Bukefalos 28 år!

Kalas för 9-åring. Hjälp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wassego

Trådstartare
Ska ha ett barnkalas för min son som fyllt nio år, men jag har total idé torka och kan inte komma på någonting roligt. Hjälp mig med idéer och roliga saker man kan göra för att roa de små liven. :bump:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Kan ni vara utomhus? I så fall finns det massor med saker man kan hitta på. Jag brukade ordna skattsökning med en karta och skatten som var gömd var guldpengar av choklad. Vi hade lekar på ridbanan, säcklöpning och dylikt. En gång gjorde vi en poängpromenad runt kvarteret med priser till alla.
Ska man vara inomhus kan man ha maskerad, antingen att barnen kommer utklädda eller att du har en låda full med gamla kläder och smink som dom kan roa sig med. Man kan leka blindbock. Både roligt och otäckt är när någon med förbundna ögon ska smaka på olika saker som dom inte vet om det är gott eller äckligt.
Några tips, finns mycket mer, ha så kul med ungarna :bump:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Kan ni vara utomhus? I så fall finns det massor med saker man kan hitta på. Jag brukade ordna skattsökning med en karta och skatten som var gömd var guldpengar av choklad.

Har faktiskt tänkt på det där med skattjakt, det kan nog bli kul.

Man kan leka blindbock. Både roligt och otäckt är när någon med förbundna ögon ska smaka på olika saker som dom inte vet om det är gott eller äckligt.

Den leken hade jag glömt! Det tyckte man ju själv var skitkul, just för att det kändes lite läskigt att inte veta vad det var man skulle äta.

Tack för tipsen! :bow:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Ordna ett baklängeskalas!!
Skriv inbjudan baklänges så måste dom använda en spegel för att kunna läsa den.. När gästerna kommer säger ni: Hejdå, och när gästerna går säger ni Hej och välkomna! :D
Duka och gör fint på bordet men låt barnen äta UNDER bordet, garanterat succè..
För övrigt kan självklart vilka lekar som helst användas!!
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Bibi skrev:
Ordna ett baklängeskalas!!
Skriv inbjudan baklänges så måste dom använda en spegel för att kunna läsa den.. När gästerna kommer säger ni: Hejdå, och när gästerna går säger ni Hej och välkomna! :D
Duka och gör fint på bordet men låt barnen äta UNDER bordet, garanterat succè..
För övrigt kan självklart vilka lekar som helst användas!!

Underbar idé!!! :banana:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Sätt på en video ..... :D

Nej - men seriöst! Är det en varm och solig dag och ni har trädgård, så säg till att alla ska ha badbrallor, vattenpistol och en handduk med sig, och så kör ni vattenkrig! Glöm inte att sätta på vattenspridaren på gräsmattan. Vatten att fylla vattenpistolerna med ställer du ut här och där i hinkar, så inte ungarna behöver rusa in och hämta vatten varenda gång.
Själv bör du vara klädd i våtdräkt ... *s*

:banana:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Våtdräkt var ordet! :p Tror att det kankse är lite för kallt ännu, kalaset blir näst, nästa helg.
Men en suverän idé tills min dotter fyller i juni! :bow:
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

9-åringen kanske har några idéer själv?
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

På ett baklängeskalas ska man ju helst äta bakvänt också, alltså börja med efterrätten om man har tänkt att servera både mat och till exempel glass.
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

Ylva skrev:
9-åringen kanske har några idéer själv?

Har såklart frågat honom först av allt! Han ville spela brännboll och ha skattjakt och det är klart.
 
Sv: Kalas för 9-åring. Hjälp!

I fall om ni undrar så hade vi kalaset i lördags. Det blev väldigt lyckat! Det blev varmkorv med bröd, glass strutar. Alla barnen spelade brännboll, utan att vi lade oss i delade de upp lag och fixade banan. Sen spelade de tills de tröttnade. Sen hade jag gjort en skattjakt där de fick gå och leta efter olika ledtrådar runt om i trädgården. Jag skrev på lappen att den farlige Kapten Krok härjade omkring och vaktade sin skatt. Sambon klädde ut sig i svart rock, ögonlapp, ring i örat och kaptenshatt. Succe!!! Oj, va spännande det var att smyga ner i källaren sen och hitta skatten (som var godispåsar) Väldigt lyckat och roligt kalas blev det! Och Kapten krok var en riktig snygging om ni frågar mig :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 558
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 242
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 391
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp