Bukefalos 28 år!

Kaffemänniskor!

doglover

Trådstartare
Vilket bryggkaffe är godast? Och vart köper man det? (De sorter som inte finns på mataffärn) :)
 
Sv: Kaffemänniskor!

kl

I brist på kaffebryggare (änsålänge) hoppas jag det är ok om jag skjuter in frågan om vilket snabbkaffe som är godast?
Även om det nu är en styggelse i sig (;
 
Sv: Kaffemänniskor!

Funkar ;) Dom har Löfbergs Lila snabbkaffe på jobbet. Fairtrade tror jag det är, en glasburk iaf. Det funkar. Euroshopper funkar inte enligt mig ;) De där som ska vara Latte Macchiato och Cappuccino brukar jag ha hemma. De från Nescafé och Gevalia.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Vilket bryggkaffe är godast? Och vart köper man det? (De sorter som inte finns på mataffärn) :)

Av de som finns på affären är Zoegas (köper bara det märket) Black/Dark? Velvet och Mollbergs blandning godast. Passar utmärkt till vattnet här, hos mina föräldrar tycker jag Skånerost är supergott med.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Av de som finns på affären är Zoegas (köper bara det märket) Black/Dark? Velvet och Mollbergs blandning godast. Passar utmärkt till vattnet här, hos mina föräldrar tycker jag Skånerost är supergott med.

Vi köper fair trade-kaffe till jobbet, och där fallerar tyvärr Zoegas, båda sorterna. Jätteäckligt, smakar väldigt bittert :crazy: Arvid Nordquist blir det istället, och Zoegas Skånerost där det inte ska vara fair trade.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Zoegas funkar bra :) Kaffe med Baileys smak funkar utmärkt med mjölk enligt min syster :p Det kaffet köpte jag i en bod.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Godaste bryggkaffet (enligt mig): Zoegas Skånerost

Godaste snabbkaffet (enligt mig): Gevalia Instant Ebony

Allt vad Löfbergs Lila heter går bort; det har varit så himla surt, tunt och äckligt varje gång jag provat det!
 
Sv: Kaffemänniskor!

Det finns ju en reklam på teven om Löfbergs. Magnifika heter den. Var inte så gott som jag hade förväntat mig.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Arvid Nordquist Classic Franskrost :d
Gevalia Indian Malabar
Icas ekologiska

Gott kaffe har enligt mig så låg syra som möjligt och kraftfull, mörk smak! Alla godast är tokstarkt kokkaffe med mycket sump, men vattnet i Sverige gör sig inte så bra tycker jag.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Tack för alla tips! Just Gevalia Instant Ebony ringer det någon klocka av, har för mig att det var riktigt gott! (:
 
Sv: Kaffemänniskor!

Zoegas, sen växlar vi mellan mollbergs blandning och skånerosten. Black Velvet och Intenzo är också goda.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Hur du tycker kaffet smakar beror på ditt vatten (allt vatten smakar inte lika), din bryggare (temperatur och bryggtid) samt din personliga smak. Jag anser att kaffe ska vara fair trade (kolla gärna upp hur arbetarna på de vanliga kaffeplantagen har det, det är inte så skoj) och köper gärna Zoegas mörkrostade fair trade alternativt hela bönor från Kahls.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Jag dricker kaffe från Zinzino. Helt underbart gott! Fairtrade.
Har druckit många olika sorters kaffe och när jag fick smaka på detta kaffet från zinzino så kunde jag inte dricka något annat ^^
 
Sv: Kaffemänniskor!

Mycket Zoegas :) Kan nog vara värt att köra på Zoegas skånerost. Har en vanlig bryggare som kostade mig 150 spänn :p Så den kan inte ändra arom och sånt där, men den duger.
 
Sv: Kaffemänniskor!

Jag tycker Arvid Nordquist är bra, väldigt bra pris och dessutom klimatkompenserat :)
Fast jag använder kok-kaffet och perkolator hemma. Då blir det bäst!
 
Senast ändrad:
Sv: Kaffemänniskor!

Till vattnet i Stockholm tycker jag Gevalias Milea är godast. Jag gillar inte när kaffet är för starkt eller beskt så typ mörkrost går bort för min del. Det ska vara milt och utan mycket beska. Kaffet hälls direkt i filtret hemma hos oss, tycker det blir godast smak då än i kaffebryggare till exempel.

En annan favorit är ett kaffe med hasselnötssmak man kan köpa på Indiska! Smakar som en blandning mellan nutella och kaffe :love:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
594
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
267
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Jag tänkte odla mer potatis i år och skulle vilja ha lite rekommendationer på sorter som är bra och välsmakande. En granne till mig...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 246
Senast: Mariax2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp