Nanashundar
Trådstartare
Urhund från Japan. Nu har jag umgåtts med dem en hel del och connectat med kennlar över hela världen och kan säga att de är roliga, överlag lättsamma (kan dock ha lätt för same sex aggression som övriga Nihon Ken), jaktinstinkten finns där men de är ganska lättlärda.
Min första tik är Jikino Kensha No Pehcda Go "Miranda" från Finland, nu snart 5år.
Min andra tik är Hanashi Go Proud "Hanashi" från Polen, nu 3år.
Min hane är Rou Katsu Bi Shin Go Yoridokoro Ichiha Sou "Mori" från Japan, snart 3år.
Ljuvliga hundar med fart och temperament. Miranda är kastrerad pga pyometra. Mori ska gå i avel med en fin tik i Norge till hösten/vintern. Hanashi ska hoppningsvis bli min patrullhund i Hemvärnet och kanske ha en kull nästa sommar med en fin finsk hane.
(På bild Mori med Grycksbobjörnen)
Min första tik är Jikino Kensha No Pehcda Go "Miranda" från Finland, nu snart 5år.
Min andra tik är Hanashi Go Proud "Hanashi" från Polen, nu 3år.
Min hane är Rou Katsu Bi Shin Go Yoridokoro Ichiha Sou "Mori" från Japan, snart 3år.
Ljuvliga hundar med fart och temperament. Miranda är kastrerad pga pyometra. Mori ska gå i avel med en fin tik i Norge till hösten/vintern. Hanashi ska hoppningsvis bli min patrullhund i Hemvärnet och kanske ha en kull nästa sommar med en fin finsk hane.
(På bild Mori med Grycksbobjörnen)