Kalle Anka pĂ„ Julafton 🎄

Ser du pÄ Kalle Anka

  • Ja

  • Nej


Resultat syns endast efter röstning.
Jag tÀnkte pÄ det dÀr med barn och tecknat. Jag och syster firar hos mamma, jag Àr yngst och fyller 50 Är nÀsta Är. :laugh:
Vi tittar alltid pÄ Kalle Anka (om inte nÄgon eller bÄda av oss systrar jobbar) Àven om det inte Àr riktigt sÄ engagerat som nÀr vi var smÄ.
 
SjÀlvklart tittar vi!

Jag Àr lite av det som brukar kallas för "Ankist", lÀser alltsÄ Kalle fortfarande, och samlar pÄ vissa Kalle (ankeborg) serier av vissa teckanre m.m.
Jag Àr dessutom djupt imponerad av hur man fixade till de tecknade filmerna dÄ för tiden.

Min favorit pÄ julafton Àr den rutiga mÄlarfÀrgen i Tomtens verkstad...
 
SJÄLVKLART! Kalle pĂ„ julafton Ă€r ungefĂ€r det enda heliga i mitt liv 😁

BĂ€sta Ă€r om vi hinner Ă€ta sillen innan, Kalle, kanske nicka till lite och sedan fixa med resten av julbordet efterĂ„t följt av promenad för att titta pĂ„ julbelysningen i staden 🎅
 
Jag fĂ„r nog svara nej pĂ„ den. Jag Ă€r inte uppvuxen med Kalle riktigt. Vi Ă„t dĂ„, lĂ€mplig tid i min familj. Som liten tyckte jag det var SJUKT STÖRIGT att vi ALLTID skulle Ă€ta just nĂ€r det var kalle, och nu bryr jag mig inte ens om att titta riktigt nĂ€r jag ju kan. Jag har inte traditionen, ibland tittar jag lite om det har stĂ„tt pĂ„ och ibland gĂ„r jag ifrĂ„n och gör annat.
 
Tradition. NÄtt som bara ska göras. PÄminner dessutom om nÀr jag var liten och faktiskt tyckte om jul. Lite nostalgi sÄ
 
De gÄnger jag inte jobbar vid kl. 15 tittar jag! TÀnker tillbaka och minns julfiranden hos mormor och morfar nÀr jag var liten. Kalle Anka pÄ julafton Àr starkt förknippat med mandelmusslor med grÀdde och sylt som mormor (Àntligen) tog fram nÀr Kalle började :love:
 
SjÀlvklart tittar vi!

Jag Àr lite av det som brukar kallas för "Ankist", lÀser alltsÄ Kalle fortfarande, och samlar pÄ vissa Kalle (ankeborg) serier av vissa teckanre m.m.
Jag Àr dessutom djupt imponerad av hur man fixade till de tecknade filmerna dÄ för tiden.

Min favorit pÄ julafton Àr den rutiga mÄlarfÀrgen i Tomtens verkstad...
InnebÀr "Ankist" en svindyr samling? :D
 
Jag tittar varje jul, Àr uppvuxen med det. Min kÀre far Àlskade tecknade filmer sÄ vi barn tittade alltid tillsammans med honom. Sedan nÄgra Är tillbaka Àr han inte lÀngre med oss, men jag hör fortfarande hans skratt och kommentarer nÀr jag ser det.
 
Nej, jag har aldrig sett Kalle Anka. Jag vet att jag försökte ibland som barn men min ömma moder tittade bara oförstÄende pÄ mig och svarade att hon hade tÀnkt att vi skulle dela ut julklappar nu och dÄ glömdes Kalle genast! :D
 
InnebÀr "Ankist" en svindyr samling? :D
Nej dÄ, inte alls.

Jag har bara samlat trÀget sedan 1960-talet nÀr jag var vÀldigt liten, har alla kompletta ÄrgÄngar (nÄgra av tidningarna kan vara lite tilltufsade) sedan 1963. Troget prenumererat pÄ Kalle & Co, fÄtt eller köpt nÄgra fÄ samlingsalbum under decenniernas lopp, sÄ jag har köpt till ordinarie dagspris.

Och sÄ började jag köpa/samla Kalle pocket nÀr nr 1 (Tuff till tusen miljarder) gavs ut 1968...
Kalle pocketarna tappade charmen nÀr de italiensk producerande serierna blev mer "italienska" Àn Ankeborgska nÄgonsans pÄ 1980-talet.

Antagligen sÄ Àr samlingen vÀrd nÄgot idag om den hÄlls ihop.

Jag lÀrde mig faktiskt lÀsa som femÄring "sjÀlv" i Kalle Anka!
I lekskolan och hemma hade vi fÄtt lÀra oss bokstÀverna, och lite mer, och plötsligt sÄ insÄg jag att jag faktiskt lÀste, och inte bara tittade pÄ bilderna. Sedan dess har jag lÀst allt möljligt, förutom Kalle dÄ.
 
Ja. Tomteverkstaden i alla fall...
Sen kvittar det egentligen. Mina barn fattar inte riktigt grejen heller...
 

Liknande trÄdar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❀ Jag vill bara skriva god jul till alla er hĂ€r! Jag hoppas att ni har en jĂ€tte bra jul helg o avsett ifall ni firar sjĂ€lva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
  • Artikel
Dagbok Är sĂ€llan sĂ€rskilt tillfredstĂ€llande? Jag vet inte ens vad jag vill kĂ€nna, men jag vet att jag inte vill upptĂ€cka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 216
Senast: miumiu
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 Är i vÄrden blev det men nu sÀger kroppen tvÀrstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgÄngar av vad jag förstÄtt i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp