

Jag har suttit hemma i snart 3 veckor nu och jag känner att hela semestern håller på att gå åt fanders. Jag försöker göra små utflykter och så, men det blir inget vettigt. Igår satt jag på en brygga och tittade på båtar. Jag satt där rätt länge och tyckte det var trevligt ända till naturbehoven tvingade mig därifrån. Så jag gjorde en tur till stan och passade på att köpa lite blommor att byta ut penséerna mot. Men sen hamnade jag åter hemma. Jag planterade blommorna men jorden tog slut innan jag blev klar så jag måste köpa mer av den varan idag.

Min bil är dessutom trasig. Inte så att den inte går att köra men rosten var värre än jag trodde så det har gått hål i plåten :( Jättejobbigt eftersom jag inte kan laga själv och är beroende av andra. Jag får lyckligtvis hjälp av exet och en gemensam bekant som äger en svets (och kan hantera den), men jag känner mig obekväm. Jag vet inte heller vilken dag jag kan få hjälp med det och kan inte planera något egentligen.

Förra veckan beställde jag lite kläder på nätet och när jag fick se topparna jag beställt så såg de inte alls ut som jag trodde. Jag trodde att spetsen på framsidan låg ovanpå ett annat tyg men det visade sig att framsidan bestod bara av spetsen. Shit också! Helt genomskinligt alltså. Det kan jag ju inte ha. Jag måste skicka tillbaka och får en returavgift på 49 kr. Surt. Topparna var skitsnygga annars och jag hade sett fram emot att ha dem.

Jag tycker jag har en så enorm brist på kläder jämt. Förutom att t.ex. alla shorts blir smutsiga på en gång så har jag svårt att få ihop till en maskin tvätt. Hyresvärdens tvättmaskin är jättestor, men även om den varit mindre hade jag haft svårt att fylla den. Så jag vill inte tvätta bara för att jag endast lyckas få ihop några plagg i botten på maskinen och så har jag svårt att samtidigt hitta användbara kläder i garderoben. Just nu är det ju shorts som gäller dag ut och dag in. T-shirts är jag inte så sugen på utan vill hellre ha ett ärmlöst linne (eller möjligen topp med jättekort ärm) men samtliga linnen är också smutsiga. Det är nästan så jag funderar på att skaffa en sambo bara för att kunna få ihop tillräckligt med smutsiga kläder att fylla en tvättmaskin med.

Och just nu längtar jag bara efter att komma hemifrån. Jag är så less på att bara vara hemma. Det får ju bli en utflykt idag med.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Min mamma fyller år om ett par veckor – och det är helt stopp på idéfronten. Hade en tanke att köpa en typ "textiltvätts"-maskin, då hon...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Otherside
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 365
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 816
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 090
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp