Känslor för "fel" person

Agapi

Trådstartare
Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är en enda röra.

Den ena, som vi kan kalla A, är två år yngre än mig. Han kommer från en annan del av landet men bor nu i stan pga studier. Han är lååång och otroligt vacker - alldeles för snygg för mig.
Vi träffades på ett uteställe för lite mer än två veckor sedan. Satt och pratade i några timmar och så blev det lite pussar. Efter det har jag träffat honom tre gånger på olika uteställen och vi har återigen suttit och pratat länge. Häromdagen bjöd han ut mig på dejt och vi satt på ett café i sex timmar och pratade om allt mellan himmel och jord och skrattade mycket. Var faktiskt riktigt trevligt! Det hade jag inte väntat mig.
När caféet stängde följde jag med honom hem och såg en film. På morgonen hade vi lite sex sådär. Var väldigt trevligt det med ;)
Sen var det dags för honom att gå till jobbet så jag följde med och vi hämtade även upp en kompis till honom. "Hej Sverige!" sa han glatt när han träffade mig, så tydligen har A pratat om mig. Han var också helt öppen med att hålla om mig och pussa mig trots att hans kompis var med.

Igår sms:ade vi, minns inte vad vi pratade om men vi kom in lite på det här med att inte har så bra erfarenhet av killar. Så då kom allt det här som jag har hört sååå många gånger tidigare: "Jag är inte som alla andra", "Du har träffat fel killar", "Du kanske har träffat den rätte nu" bla bla bla.

Som sagt, han är rolig, gudomligt vacker och allt sånt. Men min magkänsla känns inte bra. Min bästa kompis, som också har träffat honom, har exakt samma magkänsla. Vi kan inte riktigt sätta fingret på vad det är...


Sen har vi då den andra killen, som vi lite fantasifullt sådär kan kalla B. Han är :love: Honom träffade jag på en pub under en fotbollsmatch. Han var där med två kompisar och sin mamma som var på besök i landet (den damen var för övrigt helt underbar!). Hur som helst, han såg att jag hade en snusdosa och sen var konversationen i full gång. När jag och min kompis skulle gå bytte jag och B nummer så att han kunde beställa snus från mig.
Efter det har vi sms:at en hel del och vi har båda samma sjuka humor :D Har även besökt honom på ett utav hans jobb (bar) några gånger och jag har knappt vågat se på honom eller prata med honom för att jag får fyrverkerier i kroppen. Den känslan har jag bara haft en, enda gång förr (i vintras, men den killen försvann i två veckor och dumpade mig sen över facebook...).
Min magkänsla säger mig att det är så rätt som det bara kan bli och min kompis känner likadant och tycker att jag och B passar hur bra som helst ihop.

Problemet då? Jo, han har flickvän sedan sju år tillbaka. Det berättade han igår. De har dock en del problem och det har inte varit bra mellan dom under en ganska lång tid. "Och sen kom du in i bilden och swept me off my feet" som han så fint kallade det. Han sa att han tycker om mig väldigt, väldigt mycket och att hans höjdpunkt under dagarna är när han får sms av mig. Han berättade också att hans mamma tyckte jag var helt fantastisk och hon kunde inte sluta prata om mig. Han vill verkligen vara med mig.
Hur som helst. Han vill inte såra sin flickvän och han vill inte såra mig. Han har aldrig varit otrogen mot henne (vad han säger iaf) och han vill inte heller att jag ska vara "den andra kvinnan". Så han bad mig om att ge honom tid, en-två månader nåt sånt. Och han förstod helt och hållet om jag inte ville vänta, men att han verkligen vill vara med mig.
Jag uppskattar verkligen hans uppriktighet och att han är ärlig. Såna killar har jag aldrig träffat... Han är lika gammal som mig och berättade för mig att han vill få lite mer ordning på sitt liv, för "vi blir ju inte yngre". Jag gissar på att han har tankar på familj.

Men, det finns mer problem. B är född i England men uppvuxen på flera olika platser i världen. Han har haft en tuff uppväxt och började redan som 13-åring med tunga droger. Numer är han dock "ren" och röker bara gräs. ("Bara" gräs kanske låter lite fel, men jag bor i ett land där synen på marijuana är heeelt annorlunda än i Sverige.)
Man kommer dock aldrig kunna leva ett sånt där Svensson-liv med honom. Han har under en längre tid bott i Asien och har tillsammans med sin far några företag där som hindrar honom från att stanna på en och samma plats för länge. Har iiiingen aning vad det handlar om, men så är det. Han odlar även marijuana som han säljer... Vid första anblick är han en svärmorsdröm, men under ytan är det kanske inte riktigt så. Han är dock en otroligt omtänksam, vänlig och intelligent person.

Ja. Det var det. Ska man gå på magkänslan fastän B har en del skelett i garderoben? A verkar uppriktigt intresserad av ett förhållande men min magkänsla känns inte alls bra. Även han har dock ett drogrelaterat förflutet med det har i princip alla här i landet...

Har faktiskt tagit hjälp av Änglakort angående B (vissa kanske tycker det är löjligt men jag tror på dom och de har haft rätt många gånger förr). Första kortet som kom upp? "New Love", vars betydelse är att jag ska vara öppen för förändringar i min relation och inte hänga upp mig på hur förhållanden "ska" vara.

Oj, vad långt det blev. Jag vet inte vad jag ska göra... Hela mitt inre skriker att B är Han med stort H. Men med tanke på hur hans liv ser ut...? Jag vet inte. Åsikter eller tankar?
 
Sv: Känslor för "fel" person

Sluta fundera så myckt på hur de är, vad de vill coh vad de tycker.

Gör det du vill. Det är det enda som funkar.
Vill du vänta på B, vänta på B.
Vill du leka med A under tiden, lek på med A.

Ingen av oss kan säga vart du eller nån av grabbarna kommer landa.
livet är inte så svartvitt.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Du skriver att du har dålig erfarenhet av killar och det känns
väl kanske inte som du med dessa två försöker skaffa dig
bra erfarenheter ;-)
 
Sv: Känslor för "fel" person

Det är sant... Åååh vad allt hade varit enkelt allt var svartvitt.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Sluta fundera så myckt på hur de är, vad de vill coh vad de tycker.

Gör det du vill. Det är det enda som funkar.
Vill du vänta på B, vänta på B.
Vill du leka med A under tiden, lek på med A.

Ingen av oss kan säga vart du eller nån av grabbarna kommer landa.
livet är inte så svartvitt.

Med risk för att B inte alls skulle uppskatta att det leks med A under tiden kanske, även att han eventuellt har sitt förhållande på avvecklande...
 
Sv: Känslor för "fel" person

Du skriver att du har dålig erfarenhet av killar och det känns
väl kanske inte som du med dessa två försöker skaffa dig
bra erfarenheter ;-)

Tänker du på drogerna? Sånt är så vanligt här så ingen höjer ens på ögonbrynen. T.o.m jag, även om det har varit svårt att vänja sig vid att folk röker på helt öppet - överallt.
Faktum är att hela min bekantskapskrets här röker gräs och många tar också tyngre saker. Min bästa killkompisen är den snällaste som finns och han brukar ta både det ena och det andra och många gånger är jag förvånad att han ens lever. Men det gör honom inte till en sämre person :)
 
Sv: Känslor för "fel" person

Man kommer dock aldrig kunna leva ett sånt där Svensson-liv med honom.
Han har inte ens dumpat sin tjej än och du funderar redan över ert liv ihop?

Tänk inte så mycket! För det första behöver du inte välja en bara för att du väljer bort den andra, och för det andra har du ju knappt ens lära känna dem än ordentligt.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Faktum är att hela min bekantskapskrets här röker gräs och många tar också tyngre saker. Min bästa killkompisen är den snällaste som finns och han brukar ta både det ena och det andra och många gånger är jag förvånad att han ens lever. Men det gör honom inte till en sämre person :)
Kan tänka mig att personerna är snälla ändå och bra personer men, är det något att skaffa ett seriöst förhållande med familj osv? Jag hade inte velat ha en partner som röker gräs osv ifall vi skulle ha barn och grejer. Som kompis visst men kanske inte som en partner.

Annars skulle jag ta det som det kommer, inte kasta sig in i något utan lära känna dom och efterhand lär det väl visa sig vem av dom som du dras mest till.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Jag är inne på samma linje som några andra i tråden. Ifall det är stabilitet och familj du vill ha så är nog inte någon av dem en bra kandidat.

Sen tycker jag inte att du ska jämföra Österrike och Sveriges drogkulturer, för det handlar inte om länder, det handlar om kompisgäng. Det finns massor med människor i Sverige som röker på och vars hela umgängeskrets röker också. Delar av min umgängeskrets kan beskrivas precis som "alla" du känner i Österrike. Men det handlar nog mer om att du umgås med en viss typ av människa. Börjar man snacka med svenskar så har enormt många prövat droger här med. Tittar man på statistiken skiljer det sig inte mycket mellan Sverige och Österrike. Däremot ligger ju Spanien, Italien, England och större delen av österuropa högt på listan.

Så det handlar nog inte så mycket om land, utan om umgängeskretsar.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Jag tror inte heller att någon av dem kommer ge dig så mycket bättre erfarenheter av män. Men livet kan ju alltid överraska. Beror ju på vad du vill ha, vill du ha trygghet och familj eller någon som det sprakar om när ni ses? Är du beredd att anpassa ditt liv efter B? Hans liv låter ju...ansträngande att bygga en relation i. Kan du ha is i magen och bara ha kul med B? Eller kommer du bli upp över öronen kär och vilja ha mer än vad han kanske kan ge? Om du redan nu känner att han är killen med stort H skulle jag nog personligen backa.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Jag tycker inte du ska ta någon av dem. Det går att hitta fantastiska människor som varken ger dålig magkänsla eller är upptagna och som har missbrukat - och nu brukar/säljer - droger. Man behöver faktiskt inte kompromissa.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Det kan jag hålla med om. Jag har bott i Österrike i 14 år. Halva tiden i Wien och jag har då inte kommit i kontakt med speciellt många personer som röker på eller kör med tyngre saker.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Men har DU inga egna ramar?! Hur kan du tycka det är acceptabelt med droger bara för att ingen annan höjer ögonbrynet?

Har du inga egna åsikter? Eller väntar du bara på att någon ska komma och fylla din kopp.

Ingen av dem verkar vara något mer än tillfälliga bekanta, definitivt inte fast-förhållandematerial i alla fall. Familj - aldrig i livet!
 
Sv: Känslor för "fel" person

Äh. Förhållanden är överskattade. Skit i båda snubbarna och hitta på nåt skoj istället

/bitter_tjej_28
 
Sv: Känslor för "fel" person

Rent spontant känner jag att om A redan ger dig en dålig magkänsla är det nog inte värt att gå vidare med. Gällande B tycker jag att du kan avvakta och se hur han hanterar flickvänssituationen. Jag menar, konstigare saker har ju hänt än att någon blivit kär i en annan while in a relationship, kunnat avsluta det och levt lycklig med den nya. Jag har i alla fall full förståelse för att man inte bara dumpar sin tjej sen 7 år på en sekund.

Och det här med om du vill acceptera killar som tar droger tänker jag inte alls lägga mig i:)
 
Sv: Känslor för "fel" person

Jag tycker inte du ska ta någon av dem. Det går att hitta fantastiska människor som varken ger dålig magkänsla eller är upptagna och som har missbrukat - och nu brukar/säljer - droger. Man behöver faktiskt inte kompromissa.

+ 1!

Dessutom hade jag faktiskt dragit öronen åt mig lite om jag berättat för ett ragg att jag har dåliga erfarenheter av killar och han börjar bedyra hur bra han är och att allt varit fel innan och att det kanske är rätt nu. Jag kan inte förklara varför men det hade spontant inte känts jättebra.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Måste du välja A eller B? Det finns ju hur mycket killar som helst ute i världen som säkert passar dig bättre. Det är ju inte så att det bara finns de här två killarna kvar.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Dessutom hade jag faktiskt dragit öronen åt mig lite om jag berättat för ett ragg att jag har dåliga erfarenheter av killar och han börjar bedyra hur bra han är och att allt varit fel innan och att det kanske är rätt nu. Jag kan inte förklara varför men det hade spontant inte känts jättebra.

Jag med.

101010
 
Sv: Känslor för "fel" person

Fast eftersom TS trots allt bevisligen känner såhär "ovanligt" starkt för båda killarna kan det nog vara ett svårt råd att följa. Jag förstår vad du menar och tycker likadant egentligen, men kan som sagt tänka mig att det förefaller helt omöjligt för TS...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
576
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: hastflicka
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 978
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp