Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Joakim von Anka är världens rikaste och antagligen snålaste anka och har därför resurser utöver det vanliga. Vid lika antal röster väger hans ord tyngst. Kan stoppa en lynch under leken och en gång avlägga en extra röst (Borgmästare)

Kalle von Anka - (Kalle är siare)

Joakim von Anka - (borgmästare)

Farmor Anka - (Ängel)

Mårten Gås (Bagare)

Alexander Lukas (Nakor)

Uppfinnar-Jocke (spion)

Madam Mim häxa.


De rödmarkerade är inte kvar.
De gröna är kvar - om alla roller var tillsatta, vilket jag tolkar det som

Spelare kvar:

Habina2(Myrten)
Mumorsan
Hedinn
cirkus
LindgrenV
Karamelldrottningen

Så då kan det i värsta fall funnas två björnbusar kvar om alla rollerna är tillsatta.
I bästa fall finns det en gröngöling istället för en björnbuse.
 
Senast ändrad:
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och nu tackar jag ödmjukast för detta! (och tar genast tillbaka min kritik :o) (jag ref till inlägg #765 och de gamla teorierna)
Kan inte låta bli att se det som ett testamente

:):)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Information från LL

När 176-671:an städar upp i förödelsen i björnligans senaste gömstället hittar denne några små fragment av osprängd dynamit...

Men med tanke på den otur som förföljt oss på sistone lär det nog inte vara så mycket sprängkraft kvar i den tänker han och stoppar den i bakfickan, där den hamnar bredvid turkronan.....
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Något av det jag reagerat på gällande cirkus finns i gårdagens teoriinlägg, där hon även röstade:

Jag funderar fortfarande på Monsters godförklaring av Hedinn som jag inte riktigt förstår rent teoretiskt fast jag läst den flera gånger (inlägg #579 alltså), samtidigt är jag benägen att hålla Hedinn åt det neutrala eller godare hållet för jag tycker inte att Hedinn har gjort nånting som sticker i mina ögon. Jag tror heller inte att hon lag den första rösten på en kollega.

Just nu så känns Caisa och karamell som mina hetaste kandidater att få en röst av mig. Å andra sidan så har Caisa röstat på karamell och jag tror inte att man lägger den första rösten på en kollega.

cirkus röstar på CaisaLundblad

Det är alltså mycket fokus på att hon inte tror att man lägger förstarösten på en kollega, och lägger därefter första rösten på Caisa.

Efter Caisa har åkt och visat sig vara ulv kommer detta:

Nånstans så tror jag ändå inte att en bjönbuse lägger absolut första rösten i en lynch på en kollega. Det är djärvt, även om jag vet ju att vissa spelar så djärvt. Men fasen jag vet inte

Än en gång vill hon peka på detta. Just att det var extra mycket runt lynchen på Caisa, ville hon godförklara sig själv genom att godförklara andra för något hon själv visste att hon skulle göra? Dvs rösta på en kollega? Eller vill hon få sig själv godförklarad för att hon är god?

Även om flera redan nämnt att hennes röst kom före Monster åkte, vilket fick de flesta att peka åt Caisa, så vill jag påminna om att man oftast ser sånt långt tidigare i lyan. Med tanke på att de dessutom valde att spränga Monster (antar att de får välja en person att spränga?) så lär de ju ha anat att hon visste något och därför ser jag det inte som ett dugg konstigt om en ulv skulle lägga en tidig röst på en kollega för att de anade vilket håll det lutade åt för att själv bli godförklarad.

Kort sagt, cirkus och karamelldrottningen har båda hamnat lite högre på min lista över misstänkta än vad Habina är, just nu.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Så tråkigt att vi förlorade MM, jag var säker på att hon var siaren efter dessa kommentarer:

Diskussionen om Magica ligger fortfarande kvar lite idag men det kan man ju sia fram och tillbaka om men vi vet att hon inte är Magica.

Man kan sia fram och tillbaka om vilka av dessa två som kan vara ulven men det känns inte som LindgrenV för tillfället och hon har inte skrivit så mycket så jag har mer att gå på.

Därför kunde jag inte heller svara Hedinn vad MM skrivit som gjorde henne god, eftersom jag inte ville outa henne till björnarna (björnen?).

Visst bör hon bara ha hunnit sia två personer? Känner jag att tappat greppet om hur länge vi hållit på, då det gått åt så många personer varje dag. I det MM skriver skulle alltså Mu och LindgrenV vara siade som goda, tolkar jag det som. Hur tolkar ni andra det hon skrivit?

Hon har uppenbart inte siat mig, eftersom hon skriver att hon är förvirrad över mig (haha, jag är också förvirrad över mig själv :p).
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Mycket intressanta tankar Hedinn! Det skulle kunna vara så att Cirkus är ond och Karamelldrottningen helt enkelt är Alexander Lukas. Karamelldrottningen vet då att hon sitter säkert och behöver inte anstränga sig att skriva några vettiga teorier, får hon misstankar på sig så gör det ingenting.

Samtidigt vill man ju ha ut alla onda, så även om Karamelldrottningen var Alexander Lukas, så borde hon hjälpa till med det i alla fall. :cautious:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Mycket intressanta tankar Hedinn! Det skulle kunna vara så att Cirkus är ond och Karamelldrottningen helt enkelt är Alexander Lukas. Karamelldrottningen vet då att hon sitter säkert och behöver inte anstränga sig att skriva några vettiga teorier, får hon misstankar på sig så gör det ingenting.

Samtidigt vill man ju ha ut alla onda, så även om Karamelldrottningen var Alexander Lukas, så borde hon hjälpa till med det i alla fall. :cautious:

Precis som du skriver, bör man vilja hjälpa goda sidan oavsett personlig risk. Och nu när ulvarna har dynamit sitter inte ens Nakor säkert. Men man är ju i lag, även om man inte alltid vet om vilka som är med i ens lag, vilket är anledningen till att jag efterfrågat aktivitet och teorier från er som varit mest misstänkta, de som är goda bör ha ett stort intresse av att hitta kvarvarande onda, inte bara skydda sig själv.

Gällande MM och sior vill jag inte skriva ut för mycket av mina tankar, just eftersom ulvarna har dynamit och då känns det dumt att röja roller. Hon kan ju ha satt vissa åt det goda hållet av andra anledningar än sior.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nu har jag sammanställt allt som hänt hittills, så blir någonting kanske lite klarare. Grön = god och röd = ond

Första DL

Habina1 röstar på Dramatik
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
LindgrenV röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Dramatik röstar på Habina1
Bumpo röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Hedinn
AskoII röstar på Habina1
Myrten röstar på Habina1
CaisaLundblad röstar på AskoII

Habina1 som var Fnatte lynchad

Karamelldrottningen varnad för missad röstning

Myrten ersätts av Habina2

AskoII som var Magica de Hex åts av björnarna

Andra DL

Habina2 röstar på CaisaLundblad
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på dramatik
LindgrenV röstar på bumpo
Monstermom röstar på bumpo
Matmissbrukaren röstar på dramatik
CaisaLundblad röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik
dramatik ändrar sin röst till bumpo

Dramatik som var björnbuse lynchad

Bumpo varnad för inaktivitet och missad röstning

Ingen blev äten av björnarna

Bumpo som var Joakim von Anka blev kickad pga inaktivitet

Monstermom som var Farmor Anka råkade ut för dynamiten

Tredje DL

Habina2 röstar på cirkus
CaisaLundblad röstar på karamelldrottningen
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Hedinn röstar på karamelldrottningen
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
LindgrenV röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på CaisaLundblad
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Hedinn ändrar sin röst till CaisaLundblad

CaisaLundblad som var björnbuse lynchad

Matmissbrukaren som var Kalle åts av björnarna

Säg till om jag missat färg på någon, det blev lite rörigt när jag skrev efter ett tag. :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Uppdatering från LL

Äsch för sjuttsiken, det var inge kul det här tänkte 176-671:an där han lommande genom staden. Inga kumpaner att smida planer med, han saknar farmor Ankas matkorgar och t o m Joakim har ju lämnat stan. Att äga turkronan är faktiskt ingen höjdare. Halva nöjet med att vara Björnbuse var ju att smida ränker mot Joakim och nu när t o m hans arvinge blivit omhändertagen(!), så ska pengabingen läggas ut på exekutiv auktion…

Turkronan och dynamitfragmenten bränner i bakfickan – plötsligt får han syn på en bekant figur och han snabbar på sina steg, stoppar handen i fickan och kastar

TURKRONAN

Uppfinnar-Jocke!!
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Så tar man och klipper ut oss som är kvar blir resultatet

Första DL

Cirkus röstar på CaisaLundblad
LindgrenV röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Myrten röstar på Habina1
Karamelldrottningen varnad för missad röstning

Andra DL

Habina2 röstar på CaisaLundblad
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på dramatik
LindgrenV röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik

Tredje DL

Habina2 röstar på cirkus
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Hedinn röstar på karamelldrottningen
LindgrenV röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på CaisaLundblad
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Hedinn ändrar sin röst till CaisaLundblad
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Uppdatering från LL

Uppfinnar-Jocke återbördar varsamt turkronan till sin rätta plats i Pengabingen. Den exekutiva auktionen blåses av när Joakim dagen efter anländer tillbaka till Ankeborg från Tralla La – nu när turkronan var återbördad så var ju det här med monetära system inte så dumt ändå. Det första han gjorde efter att ha putsat upp sin svedda och något smutsiga turkrona var att ta ett lååångt pengabad…

För att tacka alla för hjälpen ställde Joakim till med stor fest a la Joakim – dvs knytkalas. Fnatte som lärt sig lite riktig matlagning på husmodersskolan hjälper Farmor i köket. Själv kände Joakim sig så givmild att han bjöd på vatten direkt från kranen (är man världens snålaste anka så är man)


Grattis Goda!!
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Deltagare
CaisaLundblad Björnligan
Dramatik Björnligan
Habina Fnatte
Monstermom Farmor Anka
Mumorsan Uppfinnar-Jocke
Hedinn Knatte
Myrten/Habina2 Madam Mim
Matmissbrukaren Kalle Anka
cirkus Alexander Lukas
bumpo Joakim von Anka
LindgrenV Mårten Gås
Karamelldrottningen Björnligan
AskoII Magica de Hex


Dag1
Habina röstar på Dramatik
Cirkus röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på Monster
Lindgren röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Cirkus
Hedinn röstar på Caisa
Drama röstar på Habina
Bumpo röstar på Monster
Monster röstar på Hedinn
Askoll röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
Caisa röstar på Askoll

Habina lynchas

Nattens händelser
Farmor Anka skyddar Monstermom
Kalle Anka siare Hedinn
Madam Mim förhäxar CaisaLundblad
Björnligan sätter Magica ur spel

Dag2
Habina röstar på Caisa
Cirkus röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Dramatik
Lindgren röstar på Bumpo
Monster röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Dramatik
Caisa röstar på Bumpo
Karamelldrottningen röstar på CajsaLundblad
Mumorsan röstar på dramatik
Dramatik ändrar sin röst från MM till bumpo

Lottdragning mellan Bumpo & Dramatik - Dramatik lynchas

Nattens händelser
Farmor Anka skyddar Monstermom
Kalle Anka siar LindgrenV
Madam Mim förhäxar Cirkus
Björnligan sätter Monstermom i klistret

Dag3
Björnbusarna använder dynamit mot monstermom

Habina röstar på cirkus
CaisaLundblad röstar på Karamelldrottningen
Cirkus röstar på CaisaLundblad
Hedinn röstar på Karamelldrottningen
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
LindgrenV röstar på CaisaLundblad
Mumorsan röstar på CaisaLundblad
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Hedinn ändrar röst från karamelldrottningen till CaisaLundblad

CaisaLundblad lynchas

Nattens händelser
Madam Mim förhäxar Karamelldrottningen
Björnligan sätter Matmissbrukaren ur spel

Björnligan kastar kvarvarande dynamit på mumorsan

Game over…
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hurra vad vi är grymma! Eller snarare att björnarna är klantiga. ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Stort tack alla deltagare, det har varit en fantastiskt kul lek att vara LL för :)

(och ojojoj vad kul jag haft när jag skrivit mina statusuppdateringar :D )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 542
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 742
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp