Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Precis som Askoll sa. :)
Och jag vet inte riktigt, kunde använt mer allmänna termer som "man" t.ex? ^^ kändes lite väl solklart liksom, att ni var goda i hennes ögon?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag noterade faktiskt mer att hon godförklarade både sig själv och MM (som hon svarade i detta inlägg) här, men tänkte jag nog överanalyserade såhär tidigt i leken? O_o

Tror att hon menade i att Hedinn skrev "vi" och "oss", och därmed som en självklarhet att ni båda är goda.

Fast nu tror jag faktiskt att ni analyserar lite väl mycket här!

Vi och oss var menat som vi alla som deltar i leken, inte just jag och MM. Och med alla menar jag just alla, det är ju bara LL som behöver bry sig om alla möjliga utgångar av dynamitanvändandet, inte ens Björnligan behöver ju det.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Precis som Askoll sa. :)
Och jag vet inte riktigt, kunde använt mer allmänna termer som "man" t.ex? ^^ kändes lite väl solklart liksom, att ni var goda i hennes ögon?

Hahaha! "Askoll"!? :rofl: :bow:
Jag har läst "Asko den andre" hela tiden, hädanefter heter hon definitivt Askoll! :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

det är ju bara LL som behöver bry sig om alla möjliga utgångar av dynamitanvändandet, inte ens Björnligan behöver ju det.

Jo, det har du ju faktiskt rätt i. ;)

"Askoll" är lättare att skriva, och ärligt talat har jag aldrig varit helt säker på exakt vad det ska vara... :o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

:rofl:
Askoll är definitivt ett smeknamn som inte passar in på mig här i ulvlekarna :o:D

Och CL det var tänkt som Monstermom skrev först, AskoII (den andre), ett gammalt användarnamn som jag blev förtjust i till slut :)

/AskoII ... eller är det Askoll? :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast nu tror jag faktiskt att ni analyserar lite väl mycket här!

Vi och oss var menat som vi alla som deltar i leken, inte just jag och MM. Och med alla menar jag just alla, det är ju bara LL som behöver bry sig om alla möjliga utgångar av dynamitanvändandet, inte ens Björnligan behöver ju det.

Jag vet inte om jag håller med CL, jag bara förklarade då jag ändå förstod hennes tankegångar :)

Men där i det andra stycket tror jag att du har fel, björnligan måste bry sig om alla möjliga utgångar för de måste ju avväga hur pass mycket de behöver använda dynamiten då det kan slå tillbaka mot dem.
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag "lånar" LindgrenVs briljanta idé :D för att dra igång leken så innan första DL vill jag att ni besvarar den obligatoriska frågan:

Varför vill just du hitta Joakims turkrona och vad tror du händer om Björnligan använder sin gamla dynamit?

*Bara läst hit*

Jag vill hitta Joakims turkrona för att jag just nu bokade en resa med finansiering KREDITKORT. Så jag behöver ett tillskott.

Gammal dynamit??? Måste gå tillbaka och läsa tror jag.:D

Kul tema säger hon som äääääälskar Kalle!
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och nu har jag läst hela och är fortfarande blank. Återkommer imorgon. Jag har haft en del att göra (som att göra ett halvt föredrag p tjugo minuter). Nu är det lite lugnare, men först ska jag sova.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Turkronan behövs för att få den totala turen(guld och rikedomar), alla kan inte vara som tur-ankan och då är det viktigt att få lägga vantarna på tur-kronan.

Hm... Är det här Cirkus sätt att säga att hon i alla fall inte är Alexander Lukas? :confused:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hm... Är det här Cirkus sätt att säga att hon i alla fall inte är Alexander Lukas? :confused:

Varför skulle hon göra det? Vi vill ju inte att ulvarna ska veta vem Alexander Lukas är (eftersom det är himla bra om de försöker äta honom), och på ett individuellt plan är det bra om ulvarna tror man är Alexander (eftersom de då tror de inte kan äta en). Jag förstår inte riktigt hur du menar att det är det hon säger hellrer (:cautious:), men framför allt förstår jag inte varför det alls skulle vara en sak att göra?O_o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Varför skulle hon göra det? Vi vill ju inte att ulvarna ska veta vem Alexander Lukas är (eftersom det är himla bra om de försöker äta honom), och på ett individuellt plan är det bra om ulvarna tror man är Alexander (eftersom de då tror de inte kan äta en). Jag förstår inte riktigt hur du menar att det är det hon säger hellrer (:cautious:), men framför allt förstår jag inte varför det alls skulle vara en sak att göra?O_o
Eller för den delen låta magica de hex få reda på vem som är Alexander Lukas. Hon kan ju ta bort Lukas odödlighet med en foffbomb. Så jag håller med dig här monster.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast alltså, det är ju inte komplicerat för oss, för vi behöver ju egentligen inte bry oss ett skit... Björnligan bestämmer om/när de vill använda dynamiten, sen är resten upp till slumpen, den enda det eventuellt kan bli komplicerat för är ju LL, för oss andra blir det ju bara en överraskning vi ändå inte kan påverka.

Jag noterade faktiskt mer att hon godförklarade både sig själv och MM (som hon svarade i detta inlägg) här, men tänkte jag nog överanalyserade såhär tidigt i leken? O_o

Igår när jag läste det här reagerade jag faktiskt mest på Caisa - jag tyckte det var en märklig överreaktion (vilket såklart gjorde Caisa misstänkt :cautious::D)- men idag undrar jag ändå... Det är inte så mycket godförklaringen som något med hur meningsbyggnaden leder till ett slags vi-Björnligan antydan? Jag vet inte... Om jag inte redan haft radarn uppe mot Hedinn så hade jag knappast reagerat alls - jag gjorde det ju inte ens med radarn uppe först. Utan det är efter flera genomläsningar jag börjar undra... Och eftersom Hedinn är numero uno misstänkt för att vara Magica så ser jag inte samma som jag uppfattar Caisa säger att hon ser (båda är björnar?), utan att i så fall är Hedinn en Magica som snackar in sig i lyan?

Men som sagt, inte mycket att hänga i nån julgran det här inte. Men om Hedinn stryker med och visar sig vara ond, då kan jag tänka mig att gå tillbaka till det här och kolla närmare på Sessan...

(För all del är Caisa kvar på radarn också - självklart :cautious: - eftersom hon tar upp nåt helt annat mot Hedinn, som jag själv tycker är mycket svagare. Och därigenom lättare att avfärda. Så det skulle kunna vara en björnig fågelskrämmevariant. Fast... Inte heller lyan vet ju vem Magica är, så det kanske är en smula långsökt att de skulle komma till någons försvar.)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Men magica känner väl inte till vilka som är i lyan? Så tolkade jag LLs tillägg igår kväll.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Men magica känner väl inte till vilka som är i lyan? Så tolkade jag LLs tillägg igår kväll.

*går tillbaka och kollar*
Nä det har du rätt i! Jag hängde inte med i det där om att de känner till varann utan att känna till varann (jag är också puckad! ;) ), så jag antog helt enkelt att det var som i förra leken (där jag Smaug visste om vättarna, men de inte visste om mig). Men det stämmer som du säger... Då blir det (som vanligt): nevermind me, jag bara sitter här i gungstolen och muttrar för mig själv... :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag förstår inte riktigt hur du menar att det är det hon säger hellrer (:cautious:), men framför allt förstår jag inte varför det alls skulle vara en sak att göra?O_o

Hon skriver ju att alla inte kan vara som tur-ankan, dvs hon är utan tur... (tolkar jag det sista som).
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och eftersom Hedinn är numero uno misstänkt för att vara Magica så ser jag inte samma som jag uppfattar Caisa säger att hon ser (båda är björnar?), utan att i så fall är Hedinn en Magica som snackar in sig i lyan?

Var läser du in att Hedinn skulle vara Magica? Det har jag helt missat. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 502
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 733
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp