Kär i chefen, vad gör man?

För min del beror det som sagt på situation och person. Jag tycker nödvändigtvis inte att alla personer som någonstin varit otrogna är ryggradslösa. Det kan finnas omständigheter som gör situationen mer förståelig, komplicerad osv. Sedan hänger det nog mycket på personens egna inställning till saken. Någon som glatt är otrogen och inte ser problemet alls är väl sällan någon att hänga i julgranen.

Jag har träffat många grabbar på festresor som raggar hejdlöst med vigselringen på. "Det som händer i Åre stannar i Åre" osv. De ligger jag inte ens med, så oerhört oattraktivt :D

Absolut kan det vara så.
Men nej tack, jag är en okomplicerad människa sim vill ha okomplicerade relationer 😁
 
Jag hade sagt till mig själv att skärpa mig. Sluta engagera mig i beteenden som driver attraktionen och bara vara nöjd med att samarbetet funkar bra. Jag hade inte pratat med personen i fråga, onödigt att göra en grej av det. Bättre att bara chilla och låta det hela rinna iväg i sanden.

Du kan ju inte påverka hur han beter sig men du kan sluta hitta på anledningar att gå till honom och liknande. Förmodligen kommer han ändra sitt beteende när han märker att du svalnar och inte längre deltar i hela grejen.
 
Nu är det ju inte säkert att han ens vill vara otrogen, han kanske tycker ts är en jättetrevlig och härlig person att umgås med på jobbet (vilket är värdefullt) men kanske inte alls vill nåt mer. Om ts då föreslår eller frågar om där finns nåt mer, om de ev ska ligga rentav, kanske det landar helt fel. Och så är den jobbrelationen förstörd. Jag tror man ska vara försiktig ändå med att dra slutsatser om man är rädd om sina jobbrelationer. Många människor gillar ju dessutom att flirta, men skulle inte göra nåt mer än att just flirta.

Jag tänker ändå, att OM där är läge för nåt mer, så bör det märkas rätt snart. Då får man överväga om det är värt det.
 
För mig är det här scenariot ganska enkelt. Han har redan ett förhållande med en annan kvinna, punkt. Och, som någon redan sagt, ni trivs superbra tillsammans i er relation på jobbet. Låt det stanna där. Om han separerar från sin fru av någon anledning så kan det kanske vara intressant att bygga vidare på ett förhållande, men inte nu.
 
Jag hade inte varit så kategorisk. Visst finns det många beteenden hos människor som går igen under livet, men samtidigt vore det ju hemskt tråkigt om vi inte hade förmågan att växa eller lära av våra misstag. Eller att någonting helt enkelt enbart sker en gång i livet, och inte igen. Vi ser mellan fingrarna med många tidigare misstag hos våra partners men just otrohet har av någon anledning blivit "once a cheater always a cheater". Det kan ju också vara så att omständigheterna just där och då, gjorde att det skedde enbart just där och då, även för en person som annars har god karaktär. Och att en person aldrig har varit otrogen är ingen garanti på att det aldrig kommer att ske framöver, vem vet, hen kanske bara aldrig stått inför en sådan situation förut. Så jag hade nog gjort en egen bedömning av personen och situationen, och skapat mig en uppfattning om ifall det är en person jag vill ha en relation med eller inte.

Alltså, jag har sett genom fingrarna på otrohet x-antal gånger i mitt senaste förhållande, för att det inte varit en massiv dealbreaker för mig men i min erfarenhet så fortsätter dom och just lögnerna är det värsta, inte själva grejen. Tycker iof inte att det finns några förmildrande omständigheter. Jag själv har aldrig "råkat" vara otrogen hur dåligt mitt förhållande än har varit och föredrar någon som inte "råkar" vara otrogen för att det finns omständigheter som kan göra att det händer.
 
Alltså, jag har sett genom fingrarna på otrohet x-antal gånger i mitt senaste förhållande, för att det inte varit en massiv dealbreaker för mig men i min erfarenhet så fortsätter dom och just lögnerna är det värsta, inte själva grejen. Tycker iof inte att det finns några förmildrande omständigheter. Jag själv har aldrig "råkat" vara otrogen hur dåligt mitt förhållande än har varit och föredrar någon som inte "råkar" vara otrogen för att det finns omständigheter som kan göra att det händer.

Jag har aldrig sagt att man ”råkar”:) Men ja, vi tänker olika helt enkelt.
 
Vad vill du, vill du ha ett förhållande med honom? I så fall prata, tycker jag. Ni kanske inte alls tänker lika och i så fall kan du ju försöka släppa honom sen.
Nä och ja. Alltså jag vill att vi jobbar på varsitt ställe, att han inte är gift. Och att vi är tillsammans. Ungefär så. Sen som några nämnt, då tar det väl tvärslut.
 
Om man lever i en relation och träffar en ny, det kan ju ske helt utan att den gamla relationen ens varit på upphällningen eller dåligt, full mänskligt och sånt händer. Då tycker jag att det är rimligt att det finns en period som förvisso antagligen är att gå bakom ryggen på någon, men är en sorts transitperiod dvs kollar av lite noggrannare att det är värt att lämna den gamla relationen för den nya.. Jag tycker det är så himla svartvitt jämt att antingen så är en relation bra och då kan inget rubba den eller så är den så dålig att man borde lämna. För mig är gråskalan enorm. Att lämna någon för ingenting kan vara värre än att lämna för något som är bättre. Tänk att vara sämre än ingenting (om nu tvåsamhet är det ultimata - för att vara själv är ju inte så dumt ändå)
 
Om man lever i en relation och träffar en ny, det kan ju ske helt utan att den gamla relationen ens varit på upphällningen eller dåligt, full mänskligt och sånt händer. Då tycker jag att det är rimligt att det finns en period som förvisso antagligen är att gå bakom ryggen på någon, men är en sorts transitperiod dvs kollar av lite noggrannare att det är värt att lämna den gamla relationen för den nya.. Jag tycker det är så himla svartvitt jämt att antingen så är en relation bra och då kan inget rubba den eller så är den så dålig att man borde lämna. För mig är gråskalan enorm. Att lämna någon för ingenting kan vara värre än att lämna för något som är bättre. Tänk att vara sämre än ingenting (om nu tvåsamhet är det ultimata - för att vara själv är ju inte så dumt ändå)

Fast för mig handlar det inte om att bli lämnad för inget eller för någon annan. Det är skitsamma. Det handlar inte om att vara sämre än ingenting, vilket underligt sätt att uttrycka sig på. Det är lögnerna ifrån någon man litade på som är problemet för mig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 121
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstips kök
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp