Kär i chefen, vad gör man?

Tja, det tog ändå 11 inlägg innan guilt trippen började distribueras.

Kan vi inte alla enas om att de enda två som har med någons relation att göra är de två som är inblandade?
Fast om TS nu skriver en tråd på ett forum och frågar om ideer och synsätt så är väl det helt klart att man får räkna med alla slags synsätt?

Inget är ju rätt eller fel, alla skriver utifrån hur de tänker
 
Fast om TS nu skriver en tråd på ett forum och frågar om ideer och synsätt så är väl det helt klart att man får räkna med alla slags synsätt?

Inget är ju rätt eller fel, alla skriver utifrån hur de tänker
Jag håller i sak med här, men min erfarenhet är att om han inte gillar sin partner så kommer det ta slut tids nog ändå. Det kanske går fortare om ett annat alternativ står på tur, ja, absolut. Men jag har svårt att tro att det skulle vara den utlösande faktorn.

Jag har varit den andra kvinnan en gång och det var inte tal om att lämna hans partner trots att han var sååååååå kär i mig. Jag avslutade och sedan sex månader senare så hade han lämnat sin dåvarande partner. Helt utan någon annans inblandning. Vårat "förhållande" upptäcktes aldrig av någon. Så absolut att man ska ge olika synvinklar på det hela, men att vara så egocentrisk att man tror att det tog slut ENDAST för att man själv blandade sig i eller liknande är nog inte nyttigt. Och jag tvivlar på att det någonsin är sant.
 
Jag skulle också avvakta lite över sommaren. Vill du ha kvar ditt jobb och känna dig bekväm med ert samarbete? Jag tänker, att om du pratar med honom om detta, raka rör, och det visar sig att han i själva verket inte alls är intresserad i den utsträckningen att han vill göra nåt av det. Så kan det bli lite awkward.... Man vet ju inte. Han kanske blir smickrad och glad (fastän han inte vill gå vidare), eller han kanske tycker det är genant och jobbigt och då kanske ert samarbete på jobbet blir stelt och besvärligt. Eller också vill ha göra mera, och då blir det hela ... tja, vem vet? Jag tycker det känns lite väl tunt för att riskera sitt jobb för - inte så att du riskerar att bli avskedad (det vore ju sanslöst) men stämningen kan bli jobbig.
 
Been there, done that...

Jag var kär i min chef i två år innan vi gemensamt upptäckte att han kände likadant... Det var han som tog upp det med mig, jag hade nog inte gjort det själv.

Vi hade, under de där två åren, det fantastiska flytet när vi jobbade ihop - allt gick lätt, allt var roligt, vi bubblade av gemensamma idéer (nystartat företag, så väldigt mycket entreprenörsanda). Tror att folk runtomkring oss (dvs övriga kollegor) insåg vad vi kände för varandra innan vi gjorde det själva.

Att han valde att prata om känslorna med mig ledde till att vi inledde ett synnerligen olämpligt förhållande - man hade ju kunnat tro att två vettiga människor hade kunnat prata med varandra och inse det olämpliga, men det blev liksom tvärtom. Att inse att den andre kände likadant som en själv ledde bara till att den där gnistan som hela tiden funnits blev till en explosion. Helt fantastiskt och helt galet! Kan inte riktigt ångra det, även om jag när jag ser tillbaka inser att det var fullständigt vansinne hela grejen!

Vi var båda gifta, hade båda självständigt tänkt tanken att lämna våra respektive. Men gjorde det inte då utan hade en rätt lång otrohetsrelation. När vi båda till slut lämnade våra respektive fortsatte vi relationen - som särbos, på relativt långt avstånd från varandra geografiskt. Men då hade "han" redan inlett en annan livsresa, nämligen att bli sitt verkliga jag som "hon". En minst sagt komplicerande faktor för mig som heterosexuell kvinna, men vi fortsatte ett tag ändå. Idag finns det inget kvar av det som var "han", vi har ingen sexuell eller romantisk relation med varandra längre, men jag har en en tät och nära vänskaplig relation med den kvinna som "hon" visade sig vara.

Jag har upptäckt hur mycket jag gillar att rå mig själv och bo ensam (eller nästan ensam, min dotter bor hos mig ibland), så jag är på en plats i livet där jag trivs. Och blir det någon mer kärleksrelation för mig så blir det med en man som är singel från början, jag har haft nog med drama! (Kanske ska skriva en bok om detta en dag?)
 
Du får tycka precis vad du vill, det gör nämligen jag. Tycker det är illa att ge sig in i något där man är fullt medveten att den andre är gift. Men buke i ett nötskal.

Varför är det illa? Jag är av den åsikten att en tredje part inte kan förstöra ett bra förhållande. Vill en inte vårda sin relation och därför skyller på andra när det går i kras kan en med fördel göra det för en bitter livssyn (där en är ett offer utan ansvar). Eller inse att mina relationer är mina att vårda eller förstöra efter eget gottfinnande.

För ts del låter det som en kass deal jobbmässigt, därför hade jag nog tagit semestern till att rannsaka mig själv och känslorna för att till hösten återgå och fatta någon form av beslut.
 
Varför är det illa? Jag är av den åsikten att en tredje part inte kan förstöra ett bra förhållande. Vill en inte vårda sin relation och därför skyller på andra när det går i kras kan en med fördel göra det för en bitter livssyn (där en är ett offer utan ansvar). Eller inse att mina relationer är mina att vårda eller förstöra efter eget gottfinnande.

Håller med till 100%! Väl formulerat :up:
 
Varför är det illa? Jag är av den åsikten att en tredje part inte kan förstöra ett bra förhållande. Vill en inte vårda sin relation och därför skyller på andra när det går i kras kan en med fördel göra det för en bitter livssyn (där en är ett offer utan ansvar). Eller inse att mina relationer är mina att vårda eller förstöra efter eget gottfinnande.

För ts del låter det som en kass deal jobbmässigt, därför hade jag nog tagit semestern till att rannsaka mig själv och känslorna för att till hösten återgå och fatta någon form av beslut.

För min del hade jag inte gett mig in i det för att jag inte hade velat bli en del av ett sånt drama. Han hade fått lämna frun först, skilja sig och hela grejen sen hade vi kunnat ta reda på om det är nåt mellan oss.
 
Varför är det illa? Jag är av den åsikten att en tredje part inte kan förstöra ett bra förhållande. Vill en inte vårda sin relation och därför skyller på andra när det går i kras kan en med fördel göra det för en bitter livssyn (där en är ett offer utan ansvar). Eller inse att mina relationer är mina att vårda eller förstöra efter eget gottfinnande.

För ts del låter det som en kass deal jobbmässigt, därför hade jag nog tagit semestern till att rannsaka mig själv och känslorna för att till hösten återgå och fatta någon form av beslut.

Jag håller helt med dig, och det som har skrivits gällande ansvarsbiten tidigare i tråden. Men, med det sagt, så hade jag ändå undvikit det. Jag har varit hans partner i en sån här situation (två gånger) och vare sig hon vill det eller inte så blir hon ju en del av min sorg. Även om enbart han hade ett ansvar gentemot mig, så är hon ju fortfarande en del av min sorg och vad jag behövt bearbeta efteråt. Vad jag grubblat och hulkat över. Personligen hade jag inte velat vara den personen i någon annans liv. Nåväl, om det inte var kärlek då, och det var det faktiskt för en av dem. De är gifta nu så den smärtan som jag gick igenom då får väl ses som sekundär i sammanhanget. Men jag skulle inte lättvindigt kasta mig in i relationer med upptagna män, att bli bedragen själv gav mig lite nya perspektiv på det där, och som sagt vill jag inte vara en del av någon annans sorg om jag har möjligheten att undvika det.

Sedan så behöver det ju inte vara så att en har missat att vårda sin relation för att man blir bedragen. Jag tyckte jag vårdade mina väldigt väl. Lite för väl, eftersom det var så uppenbart att jag hade starkare känslor för min partner än vad han hade för mig så gjorde jag precis allt för att vara perfekt på alla sätt och vis, och få honom att tycka det också. Men det hjälpte icke tyvärr eftersom hans hjärta (och reproduktionsorgan) var någon annanstans redan.

Så med det sagt, TS, jag hade tagit det lite chill och se om det lägger sig. Om det inte gör det så kan du ju fundera på om och i så fall hur du kan agera på det. Men väg det också mot ditt jobb, eftersom ni inte kan ha en relation där någon av er är överordnad.
 
Förresten kom jag på att jag också haft känslor, eller någonting liknande i alla fall, för en chef. Jag minns inte riktigt varför jag inte agerade på det. Jag tror det var för att jag egentligen tyckte att han var lite för gammal för mig, och hade dessutom fru och barn, och tänk om mitt närmande skulle falla helt fel ut? Vad skulle hända med min jobbsituation då? Så jag accepterade nog bara att det var så och stod ut med att jag då och då drömde på nätterna om att han lämnade sin fru för mig :D :o När jag tänker tillbaks på det så var det nog mest att han var en trygg man i mitt liv. Han var empatisk, lugn och såg efter mig på ett sätt som jag verkligen behövde just då när mycket annat i livet hade varit turbulent. En fantasi om trygghet, som sannolikt hade blivit någonting helt annat om jag agerat på det.
 
Jag håller helt med dig, och det som har skrivits gällande ansvarsbiten tidigare i tråden. Men, med det sagt, så hade jag ändå undvikit det. Jag har varit hans partner i en sån här situation (två gånger) och vare sig hon vill det eller inte så blir hon ju en del av min sorg. Även om enbart han hade ett ansvar gentemot mig, så är hon ju fortfarande en del av min sorg och vad jag behövt bearbeta efteråt. Vad jag grubblat och hulkat över. Personligen hade jag inte velat vara den personen i någon annans liv. Nåväl, om det inte var kärlek då, och det var det faktiskt för en av dem. De är gifta nu så den smärtan som jag gick igenom då får väl ses som sekundär i sammanhanget. Men jag skulle inte lättvindigt kasta mig in i relationer med upptagna män, att bli bedragen själv gav mig lite nya perspektiv på det där, och som sagt vill jag inte vara en del av någon annans sorg om jag har möjligheten att undvika det.

Sedan så behöver det ju inte vara så att en har missat att vårda sin relation för att man blir bedragen. Jag tyckte jag vårdade mina väldigt väl. Lite för väl, eftersom det var så uppenbart att jag hade starkare känslor för min partner än vad han hade för mig så gjorde jag precis allt för att vara perfekt på alla sätt och vis, och få honom att tycka det också. Men det hjälpte icke tyvärr eftersom hans hjärta (och reproduktionsorgan) var någon annanstans redan.

Så med det sagt, TS, jag hade tagit det lite chill och se om det lägger sig. Om det inte gör det så kan du ju fundera på om och i så fall hur du kan agera på det. Men väg det också mot ditt jobb, eftersom ni inte kan ha en relation där någon av er är överordnad.
Fast med detta bevisar du min inställning.

Ert förhållande var kass innan den nya kom in i bilden.
 
Jag tycker du ska dra dig ur så fort som möjligt. Visar det sig att han skiljer sig, kan du fundera igen.

Jag kan inte förstå hur man kan lita på någon som är upptagen och otrogen och jag skulle inte vilja ha en sådan innan denne i så fall har skiljt sig. Och jag skulle själv inte välja någon som är gift med hänsyn till dennes familj, en otrogen är ett rötägg och jag skulle inte vilja bli utsatt för det i framtiden när han kanske hittar ytterligare en ny. I min värld finns det inget att bygga på med någon som varit otrogen, har personen en dålig relation kan denne skilja sig först och därefter inleda nya relationer.
 
Jag tycker du ska dra dig ur så fort som möjligt. Visar det sig att han skiljer sig, kan du fundera igen.

Jag kan inte förstå hur man kan lita på någon som är upptagen och otrogen och jag skulle inte vilja ha en sådan innan denne i så fall har skiljt sig. Och jag skulle själv inte välja någon som är gift med hänsyn till dennes familj, en otrogen är ett rötägg och jag skulle inte vilja bli utsatt för det i framtiden när han kanske hittar ytterligare en ny. I min värld finns det inget att bygga på med någon som varit otrogen, har personen en dålig relation kan denne skilja sig först och därefter inleda nya relationer.
Vem har varit otrogen i den här historien?
 
Vem har varit otrogen i den här historien?

Det andra stycket var mer allmänt menat, om dom skulle dra det ett steg längre. Jag tolkade det som att det finns någon sorts gnista emellan dom.
Jag tycker TS ska dra sig ur och inte agera på några känslor sålänge han är upptagen. Skulle chefen vilja starta något innan han har skiljt sig så är han ingenting att ha tycker jag.
 
Hade jag velat ha något seriöst så hade jag aldrig gett mig in i ett förhållande med någon som är villig att vara otrogen. För något mindre seriöst och för skojs skull så hade jag brytt mig mindre.

Är dock tveksam till att inleda något med folk på jobbet. Kan bli obekvämt och jag föredrar att inte ingå i relationer som redan från början har saker som kan bli obekväma.
 
Hade jag velat ha något seriöst så hade jag aldrig gett mig in i ett förhållande med någon som är villig att vara otrogen.

Jag hade inte varit så kategorisk. Visst finns det många beteenden hos människor som går igen under livet, men samtidigt vore det ju hemskt tråkigt om vi inte hade förmågan att växa eller lära av våra misstag. Eller att någonting helt enkelt enbart sker en gång i livet, och inte igen. Vi ser mellan fingrarna med många tidigare misstag hos våra partners men just otrohet har av någon anledning blivit "once a cheater always a cheater". Det kan ju också vara så att omständigheterna just där och då, gjorde att det skedde enbart just där och då, även för en person som annars har god karaktär. Och att en person aldrig har varit otrogen är ingen garanti på att det aldrig kommer att ske framöver, vem vet, hen kanske bara aldrig stått inför en sådan situation förut. Så jag hade nog gjort en egen bedömning av personen och situationen, och skapat mig en uppfattning om ifall det är en person jag vill ha en relation med eller inte.
 
Jag hade inte varit så kategorisk. Visst finns det många beteenden hos människor som går igen under livet, men samtidigt vore det ju hemskt tråkigt om vi inte hade förmågan att växa eller lära av våra misstag. Eller att någonting helt enkelt enbart sker en gång i livet, och inte igen. Vi ser mellan fingrarna med många tidigare misstag hos våra partners men just otrohet har av någon anledning blivit "once a cheater always a cheater". Det kan ju också vara så att omständigheterna just där och då, gjorde att det skedde enbart just där och då, även för en person som annars har god karaktär. Och att en person aldrig har varit otrogen är ingen garanti på att det aldrig kommer att ske framöver, vem vet, hen kanske bara aldrig stått inför en sådan situation förut. Så jag hade nog gjort en egen bedömning av personen och situationen, och skapat mig en uppfattning om ifall det är en person jag vill ha en relation med eller inte.

För mig handlar det mer om att jag skulle ha svårt att respektera personen och se honom som ryggradslös.

För bara sex hade jag inte brytt mig men för något mer seriöst vill jag ha mer stake och uppklarade buisness.
 
För mig handlar det mer om att jag skulle ha svårt att respektera personen och se honom som ryggradslös.

För bara sex hade jag inte brytt mig men för något mer seriöst vill jag ha mer stake och uppklarade buisness.

För min del beror det som sagt på situation och person. Jag tycker nödvändigtvis inte att alla personer som någonstin varit otrogna är ryggradslösa. Det kan finnas omständigheter som gör situationen mer förståelig, komplicerad osv. Sedan hänger det nog mycket på personens egna inställning till saken. Någon som glatt är otrogen och inte ser problemet alls är väl sällan någon att hänga i julgranen.

Jag har träffat många grabbar på festresor som raggar hejdlöst med vigselringen på. "Det som händer i Åre stannar i Åre" osv. De ligger jag inte ens med, så oerhört oattraktivt :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 106
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 152
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp