Bukefalos 30 år!

Nanashundar

Trådstartare
Urhund från Japan. Nu har jag umgåtts med dem en hel del och connectat med kennlar över hela världen och kan säga att de är roliga, överlag lättsamma (kan dock ha lätt för same sex aggression som övriga Nihon Ken), jaktinstinkten finns där men de är ganska lättlärda.
Min första tik är Jikino Kensha No Pehcda Go "Miranda" från Finland, nu snart 5år.
Min andra tik är Hanashi Go Proud "Hanashi" från Polen, nu 3år.
Min hane är Rou Katsu Bi Shin Go Yoridokoro Ichiha Sou "Mori" från Japan, snart 3år.
Ljuvliga hundar med fart och temperament. Miranda är kastrerad pga pyometra. Mori ska gå i avel med en fin tik i Norge till hösten/vintern. Hanashi ska hoppningsvis bli min patrullhund i Hemvärnet och kanske ha en kull nästa sommar med en fin finsk hane. :)
(På bild Mori med Grycksbobjörnen)

Bifogade filer

• Messenger_creation_C99D6732-FEE4-4451-98FF-6E73CCD59A2E.webp
    Messenger_creation_C99D6732-FEE4-4451-98FF-6E73CCD59A2E.webp
    253,8 KB · Visningar: 738
Urhund från Japan. Nu har jag umgåtts med dem en hel del och connectat med kennlar över hela världen och kan säga att de är roliga, överlag lättsamma (kan dock ha lätt för same sex aggression som övriga Nihon Ken), jaktinstinkten finns där men de är ganska lättlärda.
Min första tik är Jikino Kensha No Pehcda Go "Miranda" från Finland, nu snart 5år.
Min andra tik är Hanashi Go Proud "Hanashi" från Polen, nu 3år.
Min hane är Rou Katsu Bi Shin Go Yoridokoro Ichiha Sou "Mori" från Japan, snart 3år.
Ljuvliga hundar med fart och temperament. Miranda är kastrerad pga pyometra. Mori ska gå i avel med en fin tik i Norge till hösten/vintern. Hanashi ska hoppningsvis bli min patrullhund i Hemvärnet och kanske ha en kull nästa sommar med en fin finsk hane. :)
(På bild Mori med Grycksbobjörnen)
Vi måste ropa på @Sel också, som säkert vill ha bildbomb. Sel gillar urhundar och har en fäbless för japanska spetsar

Patrull passar många hundar, vi ska göra anlagsprovet i slutet av Augusti och det hänger på om hon vill leka med främlingar så vi har övat på det 😁 min förra patrullhund var en schäfermix 💕
Mjo men det ställer krav på att de har egenskaper som är betydligt vanligare hos schäfer än hos urhundar. Jag har hittills inte träffat en enda urhund som har visat arbetsvilja på någon annans order än sin egen, så att gå hela vägen till patrullhund med en sådan imponerar stort på mig :). Håller tummarna för att det går vägen på anlagstestet!

Mjo men det ställer krav på att de har egenskaper som är betydligt vanligare hos schäfer än hos urhundar. Jag har hittills inte träffat en enda urhund som har visat arbetsvilja på någon annans order än sin egen, så att gå hela vägen till patrullhund med en sådan imponerar stort på mig :). Håller tummarna för att det går vägen på anlagstestet!
Det är sant! Kaien är ofta förigare än många andra urhundar så det är kanske inte världens bedrift om jag klarar det men jag skulle vara stolt ändå. Många Kai Ken används till "search and rescue" vid jordbävningar i Japan eftersom de är smidiga och relativt föriga. 🤩 (Hanashi på bild)

Bifogade filer

• 20260727_145755.webp
    20260727_145755.webp
    55,4 KB · Visningar: 1 026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar