Bukefalos 28 år!

Kaffemänniskor!

Sv: Kaffemänniskor!

Zoegas... Vi växlar mellan Dark temptation, Black velvet och Mezzo. (Annars är julkaffet underbart, det brukar vi bunkra upp med runt jul vart år.)
 
Sv: Kaffemänniskor!

Arvid Nordquist Classic Gran Dia :d
Har aldrig träffat någon som inte gillar den, inte ens "jag har minsann druckit **** hela mitt liv och det är det enda märket man kan dricka" ;)
 
Sv: Kaffemänniskor!

När jag var på Audi Gbg senast, drack jag kaffe från deras kaffemaskin som hade en liten, jäättegod touch av hasselnöt! :d

Är det någon som vet vart man kan köpa sådant, i Göteborg eller på nätet?

Vi ska få en sprittans ny kaffebryggare utav min lilla mamma också, en moccamaster, jag förväntar mig underverk! ;)

För tillfället köper vi oftast Zoega (Hazienda och Estanzia), eller Milea, sambon gillar kaffe som är så starkt och mörkt att det är som en box på näsan att dricka en klunk, jag föredrar snällare varianter, gärna med lite smaksättning! :)
 
Sv: Kaffemänniskor!

Jag köpte smaksatt kaffe i tron att jag skulle gilla det...men ICKE!
Så...vill du, eller någon annan, ha smaksatt kaffe är det bara att hojta!
Har Schweizer, irish cream och fransk choklad, och det låter ju jättegott, men nej.
 
Sv: Kaffemänniskor!

+Lyrisk: för gott smaksatt kaffe är det lättare att hitta en "neutral" sorts kaffe man gillar och lägga till smaken efterhand. Ex. ha lite kardemumma/kakao/vanilj/liknande tillsammans med kaffet när det bryggs. Alternativt köpa syrups som man doserar i muggen innan man häller på färdigt kaffe.

Annars får ni fortsätta leta efter ert smaksatta kaffe :)

Edit: läste igen och upptäckte att whwycd inte gillade sitt smaksatta kaffe... Men det finns säkert någon god sort någonstans, det gäller bara att hitta den som passar dig :)
 
Sv: Kaffemänniskor!

Slog till på Zoegas Skånerost. Nu ska jag beställa hem kapslar till Martello. :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Jag tänkte odla mer potatis i år och skulle vilja ha lite rekommendationer på sorter som är bra och välsmakande. En granne till mig...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 243
Senast: Mariax2
·
Trädgård & Växter Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen. Har sått solrosor som rådjuren betat av. Dagliljor ska ju inte vara...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: tanten
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
584
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp