Bukefalos 28 år!

Kalk eller inte

Q

Quell

Undrar hur vanligt det är att man inte kalkar sina boxar/spiltor. Ni som inte gör det, varför inte?
 
Jag kalkar inte. Varför?

För att jag inte sett något behov. Bädden är torr, luktfri och fungerar utmärkt. :)
 
Jag kalkar lite då o då, har inga bäddar men strör med halm, kalkar vid behov när det stinker amoniak...
 
Undrar varför jag inte skrev hur jag gör, jag kalkar vare sig vi har bädd eller ej, när det behövs. Har fått för mig att det ibland är mer behövligt i växelströbäddar. Ju varmare det är i stallet desto mer kalk verkar det behövas.
 
Är det speciellt kalk som används? eller tex vanligt trädgårds kalk?
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på att köpa en spridare att dra med fyrhjulingen. Budget max 5000 kr. Vad är vettigt för de pengarna? Det finns ju spridare...
Svar
10
· Visningar
229
Senast: warg
·
Hemmet Trillade in på en kanal på Youtube, en finsk tjej som städar gratis åt andra som verkligen behöver det. Det braiga är att hon...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 018
Senast: MissFideli
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 356
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp